Bear Teddy is GEEN deegkneder maar een mixer die ook kan kneden

Voor alle vragen over planeetmengers, spiraalkneders en andere kneedapparatuur
Gebruikersavatar
raymonidas
Gaat de goede kant op
Berichten: 83
Lid geworden op: di 20 jan 2015, 23:45
Contacteer:

Bear Teddy is GEEN deegkneder maar een mixer die ook kan kneden

Bericht door raymonidas »

Mijn vraag aan de NL importeur Bleko-Techniek:
'....De Bear Teddy gebruik ik enkel voor brooddeeg en kocht hem -ik meen- twee jaar geleden, geen problemen ondervonden, maar mijn hoeveelheden komen nooit aan de max van 2,5kg.
Wel wil ik graag opmerken dat de machine gewoon niet gemaakt is om brooddeeg te kneden. Hij draait te snel en in de stand dat hij net gaat draaien hoor je dat de frequentieregelaar/motor er duidelijk moeite mee hebben. Het toerengebied dat alles lekker soepel en met kracht werkt, is veel te hoog voor brooddeeg.
Nu zag ik op jullie site ergens dat ik moet oppassen/voorzichtig zijn met brooddeeg.
Vraag:
Dit lijkt mijn mening te ondersteunen, maar wat is de strekking/bedoeling van jullie opmerking?
Ik hoor het graag spoedig van jullie....'

antwoord van Bleko-Techniek:
'....Hallo Raymond,
Jou ondervinding is terecht wij verkopen deze machine ook niet als KNEDER maar als KEUKENMACHINE.
De forums, BEAR site en alle workshops sites maken van deze machine een deegkneder, maar de BEAR machine is niets meer dan een mixer die de mogelijkheid heeft om een deeg te kneden.
Indien je deeg wilt maken met een volume -en geregeld- heb je een DEEGKNEDER nodig.
Deze vind je nergens voor deze prijs maar ga je al gauw naar 3000 euro.
Indien je de hoeveelheid aan houd zoals je nu doet gaat het prima....'

Dit lijkt mij duidelijk!
Zoekt je een machine puur om te brooddeeg te kneden, dan kun je de Bear Teddy beter links laten liggen. Ze zijn daar niet voor gemaakt. Ze draaien veel te snel. Heb je een Bear Teddy, blijf dan onder de max capaciteit en laat de machine niet te langzaam draaien. Nooit op het punt dat hij net begint te draaien.

grt van Raymond
Spiraalkneder - MyWeigh - inbouwoven - deeg manden
https://www.schrave.nl
Gebruikersavatar
lekkermelig
Beheerder
Berichten: 4006
Lid geworden op: zo 14 okt 2012, 23:23
Locatie: Wageningen
Contacteer:

Re: Bear Teddy is GEEN deegkneder maar een mixer die ook kan kneden

Bericht door lekkermelig »

Prachtig verhaal van Beko.
Zeg er dan meteen bij dat alle Kenwoods, KitchenAids en Bosch machines ook geen deegkneedmachines zijn en dat je inderdaad beter een spiraalkneder kan kopen. En misschien moeten ze de producent dan eens vragen om die misleidende informatie van de website te halen.
Het had ook wel aardig geweest als ze dat verteld hadden wanneer de mensen die machines kochten, want toen ik mijn machine kocht wilde ze toch maar wat graag verkopen, en ze wisten echt wel wat ik ermee ging doen.
Interessant is ook het verhaal over wel geschikte kneedmachines van 3000 euro. Gaan we nu ook al beweren dat de kneders van Rofco, Haussler, Mecnosud niet geschikt zijn voor brooddeeg? Die kosten echt geen 3000 euro hoor, en er worden er stapels van verkocht.
Als je alleen brood kneedt, koop lekker een goede spiraalmixer, en koop in ieder geval nooit meer iets bij Beko. Ik wacht met mijne nog wel even tot ie stuk gaat :D, Er is een mailtje naar de deense producent onderweg, waarbij ik ze ga vragen waarom ik op het NL broodbakforum volgens de distributeur de Bear voortaan moet afraden voor hobbybakkers.

