Zie door de mixers het deeg niet meer....

Voor alle vragen over planeetmengers, spiraalkneders en andere kneedapparatuur
Plaats reactie
Gebruikersavatar
bartv70
Chef stoffer en blik
Berichten: 11
Lid geworden op: ma 05 feb 2018, 14:38

Zie door de mixers het deeg niet meer....

Bericht door bartv70 »

..... ben nu de weg kwijt....
Omdat ik bakken leuk vind en mijn BBM van Inventum het net niet is wil ik een kneedmachine.
Zit te kijken voor een Kitchenaid heavy duty 315watt. Is dat sterk genoeg voor het deeg van 2 broden? Want de goedkope merken hebben vaak al 1000w of meer.

Kan de KA voor 479,- nieuw krijgen.
Is dat een goede keus voor 1 a 2 keer per week gebruik? Of is er iets beter te krijgen voor dit geld?
Gebruikersavatar
Rik59
Meesterbakker
Berichten: 1326
Lid geworden op: wo 13 dec 2017, 23:26

Re: Zie door de mixers het deeg niet meer....

Bericht door Rik59 »

Het is de vraag wat wil je (er nog meer mee)..
Als het alleen voor brood is zou je kunnen overwegen een Famag grilletta aan te schaffen.. (een paar tientjes boven de Kitchenaid).

En zoals Wil in een ander topic al aanhaalde lees hier eens.. https://uitdekeukenvanarden.blogspot.nl ... rtest.html
The sound of success is the ‘singing’ loaf - the sound of crackling as the crust cools.
The song of fresh bread


RESPECT, TIJD EN TEMPERATUUR ZIJN DE VOORNAAMSTE GEREEDSCHAPPEN VOOR DE LEKKERSTE EN FRAAISTE BRODEN.
Gebruikersavatar
bartv70
Chef stoffer en blik
Berichten: 11
Lid geworden op: ma 05 feb 2018, 14:38

Re: Zie door de mixers het deeg niet meer....

Bericht door bartv70 »

Die famag had ik gezien, een flink bakbeest.
Ik wil ook cake en andere zoetigheden maken dus is mss de KA wel weer handig.
Lastig, mss toch de KA met de los te kopen spiraal garde.
Zie nu net ook de FP105 staan bij Agrieuro. Zou dat wat zijn?

Ff een nachtje over slapen en bedenken hoe ik dit aan mijn vrouw ga verkopen :?
Gebruikersavatar
Br00dd00s
Gaat de goede kant op
Berichten: 79
Lid geworden op: zo 04 okt 2015, 23:35
Locatie: Berlijn

Re: Zie door de mixers het deeg niet meer....

Bericht door Br00dd00s »

Ik heb een Artisan 6,9l. met 1.3PK. Dit is precies dezelfde machine als de HD 6,9l, met als enige verschillen de lengte van de garantieperiode (ik heb er uit mijn hoofd 5 jasr garantie op en op de HD zit maar 1 jaar garantie) en de handgreep van de mengkom (Artisan heeft een gesloten handgreep, de HD een haakvormige).

Ik tendeerde destijds ook naar de HD 4,9l., maar ik vond de mengkom uiteindelijk te klein.

Ik gebruik de machine 1 keer per week en kneed er dan een deeg voor 2 broden (ca. 1600 gr. deeg) mee. Af en toe klop ik er ook een cakebeslag in of maak ik er deeg voor appeltaart mee. Ik heb de machine een jaar of 3 en ben enorm tevreden mee. Destijds heb ik enorm veel geluk gehad en kon de KA voor maar 570,00 Euro kopen bij een Duitse webshop.

Von meinem Handy gesendet

Pluk de dag ...
Gebruikersavatar
bartv70
Chef stoffer en blik
Berichten: 11
Lid geworden op: ma 05 feb 2018, 14:38

Re: Zie door de mixers het deeg niet meer....

Bericht door bartv70 »

Hoi, ik zit in tweestrijd.
Of de heavy duty 315w of de heavy duty 500w.
De 1ste is 479 euro en de tweede 595 euro.
Volgens mij moet voor de hobbybakker die 1 tot 2 broden per week doet en af en toe een ander deegje de 315w voldoende zijn toch?
Haverbrood
Deegkneder
Berichten: 100
Lid geworden op: di 25 apr 2017, 12:09

Re: Zie door de mixers het deeg niet meer....

Bericht door Haverbrood »

ik zal voor de 500W gaan, mocht je zwaar deeg willen maken roggebrood, volkoren.
Linker en rechterhand, Maxima MPM 7L, desem starter 3-2013
Verlanglijstje, Famag Grilletta Manufacturer code: IM8/230/10V / 10 speed met 60m timer extra optie.
Gebruikersavatar
Melinda
Meesterbakker
Berichten: 2269
Lid geworden op: za 12 jan 2013, 17:29
Locatie: Soest

Re: Zie door de mixers het deeg niet meer....

Bericht door Melinda »

Zoals Rik al aangaf uit de topic van Wil, voordat je tot aanschaf overgaat toch het advies om de knedertesten te bekijken. https://uitdekeukenvanarden.blogspot.nl ... rtest.html
En bekijk dan ook deze https://uitdekeukenvanarden.blogspot.nl ... rtest.html.
Daar staat meer in over de KitchenAid machines, want er is echt wel verschil tussen de modellen.
Kneders: Bear Teddy Varimixer | Rofco N15 | KitchenAid KSM 7580 | Ovens: Rofco B40 | Miele Heteluchtoven
:-) Mijn foto's
Gebruikersavatar
Rik59
Meesterbakker
Berichten: 1326
Lid geworden op: wo 13 dec 2017, 23:26

Re: Zie door de mixers het deeg niet meer....

