Ik denk eraan om een kleine BBM (400g brood) van Panasonic (SD-PN100) te kopen om mee te nemen op vakantie met de caravan.
Mijn vrouw kan helaas niet tegen tarwe (ze krijgt daar migraine van) en daarom bak ik thuis altijd zelf 100% speltbrood in de Rofco oven.
In het buitenland is vaak geen speltbrood te krijgen en daarom wil ik het dan zelf gaan bakken in de BBM.
Voor zover ik weet zit er alleen op de grote bbm's van Panasonic een speltprogramma, maar die apparaten zijn me eigenlijk te groot om mee te nemen.
Ik begrijp dat veel mensen hele positieve ervaringen hebben met Panasonic bbm's dus daarom wil ik die graag kopen.
De kleine bbm van Panasonic heeft geen speltprogramma. Ik vroeg me af of je daar toch een goed speltbrood in kan bakken en welk programma je dan het beste kan gebruiken.
kleine Panasonic BBM voor speltbrood
- matthieuvn
- Chef stoffer en blik
- Flourpower
- Deegkneder
Re: kleine Panasonic BBM voor speltbrood
Wij hebben hier al jaren een SD-2500 van Panasonic om daar de BBM-s, melen en bloem in te testen van onze molen.
Spelt doen we op het zelfde programma als de rest en dat werkt altijd. Is daar dan een speciaal programma voor?
In sé is spelt een versie van tarwe toch?
Spelt doen we op het zelfde programma als de rest en dat werkt altijd. Is daar dan een speciaal programma voor?
In sé is spelt een versie van tarwe toch?
^ wat ik schrijf + > wie ik ben : de laatste beroepsmolenaar van Oost-Vlaanderen ..
- matthieuvn
- Chef stoffer en blik
Re: kleine Panasonic BBM voor speltbrood
Ik heb intussen toch maar een (grotere) panasonic 2540 gekocht.
Ik zag in een review op youtube dat de kleine bbm van Panasonic behoorlijk wat lawaai maakt, volgens zeggen omdat het kneedmechanisme nog van een oudere versie is. Het geluid stopt pas als je de stekker uit het stopcontact haalt.
De grootte van de 2540 valt me erg mee. Het eerste speltbrood is inmiddels gebakken en is perfekt gelukt. Van binnen luchtig met prima kruim en van buiten knapperige korst.
Spelt is wat gevoeliger en kan beter niet zo intensief gekneed worden als tarwe, (dat merk ik ook met speltbrood bakken in de normale oven) anders is er kans op overkneden. Vandaar dat ik het het aparte speltprogramma wel belangrijk vond omdat met tarwe bakken voor mij geen optie is vanwege tarwe-intolerantie
Ik zag in een review op youtube dat de kleine bbm van Panasonic behoorlijk wat lawaai maakt, volgens zeggen omdat het kneedmechanisme nog van een oudere versie is. Het geluid stopt pas als je de stekker uit het stopcontact haalt.
De grootte van de 2540 valt me erg mee. Het eerste speltbrood is inmiddels gebakken en is perfekt gelukt. Van binnen luchtig met prima kruim en van buiten knapperige korst.
Spelt is wat gevoeliger en kan beter niet zo intensief gekneed worden als tarwe, (dat merk ik ook met speltbrood bakken in de normale oven) anders is er kans op overkneden. Vandaar dat ik het het aparte speltprogramma wel belangrijk vond omdat met tarwe bakken voor mij geen optie is vanwege tarwe-intolerantie