Ben benieuwd of ik een zinvol antwoord krijg ;B

Wil
Kneder: Rofco KN15,Bear Varimixer Teddy
Rijskast: Rofco RK48
Ovens: Rofco B40, Manz 30/2, kleioven
Graanmolen: Mockmill Lino 200
Meel: de Zuidmolen en Molen de Vlijt

Blog: Lekkermelig.nl
Gebruikersavatar
Troela
Deegkneder
Berichten: 102
Lid geworden op: wo 02 nov 2016, 20:55
Locatie: Amsterdam

Re: Bear Teddy is GEEN deegkneder maar een mixer die ook kan kneden

Bericht door Troela »

Met een kneedmachine van 3000 euro kan je volgens mij echt geen brood kneden van 500 gr meel, dus alle thuisbakkers die een brood per keer bakken maar weer met de hand?
Bear Teddy en gewone oven
Te Amsterdam
Gebruikersavatar
Levinebaktbrood
Moderator
Berichten: 5620
Lid geworden op: do 08 dec 2011, 02:00
Locatie: Voorburg
Contacteer:

Re: Bear Teddy is GEEN deegkneder maar een mixer die ook kan kneden

Bericht door Levinebaktbrood »

Beko is een beetje de weg kwijt :o.
Tegen mij zeiden ze dat ze een kleine spiraalkneder voor thuisgebruik aan het ontwikkelen waren. Die gaat dan toch geen 3000 euro kosten?

Wil: goede actie van je om de fabrikant te mailen :2th:.

Raymond: ik ben het niet met je eens dat de Bear te snel draait. Op stand 1 kun je prima deeg kneden. Is niet te snel. Alleen de haak draait. In een spiraalkneder draait en de haak en de kom. Dan krijg je hetzelfde effect.
Kneders: Bear Teddy | Maxima MPM 7L
Ovens: Bosch HBG8755S1
Blog:Uit de keuken van Levine
Auteur van 5 boeken over brood bakken
Gebruikersavatar
lekkermelig
Beheerder
Berichten: 4006
Lid geworden op: zo 14 okt 2012, 23:23
Locatie: Wageningen
Contacteer:

Re: Bear Teddy is GEEN deegkneder maar een mixer die ook kan kneden

Bericht door lekkermelig »

De mail ligt bij wodschow. Ben erg benieuwd of ik reactie krijg of dat ze eerst met Beko gaan bellen, of dat het ze helemaal niet interesseert. Heb er tussen neus en lippen door wel bij gemeld dat ik beheerder ben van een forum met 1600 thuisbakkers die nu geen Bear meer kopen vanwege dit soort verhalen. Ik verwacht er niet zo veel van, maar wie weet....

Wil
Kneder: Rofco KN15,Bear Varimixer Teddy
Rijskast: Rofco RK48
Ovens: Rofco B40, Manz 30/2, kleioven
Graanmolen: Mockmill Lino 200
Meel: de Zuidmolen en Molen de Vlijt

Blog: Lekkermelig.nl
Gebruikersavatar
brood daar zit wat in
Meesterbakker
Berichten: 1855
Lid geworden op: do 21 jun 2012, 21:35
Locatie: Regio Utrecht

Re: Bear Teddy is GEEN deegkneder maar een mixer die ook kan kneden

Bericht door brood daar zit wat in »

Ik ben ook heel benieuwd!
Op de site van Beko kan ik overigs helemaal geen spiraalkneder vinden of heb ik dat mis?
Heb er nl al eerder naar gekeken voordat ik de Bear wilde ;K
Groet, Marja
Ook te volgen op Insta: bread_at_home_
_________________________________________________________________________________________________________
Kneder BW SM ~ Rofco B20 ~ Bear Teddy Varimixer
Gebruikersavatar
jasmon
Deegroller
Berichten: 303
Lid geworden op: ma 02 nov 2015, 20:51
Locatie: Baarn

Re: Bear Teddy is GEEN deegkneder maar een mixer die ook kan kneden

Bericht door jasmon »

Dan is het toch fijn dat ik vanochtend een aangenaam gesprek had met Mischa van Rofco, voor de aanschaf van 1 en mischien wel 2 rofco KN4 kneders. En als het nodig is ik nog voor de kerst in huis zal hebben. ;)
Jan

-Rofco N5 kneder, SMEG CPF9IP oven, AEG CD710M combioven -
Gebruikersavatar
Troela
Deegkneder
Berichten: 102
Lid geworden op: wo 02 nov 2016, 20:55
Locatie: Amsterdam

Re: Bear Teddy is GEEN deegkneder maar een mixer die ook kan kneden

Bericht door Troela »

GROOThandel voor professionele bakkers is misschien ook niet de beste partij om apparaat voor thuis te verkopen, ze zijn gewend aan de hoeveelheden waar een gewone bakker zijn hand niet voor omdraait
Zelfs als je er een Apple logo opplakt gaan weinig mensen 3000 euro voor een kneedmachine uitgeven
Bear Teddy en gewone oven
Te Amsterdam
Gebruikersavatar
raymonidas
Gaat de goede kant op
Berichten: 83
Lid geworden op: di 20 jan 2015, 23:45
Contacteer:

