deeghaak

Voor alle vragen over planeetmengers, spiraalkneders en andere kneedapparatuur
Gesloten
Gebruikersavatar
beroeps bakker

deeghaak

Bericht door beroeps bakker »

Cor bedankt voor je hulp voor de nieuw kitchenaid deeghaak
Als het goed is krijg ik de haak dinsdag binnen kosten voor deze deeghaak = 38€
Bij jan de jong ****@*************.biz
Deze man zit ook op ebay suc6 die ook een haak willen. Hij heeft ook voor de kleine kitchenaid
Een deeghaak

Cor nog bedankt. :2th:
Laatst gewijzigd door Ballie op zo 15 sep 2013, 21:22, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Emailadres verwijderd. Spammers verzamelen die dingen... Vraag erom middels een PB...
Gebruikersavatar
bakplaat
Meesterbakker
Berichten: 3372
Lid geworden op: vr 09 dec 2011, 00:43
Locatie: Het Land van Maas en Waal.
Contacteer:

Re: deeghaak

Bericht door bakplaat »

Graag gedaan Wim :G Veel plezier met je nieuwe Spiraalkneedhaak. :2th:

Voor diegenen die nog zoekende zijn:

Met wat speurwerk op het internet kwam ik via:
E-Bay aan een paar foto's van de Spiraalkneedhaken voor de Kitchenaid Artisan en de HD.

Bij een van deze foto's van de spiraalkneedhaak zie je rechts een
ADRES/TEL.NR. waar hij ook rechtstreeks te bestellen is.
Klik op deze foto voor een vergroting.
___________________________________________________________________________________________________________

Bak ook eens een koekje van ÈIGEN deeg...

Vroeger was het bakken voor mij een MUST...Nu een LUST.
Gebruikersavatar
Levinebaktbrood
Moderator
Berichten: 5620
Lid geworden op: do 08 dec 2011, 02:00
Locatie: Voorburg
Contacteer:

Re: deeghaak

Bericht door Levinebaktbrood »

Ik heb de speciale deeghaak sinds kort ook en het maakt heel veel verschil! Brooddeeg wordt nu ook in de KitchenAid goed gekneed. Ik heb de grote haak voor mijn KA Heavy Duty en de kleine haak heb ik cadeau gedaan aan mijn dochter die een KA Classic heeft.

En bestel de haak gerust op Ebay bij deze verkoper. Betrouwbaar adres! Met dank aan ons medeforumlid Fini :G.
Kneders: Bear Teddy | Maxima MPM 7L
Ovens: Bosch HBG8755S1
Blog:Uit de keuken van Levine
Auteur van 5 boeken over brood bakken
Gebruikersavatar
Levensplezier
Warme bakker
Berichten: 867
Lid geworden op: wo 30 jan 2013, 17:40

Re: deeghaak

Bericht door Levensplezier »

Fijn dat jullie ook zo enthousiast zijn. :2th:
Fini
Ik heb een KA Artisan met een speciale kneedhaak en ik bak mijn brood in mijn 4-oven AGA.
Daarnaast heb ik (en wordt er ook regelmatig op gereden) ook een paarse Harley Sportster Screaming Eagle!
Dus:
Pluk de dag, het leven is maar kort!
Gebruikersavatar
josina
Jongste bediende
Berichten: 33
Lid geworden op: zo 19 aug 2012, 11:23

Re: deeghaak

Bericht door josina »

Fijn, die ga ik ook bestellen voor mijn heavy duty. :D
Gebruikersavatar
beroeps bakker

Re: deeghaak

Bericht door beroeps bakker »

Nou de deeghaak is binnen heb gelijk maar een getoerde gistdeeg gemaakt
voor een paar heerlijke croissants de haak werkt perfect dit hadden wij eerde moeten hebben
het deeg is zeer veel beter als met de oude haak :2th:
de machine wort minder warm
wie ook zoon haak wil stuur mij een P.M en ik geef je het tel nummer van jan de jong
of het adres ik ben er nu al heel Content met de nieuwe deeghaak :G
Gebruikersavatar
josina
Jongste bediende
Berichten: 33
Lid geworden op: zo 19 aug 2012, 11:23

