Weegschaal met "ruim" oppervlak

Voor alle vragen over deegrollers, bakblikken, rijsmandjes, broodmessen, graanmolens, rijskasten en andere gereedschappen.
Plaats reactie
BroodHeks
Stofhapper

Weegschaal met "ruim" oppervlak

Bericht door BroodHeks »

Omdat onze huis-tuin-en-keuken weegschaal teveel begon te wiebelen wanneer te grote dingen (zoals de deegkom van de Famag) opgezet werden ben ik op zoek gegaan naar een grotere weegschaal.
De oude weegschaal kon tot 5kg wegen, dat was het probleem niet, maar de oppervlakte waar ik iets op kon zetten.
Dat valt nog niet mee, sommige weegschalen kunnen een behoorlijk gewicht aan, maar hebben dan een plateautje waar net een grote jampot opgezet kan worden.

De keuze is gevallen op een Hendi die 15 kg aankan en een RVS oppervlak heeft van 25x23cm, gekocht via Baktotaal.

In eerste instantie had ik de kom van de Famag eropgezet en daarna ingeschakeld, toen kreeg ik foutmelding "out2", dat was even schrikken.
De kom is kennelijk te zwaar om mee te beginnen.
Maar het gaat prima als ik de weegschaal eerst inschakel en daarna pas de kom erop zet.

Tussen de weegschaal en de metalen plaat ligt overigens een siliconen quiche-vorm om de plaat van de weegschaal niet te beschadigen met de vier pootjes die onder de kom zitten.

Ik heb nog even gekeken of er verschil in gewicht is tussen de oude weegschaal en de Hendi, maar dat is op 1,5 kg (=gewicht van het deeg) verwaarloosbaar, namelijk slechts twee gram.
Voor het bakkerszout en de gist heb ik een klein precisie weegschaaltje.

Kortom best een fijne weegschaal, het enige is dat er geen adapter ingeprikt kan worden, dus ik hoop dat de batterijen lang mee kunnen gaan.
Plaats reactie