Re: Bear Teddy is GEEN deegkneder maar een mixer die ook kan kneden

Bericht door raymonidas »

Even een nuancering:
Bleko-Techniek heeft het over een geregelde deegkneder die dan al snel €3000,- gaat kosten. De goedkope deegkneders zijn niet geregeld, hooguit met een vertragingskastje erin. Ik kan zo niet bekijken of dat klopt, maar de hele goedkope spiraalkneed machines met twee toeren heb ik bekeken hier bij een tweedehands handelaar. Duidelijk machines die in China oid zijn gemaakt. Daar zijn ze niet slecht om, maar de afwerking staat op een heel ander niveau dan machines die in (West) Europa zijn gemaakt. Dat veroorzaakt o.a. het grote verschil in prijskaartjes.

Bear Teddy draait te snel:
Ik stel dat op de stand, dat de machine lekker en met veel kracht loopt, hij te snel bezig is voor brooddeeg. Dan heb ik het niet over stand 1 of nog lager. De machine kent 5 standen en vanaf stand twee tot ongeveer 4 draait hij lekker en met veel kracht. Dat is te hard voor brooddeeg. Ik lees vaak dat de machine op een stip onder de een wordt ingesteld. Zelf draai ik ook op die stand en op stand een. Nooit hoger. Mijn deegjes zijn dan binnen de zes minuten goed. Mijn hoeveelheden komen nooit boven de 2kg deeg per keer. Simpelweg omdat ik enkel de beschikking heb over een normale inbouw oven.

Draaibewegingen:
In de planetaire machines (oa Bear Teddy) draait de haak om zijn eigen as en tegengesteld in de omtrek van de kom. Dat zijn ook twee draaibewegingen, maar principieel anders en waarschijnlijk veel intensiever. Spiraalkneders gaan denk ik wat rustiger met het deeg om.

grt van Raymond.
Spiraalkneder - MyWeigh - inbouwoven - deeg manden
https://www.schrave.nl
Gebruikersavatar
brood daar zit wat in
Meesterbakker
Berichten: 1855
Lid geworden op: do 21 jun 2012, 21:35
Locatie: Regio Utrecht

Re: Bear Teddy is GEEN deegkneder maar een mixer die ook kan kneden

Bericht door brood daar zit wat in »

jasmon schreef:Dan is het toch fijn dat ik vanochtend een aangenaam gesprek had met Mischa van Rofco, voor de aanschaf van 1 en mischien wel 2 rofco KN4 kneders. En als het nodig is ik nog voor de kerst in huis zal hebben. ;)
Speel je vandaag voor sinterklaas :rofl2: Maar even serieus, waarom misschien wel 2 KN4 kneders?
Groet, Marja
Ook te volgen op Insta: bread_at_home_
_________________________________________________________________________________________________________
Kneder BW SM ~ Rofco B20 ~ Bear Teddy Varimixer
Gebruikersavatar
lekkermelig
Beheerder
Berichten: 4006
Lid geworden op: zo 14 okt 2012, 23:23
Locatie: Wageningen
Contacteer:

Re: Bear Teddy is GEEN deegkneder maar een mixer die ook kan kneden

Bericht door lekkermelig »

Goedkope deegkneders worden niet alleen in China gemaakt, maar ook in Italie.
Als je tenminste de Made in Italy stickers moet geloven, en de aanprijzingen op de websites. Ook in Italiaanse kneders zijn er veel verschillen in kwaliteit. Haussler maakt zijn kneders in Duitsland (zeggen ze).

Ik weet niet wat je onder een geregelde kneder verstaat, maar voor thuisgebruik zijn een hoop betaalbare spiraalkneders prima. Er zitten wel grote verschillen tussen, en het is de kunst voor een leek om tussen al dat sticker geweld de echt goede kneders te ontdekken, waar de prijs in NL of Belgie niet opeens verdubbeld is...

Wil
Kneder: Rofco KN15,Bear Varimixer Teddy
Rijskast: Rofco RK48
Ovens: Rofco B40, Manz 30/2, kleioven
Graanmolen: Mockmill Lino 200
Meel: de Zuidmolen en Molen de Vlijt

Blog: Lekkermelig.nl
Gebruikersavatar
raymonidas
Gaat de goede kant op
Berichten: 83
Lid geworden op: di 20 jan 2015, 23:45
Contacteer:

Re: Bear Teddy is GEEN deegkneder maar een mixer die ook kan kneden

Bericht door raymonidas »

Ik citeer enkel hoor Wil !!