Re: deeghaak

Bericht door josina »

Voor de heavy duty? Kun je die ook in Nederland dan bestellen?
Gebruikersavatar
beroeps bakker

Re: deeghaak

Bericht door beroeps bakker »

ja hij heef ze voor alle bij zo wel voor Kitchenaid Artisan als ook voor Kitchenaid heavy duty
ik zelf heb [ Kitchenaid pro] maar dat is de zelfde als de heavy duty
ik heb ook met een lift

sux6 :2th:
Gebruikersavatar
bakplaat
Meesterbakker
Berichten: 3372
Lid geworden op: vr 09 dec 2011, 00:43
Locatie: Het Land van Maas en Waal.
Contacteer:

Re: deeghaak

Bericht door bakplaat »

Hoi Wim,dit bericht is helemaal in de haak ^)^

Fijn dat je nou ook je spiraalkneedhaak hebt en ik wens je er veel plezier en succes mee.
Maak van het eerste deeg,waarvoor je 'm gebruikt heb een plaat mooie Croissants.
Met de spiraalkneedhaak op mijn Kenwood machine, ben ik ook uiterst tevreden en zou
hem echt niet meer willen missen. :2th:
___________________________________________________________________________________________________________

Bak ook eens een koekje van ÈIGEN deeg...

Vroeger was het bakken voor mij een MUST...Nu een LUST.
Gebruikersavatar
beroeps bakker

Re: deeghaak

Bericht door beroeps bakker »

bakplaat schreef:Hoi Wim,dit bericht is helemaal in de haak ^)^

Fijn dat je nou ook je spiraalkneedhaak hebt en ik wens je er veel plezier en succes mee.
Maak van het eerste deeg,waarvoor je 'm gebruikt heb een plaat mooie Croissants.
Met de spiraalkneedhaak op mijn Kenwood machine, ben ik ook uiterst tevreden en zou
hem echt niet meer willen missen. :2th:

net wat je zeg cor
deze haak lijkt wel op die van de Kemper deegmachine zie foto

http://zakelijk.marktplaza.nl/horeca/Ke ... 249317.htm

maar ja dat is echt provisioneel kan ik niet plaatsen in de keuken
en wil ik ook niet :)

ja cor nog bedankt hoor jonge voor je hulpje :D :D :2th:
Gebruikersavatar
josina
Jongste bediende
Berichten: 33
Lid geworden op: zo 19 aug 2012, 11:23

Re: deeghaak

Bericht door josina »

Ha beroeps bakker, ik heb een pm gestuurd voor dat tel.nummer. Kan ik dat krijgen? :G
Gebruikersavatar
beroeps bakker

Re: deeghaak

Bericht door beroeps bakker »

josina schreef:Ha beroeps bakker, ik heb een pm gestuurd voor dat tel.nummer. Kan ik dat krijgen? :G
hij is onder weg suc6 :2th:
Gebruikersavatar
josina
Jongste bediende
Berichten: 33
Lid geworden op: zo 19 aug 2012, 11:23

Re: deeghaak

Bericht door josina »

Bedankt, ga morgen bellen!!!!!!!!
Gebruikersavatar
josina
Jongste bediende
Berichten: 33
Lid geworden op: zo 19 aug 2012, 11:23

Re: deeghaak

Bericht door josina »

Besteld. Ben benieuwd wanneer ik er mee kan gaan spelen. :)
Gebruikersavatar
brood daar zit wat in
Meesterbakker
Berichten: 1855
Lid geworden op: do 21 jun 2012, 21:35
Locatie: Regio Utrecht

Re: deeghaak

Bericht door brood daar zit wat in »

josina schreef:Besteld. Ben benieuwd wanneer ik er mee kan gaan spelen. :)
Leuk!! Alvast veel plezier er mee!
Groet, Marja
Ook te volgen op Insta: bread_at_home_
_________________________________________________________________________________________________________
Kneder BW SM ~ Rofco B20 ~ Bear Teddy Varimixer
Gebruikersavatar
josina
Jongste bediende
Berichten: 33
Lid geworden op: zo 19 aug 2012, 11:23