Bericht door Rik59 »

Mocht je er nog niet uit zijn dan dit:
https://uitdekeukenvanarden.blogspot.nl ... ieuwe.html

Lees aub ook de reacties tot 2017...
The sound of success is the ‘singing’ loaf - the sound of crackling as the crust cools.
The song of fresh bread


RESPECT, TIJD EN TEMPERATUUR ZIJN DE VOORNAAMSTE GEREEDSCHAPPEN VOOR DE LEKKERSTE EN FRAAISTE BRODEN.
Gebruikersavatar
lekkermelig
Beheerder
Berichten: 4006
Lid geworden op: zo 14 okt 2012, 23:23
Locatie: Wageningen
Contacteer:

Re: Zie door de mixers het deeg niet meer....

Bericht door lekkermelig »

Rik,

Waarom verwijs je naar dit artikel, omdat je denkt dat de Bear goed is of juist slecht? Ik wil de discussie niet weer starten, maar ik zou het liefst je hele link verwijderen, omdat het niemand zal helpen. Lees gewoon die vier andere stukken en trek daar je conclusies uit. Die zullen voor iedereen anders zijn, maar als je vooral veel brood kneedt is een spiraalkneder gewoon de beste keus. Elke planeetmenger voor deeg is feitelijk behelpen, waardoor het apparaat redelijk snel slijt.
Ook voor Kenwood en sommige KitchenAids hoor ik niet altijd bemoedigende verhalen over degelijkheid trouwens.

Wil
Kneder: Rofco KN15,Bear Varimixer Teddy
Rijskast: Rofco RK48
Ovens: Rofco B40, Manz 30/2, kleioven
Graanmolen: Mockmill Lino 200
Meel: de Zuidmolen en Molen de Vlijt

Blog: Lekkermelig.nl
Gebruikersavatar
Rik59
Meesterbakker
Berichten: 1326
Lid geworden op: wo 13 dec 2017, 23:26

Re: Zie door de mixers het deeg niet meer....

Bericht door Rik59 »

lekkermelig schreef: wo 14 feb 2018, 00:29 Rik,
Waarom verwijs je naar dit artikel, omdat je denkt dat de Bear goed is of juist slecht? Ik wil de discussie niet weer starten, maar ik zou het liefst je hele link verwijderen, omdat het niemand zal helpen. Lees gewoon die vier andere stukken en trek daar je conclusies uit. Die zullen voor iedereen anders zijn, maar als je vooral veel brood kneedt is een spiraalkneder gewoon de beste keus. Elke planeetmenger voor deeg is feitelijk behelpen, waardoor het apparaat redelijk snel slijt.
Ook voor Kenwood en sommige KitchenAids hoor ik niet altijd bemoedigende verhalen over degelijkheid trouwens.
Wil
Wil,
Ik ben het volledig met je eens.. ts geeft aan rond 500 euri uit te willen geven..
Levine laat in de reacties zien dat een planeetmenger een slechte keus is doordat ze er al verschillende versleten heeft..
Het artikel (inclusief reacties) laat dus zien waarom een planeetmixer een slechte keus is.
Ikzelf heb ook die ervaring..
Het is inderdaad beter een spiraalkneder aan te schaffen..
Probeerde middels het artikel ts te overtuigen welke keus hij het beste kon maken voor zijn geld..
The sound of success is the ‘singing’ loaf - the sound of crackling as the crust cools.
The song of fresh bread


RESPECT, TIJD EN TEMPERATUUR ZIJN DE VOORNAAMSTE GEREEDSCHAPPEN VOOR DE LEKKERSTE EN FRAAISTE BRODEN.
Gebruikersavatar
bartv70
Chef stoffer en blik
Berichten: 11
Lid geworden op: ma 05 feb 2018, 14:38

Re: Zie door de mixers het deeg niet meer....

Bericht door bartv70 »

Hallo, heb een keuze gemaakt en tot nu toe geen spijt!
Waarschijnlijk tegen ieders advies in is het een Kitchenaid geworden. De Artisan. Met 1 grote kom met handvat, 1 kleine kom, deeghaak, garde en 2 vlinders waarvan 1 met siliconen rand.
Heb de 5KSN175 in ijsblauw, deze stond bij Coolblue als 2dekansje voor 220 euro minder als de normale prijs omdat er een deukje in zit.
Deze zit achterop aan de rand van de voet, je ziet het niet! ]
De reden voor deze is dat ik ook ander beslag wil maken zoals pannenkoeken, cake, taart, en slagroom.
Hij is klein en ben er zeer content mee! Weinig geluid.
Heb intussen hiermee de zachte witte bolletjes, kaiserbroodjes, stokbrood en krentenbollen meet gemaakt! Kneed geweldig!!
10x beter als mijn oude inventum BBM waar ik altijd bij moest blijven met een siliconenlikker om te helpen.

Maar iedereen bedankt voor het advies, het is mij wel duidelijk als ik meer en alleen brood zou bakken welke ik zou nemen. :2th:
Plaats reactie