Graag jullie mening over: Domo DO 9077 KR en de AEG Ultramix KM 4100

Voor alle vragen over planeetmengers, spiraalkneders en andere kneedapparatuur
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Mireillevdw
Chef stoffer en blik
Berichten: 11
Lid geworden op: wo 18 apr 2018, 21:03

Graag jullie mening over: Domo DO 9077 KR en de AEG Ultramix KM 4100

Bericht door Mireillevdw »

Zijn er hier mensen met ervaringen m.b.t. bovenstaande machines? Hoe presteren deze m.b.t. kneden van brooddeeg? Ik kan op YouTube geen reviews hiervan vinden en hoop dat jullie misschien ervaringen hebben met 1 of beide machines.

Wij zijn zoekende naar een keukenmachine die goed volkorendeeg kan kneden en ook voldoende. In eerste instantie waren we naar de Kenwood Pattisier aan het kijken, maar die kan geen kilo deeg aan volgens de specs. En aangezien we veel volkorenbrood zullen eten, moet de machine wel wat aankunnen. Daarnaast wil ik de machine graag gaan gebruiken voor taartmixen e.d.
Gebruikersavatar
Rik59
Meesterbakker
Berichten: 1326
Lid geworden op: wo 13 dec 2017, 23:26

Re: Graag jullie mening over: Domo DO 9077 KR en de AEG Ultramix KM 4100

Bericht door Rik59 »

Geen enkele planeetmixer is geschikt voor intensief gebruik qua brood...

U wordt op uw wenken bedient... https://uitdekeukenvanarden.blogspot.nl ... rtest.html de kneedmachinestest...

Ikzelf adviseer gewoon naast een fatsoenlijke spiraalkneder.. een redelijke planeetmixer als je nog wat banket wil doen...

Ik denk als je voor deeg de jou voorstaande machines wil kopen je je meteen af moet vragen wanneer of hoe snel je de volgende wil bestellen...

Draai hier om de 2 weken grof volkoren 5 kg (dus zwaar) deeg en m'n Famag draait het zonder al te veel herrie en stoten...
Voorheen reeds een paar planeetjes versleten.. waaronder ook de Kenwood..
Nu een spiraalkneder en een niet al te dure planeet voor het overige werk...
The sound of success is the ‘singing’ loaf - the sound of crackling as the crust cools.
The song of fresh bread


RESPECT, TIJD EN TEMPERATUUR ZIJN DE VOORNAAMSTE GEREEDSCHAPPEN VOOR DE LEKKERSTE EN FRAAISTE BRODEN.
Gebruikersavatar
Levinebaktbrood
Moderator
Berichten: 5620
Lid geworden op: do 08 dec 2011, 02:00
Locatie: Voorburg
Contacteer:

Re: Graag jullie mening over: Domo DO 9077 KR en de AEG Ultramix KM 4100

Bericht door Levinebaktbrood »

Waarschijnlijk niet het antwoord dat je wilt horen: Ik raad geen van beide machines aan als het gaat om brooddeeg in te kneden en zeker niet deeg van 1 kilo volkorenmeel per keer.

Zie de testen op mijn blog waar medelid Rik ook al naar verwijst.
Kneders: Bear Teddy | Maxima MPM 7L
Ovens: Bosch HBG8755S1
Blog:Uit de keuken van Levine
Auteur van 5 boeken over brood bakken
Gebruikersavatar
Mireillevdw
Chef stoffer en blik
Berichten: 11
Lid geworden op: wo 18 apr 2018, 21:03

Re: Graag jullie mening over: Domo DO 9077 KR en de AEG Ultramix KM 4100

Bericht door Mireillevdw »

Bedankt voor de reacties.
Ik wil graag 1 machine voor brooddeeg en taartmixen. Ik zie dat de KA 6,9 L wel hoog scoort. Maakt het hierbij nog uit of het gaat om een Heavy Duty 6,9 L of een Artisan?
Gebruikersavatar
Rik59
Meesterbakker
Berichten: 1326
Lid geworden op: wo 13 dec 2017, 23:26

Re: Graag jullie mening over: Domo DO 9077 KR en de AEG Ultramix KM 4100

Bericht door Rik59 »

Mireillevdw schreef: do 19 apr 2018, 07:35 Bedankt voor de reacties.
Ik wil graag 1 machine voor brooddeeg en taartmixen. Ik zie dat de KA 6,9 L wel hoog scoort. Maakt het hierbij nog uit of het gaat om een Heavy Duty 6,9 L of een Artisan?


Je geeft hier minimaal € 500,00 tot € 700,00 of meer uit...