Re: deeghaak

Bericht door josina »

Een vraag aan de spiraalkneed gebruikers. Ik heb daarnet mijn haak gekregen. Maar hij gaat niet hoog genoeg. In de spiraalhaak zitten 2 dingetjes, ik weet niet hoe ik het anders moet uitduiden. Het lijkt wel of dat niet hoort en zodoende krijg ik hem niet hoog genoeg om over het asje te laten vallen en kan ik hem niet vast draaien. Ik heb een heavy duty net als Levine. Help!!!!!
Gebruikersavatar
beroeps bakker

Re: deeghaak

Bericht door beroeps bakker »

josina schreef:Een vraag aan de spiraalkneed gebruikers. Ik heb daarnet mijn haak gekregen. Maar hij gaat niet hoog genoeg. In de spiraalhaak zitten 2 dingetjes, ik weet niet hoe ik het anders moet uitduiden. Het lijkt wel of dat niet hoort en zodoende krijg ik hem niet hoog genoeg om over het asje te laten vallen en kan ik hem niet vast draaien. Ik heb een heavy duty net als Levine. Help!!!!!

Ik zou jan bellen of. Hij .of zij .jou wel de goede haak hebben gegeven ;K

Ze bellen je altijd terug. Als je jou nummer in spreek suc6 :2th:
Gebruikersavatar
josina
Jongste bediende
Berichten: 33
Lid geworden op: zo 19 aug 2012, 11:23

Re: deeghaak

Bericht door josina »

Kun jij door dat gaatje heenkijken wat over het asje schuift van de machine?
Gebruikersavatar
beroeps bakker

Re: deeghaak

Bericht door beroeps bakker »

josina schreef:Kun jij door dat gaatje heenkijken wat over het asje schuift van de machine?

Ja
ik denk dat jou haak een fabr. fout in zit.
Het boven deel is het zelfde als je oude wite haak
Zonder die kraag dan he
Gebruikersavatar
josina
Jongste bediende
Berichten: 33
Lid geworden op: zo 19 aug 2012, 11:23

Re: deeghaak

Bericht door josina »

Ja ik krijg ook het idee dat er 2 laat ik maar zeggen soort van kegeltjes schuin er in zitten. Het hoort volgens mij gewoon niet.
Gebruikersavatar
josina
Jongste bediende
Berichten: 33
Lid geworden op: zo 19 aug 2012, 11:23

Re: deeghaak

Bericht door josina »

Het is voor elkaar. Mijn zoon heeft die 2 dingetjes eruit gehaald en het is helemaal perfect. :G Mijn zoon zei ook al dat is gewoon in de fabriek verkeerd gegaan en er is iets in gekomen. Morgen maar uitproberen. :)
Gebruikersavatar
beroeps bakker

Re: deeghaak

Bericht door beroeps bakker »

josina schreef:Het is voor elkaar. Mijn zoon heeft die 2 dingetjes eruit gehaald en het is helemaal perfect. :G Mijn zoon zei ook al dat is gewoon in de fabriek verkeerd gegaan en er is iets in gekomen. Morgen maar uitproberen. :)

mooi :crazy: draaien maar met die nieuwe deeg haak

oooooooooooooooooo lekker hoor dat deeg en het gaat een stuk sneller

een deeg voor brood is nu met 10min klaar en mooi glad

suc6
Gebruikersavatar
josina
Jongste bediende
Berichten: 33
Lid geworden op: zo 19 aug 2012, 11:23

Re: deeghaak

Bericht door josina »

Je hoort ervan :D
Gebruikersavatar
josina
Jongste bediende
Berichten: 33
Lid geworden op: zo 19 aug 2012, 11:23

Re: deeghaak

Bericht door josina »