Ik denk dat Bleko-Techniek de term 'geregelde kneder' gebruikt voor een elektronische toeren regeling zoals in de Bear Teddy zit. Vlg mij is dat in die machine een frequentieregeling. Of in elk geval een regeling die het toerental constant houdt ongeacht de belasting (binnen de grenzen van wat de machine aan kan).
Spiraalkneder - MyWeigh - inbouwoven - deeg manden
https://www.schrave.nl
Gebruikersavatar
jasmon
Deegroller
Berichten: 303
Lid geworden op: ma 02 nov 2015, 20:51
Locatie: Baarn

Re: RE: Re: Bear Teddy is GEEN deegkneder maar een mixer die ook kan kneden

Bericht door jasmon »

brood daar zit wat in schreef:
jasmon schreef:Dan is het toch fijn dat ik vanochtend een aangenaam gesprek had met Mischa van Rofco, voor de aanschaf van 1 en mischien wel 2 rofco KN4 kneders. En als het nodig is ik nog voor de kerst in huis zal hebben. ;)
Speel je vandaag voor sinterklaas :rofl2: Maar even serieus, waarom misschien wel 2 KN4 kneders?
Een voor kennis , ander voor mijzelf. We wonen vlakbij elkaar mischa levert ze dan tegelijkertijd omdat hij toch al in de buurt moest zijn. Scheelt weer de transportkosten
Jan

-Rofco N5 kneder, SMEG CPF9IP oven, AEG CD710M combioven -
Gebruikersavatar
Bakkerij wereld
Chef stoffer en blik
Berichten: 11
Lid geworden op: zo 11 sep 2016, 20:11

Re: Bear Teddy is GEEN deegkneder maar een mixer die ook kan kneden

Bericht door Bakkerij wereld »

lekkermelig schreef:De mail ligt bij wodschow. Ben erg benieuwd of ik reactie krijg of dat ze eerst met Beko gaan bellen, of dat het ze helemaal niet interesseert. Heb er tussen neus en lippen door wel bij gemeld dat ik beheerder ben van een forum met 1600 thuisbakkers die nu geen Bear meer kopen vanwege dit soort verhalen. Ik verwacht er niet zo veel van, maar wie weet....

Wil
Nog antwoord gehad Wil? (gok van niet)
Gebruikersavatar
lekkermelig
Beheerder
Berichten: 4006
Lid geworden op: zo 14 okt 2012, 23:23
Locatie: Wageningen
Contacteer:

Re: Bear Teddy is GEEN deegkneder maar een mixer die ook kan kneden

Bericht door lekkermelig »

Dag Jan,

Natuurlijk heb ik geen antwoord gehad. Had ik vooral al gehoord van mede forumleden, dat ze niet zouden reageren, maar ik dacht, als beheerder van een broodbakforum kan je altijd proberen om een antwoord los te peuteren.
Ze hebben blijkbaar geen enkele interesse voor consumenten in NL, of een grote gebruikersgroep van de Bear, want ik denk dat er hier enkele tientallen rondlopen. Ben overigens wel benieuwd of jij dan een mening hebt. Dat mag je van mij ook rustig via PM doen, mag je meteen vertellen wat voor betaalbare spiraalkneders je zoal in de aanbieding hebt :-)

Wil
Kneder: Rofco KN15,Bear Varimixer Teddy
Rijskast: Rofco RK48
Ovens: Rofco B40, Manz 30/2, kleioven
Graanmolen: Mockmill Lino 200
Meel: de Zuidmolen en Molen de Vlijt

Blog: Lekkermelig.nl
Gebruikersavatar
vermeulen-jc40
Chef stoffer en blik
Berichten: 9
Lid geworden op: di 04 mar 2014, 11:57

Re: Bear Teddy is GEEN deegkneder maar een mixer die ook kan kneden

Bericht door vermeulen-jc40 »

Ik ben geen expert zoals sommige leden echter op dit forum wordt er ook gesproken over een spiraalkneder die in China wordt vervaardigd namelijk een Maxima spiraalkneder. Recentelijk heb ik het kleinste model aangeschaft voor een afhaalprijs van € 417.20. Deze machine werkt zonder tandwielen maar met V snaren . als techniek je iets zegt dan weet je dat dit oersterk is. Deze kneder maakt een perfect deegje. Hij kan max. 2.5-3 kg deeg kneden maar voor mij is dit meer als dat ik kan consumeren. De machine is stevig/robuust, is zwaar n.l 32 kg en de kom is wat lastig schoon te maken. Verder zijn er ervaringen die door Balie zijn ondervonden, hij heeft de zwaardere uitvoering. De machines worden geleverd door een firma die aan de horeca levert, dus troep kan niet geleverd worden zonder negatieve gevolgen.