Nu geef ik je een voorbeeld:
https://www.agrieuro.de/einphasiger-spi ... -1501.html €472,00 en wordt voor die prijs keurig netjes thuis gebracht. Ook in Frankrijk...
http://www.derijnshop.nl/index.php?productid=28832 € 99,00 1900 watt en staat z'n mannetje op het gebied van beslag etc. Samen zo'n € 600...
Ik zeg niet dat dit heilig is.... maarreh....... :shy:

I rest my case...
The sound of success is the ‘singing’ loaf - the sound of crackling as the crust cools.
The song of fresh bread


RESPECT, TIJD EN TEMPERATUUR ZIJN DE VOORNAAMSTE GEREEDSCHAPPEN VOOR DE LEKKERSTE EN FRAAISTE BRODEN.
Gebruikersavatar
lekkermelig
Beheerder
Berichten: 4006
Lid geworden op: zo 14 okt 2012, 23:23
Locatie: Wageningen
Contacteer:

Re: Graag jullie mening over: Domo DO 9077 KR en de AEG Ultramix KM 4100

Bericht door lekkermelig »

Nou,
Daar heeft Rik wel een punt. Ik zou liever het geld uitgeven aan een betaalbare Famag en een goedkope planeetmixer, tenzij je heel hoge eisen aan een planeetmixer stelt. Die hoge eisen stel je vooral als je er brood mee zou willen kneden of allerlei hulpstukken wilt zoals snijden, pureren of pasta maken. Je moet natuurlijk wel een beetje plek op je aanrecht hebben, want met zo'n spiraalkneder ga je niet slepen, tenzij je een hele grote hebt die je op een karretje kan zetten.
Maar het is voor iedereen verschillend.
Ik heb een redelijk prijzige Bear staan, daar heb ik geen spijt van maar ik zou het toch nooit meer doen, vanwege de beperkte mogelijkheden en de matige geschiktheid voor kneden. Ik gebruik het ding alleen voor kneden, en als ik toen van het bestaan van zo'n betaalbare kleine spiraalkneder geweten had, had ik die gekocht, met als resultaat dubbele kneedcapaciteit, een degelijkere machine en minder geld uitgegeven.
Pasta maken doe ik met de hand, dingen fijnhakken met een goedkoop apparaat, snijden met de hand en als er al eens een taart beslagje gemaakt moet worden doen we dat met goed roeren of een handmixer. Als je veel taarten en dergelijke maakt kan ik me voorstellen dat je daar ook een machine voor wilt.
Overigens kan je ook met heel weinig kneden goede broden bakken, dus een machine heb je ook daar alleen voor nodig als je heel veel bakt in korte tijd, zodat je tijdens het kneden alvast wat anders kan doen.
De grote verleiding die iedereen maakt: één dure machine die alles goed kan, en die bestaan eigenlijk niet.

Wil
Kneder: Rofco KN15,Bear Varimixer Teddy
Rijskast: Rofco RK48
Ovens: Rofco B40, Manz 30/2, kleioven
Graanmolen: Mockmill Lino 200
Meel: de Zuidmolen en Molen de Vlijt

Blog: Lekkermelig.nl
Gebruikersavatar
Rik59
Meesterbakker
Berichten: 1326
Lid geworden op: wo 13 dec 2017, 23:26

Re: Graag jullie mening over: Domo DO 9077 KR en de AEG Ultramix KM 4100

Bericht door Rik59 »

Wat is het geworden??

Je moet je door ons niet af laten schrikken hoor.. wij zeggen alleen dat waar we ervaring mee hebben..
De portemonnee blijft toch van jullie... en dan kunnen wij dat alleen maar respecteren...
The sound of success is the ‘singing’ loaf - the sound of crackling as the crust cools.
The song of fresh bread


RESPECT, TIJD EN TEMPERATUUR ZIJN DE VOORNAAMSTE GEREEDSCHAPPEN VOOR DE LEKKERSTE EN FRAAISTE BRODEN.
Gebruikersavatar
Mireillevdw
Chef stoffer en blik
Berichten: 11
Lid geworden op: wo 18 apr 2018, 21:03

Re: Graag jullie mening over: Domo DO 9077 KR en de AEG Ultramix KM 4100

Bericht door Mireillevdw »

Momenteel heb ik misschien de mogelijkheid om een Hobart N50 aan te schaffen. Echter blijkt dat deze puur op de 3de snelheid draait en we niet weten of deze te repareren is, dus lopen we een risico....
Het is een oude machine van bijna 50 jaar. :mrgreen:
Plaats reactie