Vanmorgen het 2e brood gebakken, gekneed met de spiraalhaak. Moet zeggen dat er goed uitziet. :G Dus het brood bakken gaat met nog meer plezier.
Gebruikersavatar
Levensplezier
Warme bakker
Berichten: 867
Lid geworden op: wo 30 jan 2013, 17:40

Re: deeghaak

Bericht door Levensplezier »

Dat is fijn. Maar ik was er niet bang voor.
De fabrikant doet tegenwoordig een sticker boven op de haak met de boodschap alleen op stand 2 te gebruiken. Daaronder zaten die 'druppels' en die hebben we niet gezien. Fijn dat je zoon het opgelost heeft Josina. :2th:
Fini
Ik heb een KA Artisan met een speciale kneedhaak en ik bak mijn brood in mijn 4-oven AGA.
Daarnaast heb ik (en wordt er ook regelmatig op gereden) ook een paarse Harley Sportster Screaming Eagle!
Dus:
Pluk de dag, het leven is maar kort!
Gebruikersavatar
eric

Re: deeghaak

Bericht door eric »

Levinebaktbrood schreef:Ik heb de speciale deeghaak sinds kort ook en het maakt heel veel verschil! Brooddeeg wordt nu ook in de KitchenAid goed gekneed. Ik heb de grote haak voor mijn KA Heavy Duty en de kleine haak heb ik cadeau gedaan aan mijn dochter die een KA Classic heeft.

En bestel de haak gerust op Ebay bij deze verkoper. Betrouwbaar adres! Met dank aan ons medeforumlid Fini :G.
olalala,

Vanmiddag in W... heb ik een aangepaste deeghaak voor mijn Artisan opgepikt bij Jan...
Thuis gekomen en meteen uit geprobeerd, "wat een verbetering" TOP.
En...het is niet alleen een betrouwbaar adres zoals je hierboven kan lezen,
maar ook een zeer aangename en enthousiaste persoonlijkheid.
naar mijn gevoel een levensgenieter..
eric
Afbeelding
Gebruikersavatar
Bakker Henk
Deegroller
Berichten: 285
Lid geworden op: zo 11 aug 2013, 01:11

Re: deeghaak

Bericht door Bakker Henk »

Ik heb onlangs een Artisan gekocht en er natuurlijk al enkele keren brooddeeg mee gekneed. Dus met de meegeleverde kneedhaak met een schijf aan de bovenkant van de haak, waardoor het deeg steeds weer naar beneden krult.
Allereerst baguettes au levain met een beetje rogge en maïs. Ondanks vrij kort gekneed (ik was bang het deeg kapot te kneden!) toch een aardig resultaat. Het mocht inderdaad nog iets luchtiger, maar ik kom van een heel simpel keukenmixertje. Dus is het al gauw goed. Tijdens het kneden, als het deeg tegen de schijf aankwam, krulde deze mooi naar beneden.
Ook heb ik een brooddeeg met havermout gekneed (recept Robèrt van Beckhoven) en dat langer laten kneden, maar toen kwam het deeg boven de genoemde schijf uit. En daar gebeurde niks meer mee. Behalve dan na regelmatig stop zetten en het deeg naar beneden drukken. Uiteindelijk was het brood veel te vast, Hoewel toch wel lekker.

Dan de genoemde kneedhaak!
Deze heeft geen schijf aan de bovenkant. In het geval van mijn baguettes: hoe zou deze kneedhaak dan beter kunnen zijn?
In het geval van mijn havermoutbrood maakt het niet. Immers het deeg kwam toch gedeeltelijk boven de schijf uit. Toch zou ik denken dat het deeg nog hoger klimt.

Ik lees wel dat met de genoemde kneedhaak de machine minder warm wordt, maar zijn er nog meer voordelen aan deze kneedhaak. En waarom dan?

Deze kneedhaak moet haast wel erg goed zijn. Immers iedereen is zo positief, maar ik zie nog niet helemaal in waarom dat is.
Er is vast een goede technische verklaring voor!

Al met al ben ik zeer blij met deze machine! Laat maar draaien i.p.v. moeilijk doen met een handmixertje.

P.S. Ik heb diverse keren een oude Phillips handmixer gebruikt. Ook al werd deze wel warm, hij doet het nog steeds. Een keer heb ik een vrij nieuwe mixer gebruikt en die ging meteen met de eerste keer brooddeeg kneden kapot. Dit was trouwens een of ander goedkoop mixertje. Maar zegt dit iets over de kwaliteit van huidige apparatuur?
Toch heeft dit de doorslag gegeven om die Artisan te kopen.
Gebruikersavatar
Ballie
Meesterbakker
Berichten: 2837
Lid geworden op: ma 14 nov 2011, 18:51
Locatie: Tullepetaonestad (Roosendaal), West Brabant
Contacteer:

Re: deeghaak

Bericht door Ballie »

Door de vorm van de originele haak, die jij hebt, werkt de haak zich in het deeg en wordt het deeg omhoog getrokken. De alternatieve spiraalhaak drukt het deeg juist naar beneden, waardoor het deeg beter wordt gekneed en het logischerwijs ook niet in de haak omhoog kan klimmen.

Je moet uiteraard wel de maximale capaciteit van je machine in de gaten houden. Wanneer je teveel deeg in 1 keer wilt maken, dan blijf je nog steeds last houden van het omhoog kruipen van het deeg en mogelijke overbelasting van je machine.
Het leven is goed, in het Brabantse land...
Gebruikersavatar
Bakker Henk
Deegroller
Berichten: 285
Lid geworden op: zo 11 aug 2013, 01:11

Re: deeghaak

Bericht door Bakker Henk »

Beroepsbakker. Ook ik heb een PM gestuurd voor een tel. nr.
Bij voorbaat bedankt.

Oh ja Ballie. Dit was een duidelijke uitleg. Bedankt nog hiervoor.
Gebruikersavatar
Bakker Henk
Deegroller
Berichten: 285
Lid geworden op: zo 11 aug 2013, 01:11

Re: deeghaak

Bericht door Bakker Henk »

Hèhè, het is er van gekomen. Ik heb vanmiddag eindelijk een deeghaak voor mijn Artisan opgehaald bij Jan de Jong in Waalwijk (leuke enthousiaste mensen en Jan zijn vrouw weet vel van broodbakken. Dus ik heb veel geleerd!) en meteen maar eens een deegje gemaakt: een pizzadeegje au levain.
En inderdaad kneed deze deeghaak heel anders, dus veel beter dan de originele kneedhaak. Maar wat gebeurde er wel: de KitchenAid ging wel erg bokken. Met bokken bedoel ik dat het motorgedeelte dus omhoog gaat. Zodanig ver omhoog dat ie door zijn slotje ging. Ik heb dus de resterende tijd mijn hand er voorzichtig opgehouden, omdat ik echt bang was dat ie te ver omhoog zou gaan en weer terugvallen, enz.
Nou zou dit kunnen liggen - ik ben zojuist aan het rekenen gegaan - aan het % hydratatie. Namelijk ik heb met de originele kneedhaak de hoeveelheid water verlaagd. En zat nu buiten de olijfolie op 58% (Olijfolie is 1,9% op bloem). Oorspronkelijk maakte ik het deeg in de Magimix keukenmachine, en was de hydratatie 62,2%.
Ook nu - met zijn 58% hydratatie - is het een mooi deegje, elastisch. Dat is het rare!
Volgende keer ga ik weer voor de 62,2% hydratie met eventueel een hydratatie vooraf. (Hè, een double meaning voor hydratatie. Ik bedoel alleen bloem en water een ½ uurtje of 1 uurtje tezamen. Daarna de levain toevoegen, enz.)

Maar mijn vraag is natuurlijk: is dit bokken met deze kneedhaak normaal? Herkent iemand dit? Ligt dit echt aan het % hydratatie?

Dan zie ik met het maken van een pastadeeg helemaal problemen (100 gram bloem + 1,15 ei) met deze kneedhaak. Laatste keer gemaakt met de originele kneedhaak, maar ik twijfel of dit niet beter ging met de Magimix. Nadeel, gevoelsmatig, met de Magimix is dat ie alles kapot slaat, terwijl er toch een goed pastadeegje uitkomt. Het gaat op een hoge snelheid, maar toch voor korte duur. Volgend nadeel: alle ingrediënten in een keer, corrigeren achteraf is niet eenvoudig. Corrigeren met de KitchenAid met originele kneedhaak ging wel goed: eitje erbij.
Gebruikersavatar
Ballie
Meesterbakker
Berichten: 2837
Lid geworden op: ma 14 nov 2011, 18:51
Locatie: Tullepetaonestad (Roosendaal), West Brabant
Contacteer:

Re: deeghaak

Bericht door Ballie »

Gefeliciteerd met je aankoop...
Bakker Henk schreef:Volgende keer ga ik weer voor de 62,2% hydratie met eventueel een hydratatie vooraf. (Hè, een double meaning voor hydratatie. Ik bedoel alleen bloem en water een ½ uurtje of 1 uurtje tezamen. Daarna de levain toevoegen, enz.)
Dat noemen we de "Autolyse"
Maar mijn vraag is natuurlijk: is dit bokken met deze kneedhaak normaal? Herkent iemand dit? Ligt dit echt aan het % hydratatie?
Heb ik volgens mij al eens eerder aangegeven. Maar deze haak duwt het deeg naar beneden. Wanneer het deeg dan wat steviger is en meer weerstand biedt, betekent dit dat de haak zichzelf uit het deeg duwt, hierbij de kop van de machine met zich meenemend. Als dan de vergrendeling wat is uitgesleten, kan hij zich door die vergrendeling heen duwen en de kop ontgrendelen. Uiteindelijk zal de vergrendeling versneld verder uitslijten en zal de kop steeds uit zijn vergrendeling komen.
Het leven is goed, in het Brabantse land...
Gebruikersavatar
Bakker Henk
Deegroller
Berichten: 285
Lid geworden op: zo 11 aug 2013, 01:11

Re: deeghaak

Bericht door Bakker Henk »

Ja, Ballie, dat is autolyse. Foutje, sorry.

Betreft de deeghaak.
Ja natuurlijk, Ballie, heb je het al eerder aangegeven dat deze haak het deeg naar beneden drukt. En dus is het logisch dat ie wat meer gaat bokken dat met de originele deeghaak. Maar wat ik bedoelde:
Deze Artisan is met de kerst aangekocht en is misschien zo'n 10x gebruikt en heeft het, op de laatste keer na, echt nog niet te verduren gehad. Maar laatste keer ging ie dus echt door z'n vergrendeling heen! En daar was ik dus echt niet blij mee.
Logischerwijs was dit laatste pizzadeeg te laag in hydratatie (58%). En dus volgende keer ga ik natuurlijk weer terug naar minstens de oorspronkelijke (62,2%). Dat zal allicht veel schelen in bokken. Verder toch maar in de gaten houden tijdens kneden: als de Artisan de neiging tot bokken krijgt, dan toch maar voorzichtig (!) een handje erop leggen. Natuurlijk mag ie een beetje bokken, als ie maar niet door z'n vergrendeling heen gaat.

Mijn vraag was alleen maar of iemand dit ook al eens mee had gemaakt, want echt geen gekheid: het hele motorblok ging achteraf om met een knal weer terug te vallen met een dong van de glazen kom! Dus toch even schrikken!
Toch nog even iets meer vertrouwen terugkrijgen in deze kneedhaak.
Gebruikersavatar
Ballie
Meesterbakker
Berichten: 2837
Lid geworden op: ma 14 nov 2011, 18:51
Locatie: Tullepetaonestad (Roosendaal), West Brabant
Contacteer:

Re: deeghaak

Bericht door Ballie »

Tja, als de machine nog zo nieuw is zou dat eigenlijk niet mogen gebeuren. Heb je hierover al contact gehad met je leverancier en/of de fabrikant? Het zou zomaar een productiefout kunnen zijn...
Het leven is goed, in het Brabantse land...
Gebruikersavatar
Levensplezier
Warme bakker
Berichten: 867
Lid geworden op: wo 30 jan 2013, 17:40

Re: deeghaak

Bericht door Levensplezier »

Henk, heb je het al weer eens geprobeerd met meer vocht? Dat vindt je motor ook fijner.
groetjes, Fini
p.p.s. anders bel je me een keertje
Fini
Ik heb een KA Artisan met een speciale kneedhaak en ik bak mijn brood in mijn 4-oven AGA.
Daarnaast heb ik (en wordt er ook regelmatig op gereden) ook een paarse Harley Sportster Screaming Eagle!
Dus:
Pluk de dag, het leven is maar kort!
Gebruikersavatar
Jean
Opboller
Berichten: 191
Lid geworden op: ma 19 dec 2011, 15:52
Locatie: Belgisch Limburg

Re: deeghaak

Bericht door Jean »

Ik vroeg me eigenlijk af hoe het zit met de garantie van je kneder indien je een andere deeghaak gebruikt.
Gebruikersavatar
lekkermelig
Beheerder
Berichten: 4006
Lid geworden op: zo 14 okt 2012, 23:23
Locatie: Wageningen
Contacteer:

Re: deeghaak

Bericht door lekkermelig »

Ik kan me de reactie van de leveranciers wel voorstellen, maar zeker weten doe je dat natuurlijk niet. Er zal vast iets in de voorwaarden staan over normaal gebruik en/of originele onderdelen. Maar zolang je daar zelf niets over meldt is het natuurlijk verdraaid lastig aan te tonen als er wat zou gebeuren. Ik denk dat er wel andere krachten op een machine komen met een andere deeghaak, dus als een leverancier daar niet blij mee is hebben ze ook wel een punt. Waarom maken ze zelf geen haak als ie zoveel beter is?

Wil
Kneder: Rofco KN15,Bear Varimixer Teddy
Rijskast: Rofco RK48
Ovens: Rofco B40, Manz 30/2, kleioven
Graanmolen: Mockmill Lino 200
Meel: de Zuidmolen en Molen de Vlijt

Blog: Lekkermelig.nl
Gebruikersavatar
henrikeverheijen
Stofhapper
Berichten: 1
Lid geworden op: wo 23 mei 2018, 10:10

Re: deeghaak

Bericht door henrikeverheijen »

beroeps bakker schreef: di 17 sep 2013, 16:35 Nou de deeghaak is binnen heb gelijk maar een getoerde gistdeeg gemaakt
voor een paar heerlijke croissants de haak werkt perfect dit hadden wij eerde moeten hebben
het deeg is zeer veel beter als met de oude haak :2th:
de machine wort minder warm
wie ook zoon haak wil stuur mij een P.M en ik geef je het tel nummer van jan de jong
of het adres ik ben er nu al heel Content met de nieuwe deeghaak :G
Dag beste Beroepsbakker!

In mijn zoektocht naar een betere deeghaak voor mijn Kitchenaid Classic, kwam ik op dit draadje terecht.
En ik zag dat u (in 2013) een telefoonnummer hebt van een leverancier van dergelijke haken.

Heeft u dit nummer nog?

Ik zou er graag eentje bij Mijnheer De Jong bestellen.

hoor het graag.

Vriendelijke groet,
Henrike Verheijen
Gebruikersavatar
lekkermelig
Beheerder
Berichten: 4006
Lid geworden op: zo 14 okt 2012, 23:23
Locatie: Wageningen
Contacteer:

Re: deeghaak

Bericht door lekkermelig »

Waarom google je niet gewoon even op Deeghaak en de Jong?

Wil
Kneder: Rofco KN15,Bear Varimixer Teddy
Rijskast: Rofco RK48
Ovens: Rofco B40, Manz 30/2, kleioven
Graanmolen: Mockmill Lino 200
Meel: de Zuidmolen en Molen de Vlijt

Blog: Lekkermelig.nl
Gesloten