Voor de rest zou ik willen zeggen; het gros van onze spullen komen al uit China maar we zijn ons daar minder bewust van, denk aan kleding en heel veel gebruiksvoorwerpen.

Mvrg Joop
Gebruikersavatar
JanDeHertogh
Chef stoffer en blik
Berichten: 15
Lid geworden op: wo 28 dec 2016, 18:32

Re: Bear Teddy is GEEN deegkneder maar een mixer die ook kan kneden

Bericht door JanDeHertogh »

lekkermelig schreef:Zeg er dan meteen bij dat alle Kenwoods, KitchenAids en Bosch machines ook geen deegkneedmachines zijn en dat je inderdaad beter een spiraalkneder kan kopen.
Hier volg ik meteen in. Ik voel me ook bedrogen met mijn Kenwood die meer dan 600 euro kost. Pas na aanschaf van een goede kneedhaak begint hij redelijk kleine deegjes te kneden.
Anderzijds een geluk met een ongeluk. Moest hij goed gewerkt hebben die Kenwood, was ik nooit tot bij mijn Rofco gekomen :rofl2:
https://www.facebook.com/Ikmaakmijnetenzelf/
Kneder Rofco N15, "gepimpte" Kenwood - Miele en AEG warme lucht ovens
Gebruikersavatar
Chiel
Chef stoffer en blik
Berichten: 14
Lid geworden op: zo 06 sep 2015, 21:16

Re: Bear Teddy is GEEN deegkneder maar een mixer die ook kan kneden

Bericht door Chiel »

Maar nu blijft de grote vraag nog steeds open: wat dienen wij nu te kopen? Ik denk al een tijdje na over een kneder, aangezien ik momenteel nog steeds alles met de hand doe. Wat stellen jullie voor? De Bear klinkt niet langer als een goede keuze.
Gebruikersavatar
Levinebaktbrood
Moderator
Berichten: 5620
Lid geworden op: do 08 dec 2011, 02:00
Locatie: Voorburg
Contacteer:

Re: Bear Teddy is GEEN deegkneder maar een mixer die ook kan kneden

Bericht door Levinebaktbrood »

Een spiraalkneder is de beste keuze. Maar als je maar af en toe een broodje bakt, dan kan je ook een planetaire mixer kopen.
Kneders: Bear Teddy | Maxima MPM 7L
Ovens: Bosch HBG8755S1
Blog:Uit de keuken van Levine
Auteur van 5 boeken over brood bakken
Gebruikersavatar
Chiel
Chef stoffer en blik
Berichten: 14
Lid geworden op: zo 06 sep 2015, 21:16

Re: Bear Teddy is GEEN deegkneder maar een mixer die ook kan kneden

Bericht door Chiel »

Welke spiraalkneder is best geschikt? Ik bak niet zo heel veel.
Gebruikersavatar
Levinebaktbrood
Moderator
Berichten: 5620
Lid geworden op: do 08 dec 2011, 02:00
Locatie: Voorburg
Contacteer:

Re: Bear Teddy is GEEN deegkneder maar een mixer die ook kan kneden

Bericht door Levinebaktbrood »

Spiraalkneders zijn van diverse merken te koop. Ik heb spiraalkneders van Rofco. In de kleinste versie kun je brooddeeg kneden voor 1 brood (± 800 gram deeg) tot maximaal 4-5 kg deeg. Op het forum is al veel geschreven over spiraalkneders. Die berichten kan je terugvinden via de zoekfunctie.
Kneders: Bear Teddy | Maxima MPM 7L
Ovens: Bosch HBG8755S1
Blog:Uit de keuken van Levine
Auteur van 5 boeken over brood bakken
Gebruikersavatar
Bakkerij wereld
Chef stoffer en blik
Berichten: 11
Lid geworden op: zo 11 sep 2016, 20:11

Re: Bear Teddy is GEEN deegkneder maar een mixer die ook kan kneden

Bericht door Bakkerij wereld »

lekkermelig schreef:Dag Jan,

Natuurlijk heb ik geen antwoord gehad. Had ik vooral al gehoord van mede forumleden, dat ze niet zouden reageren, maar ik dacht, als beheerder van een broodbakforum kan je altijd proberen om een antwoord los te peuteren.
Ze hebben blijkbaar geen enkele interesse voor consumenten in NL, of een grote gebruikersgroep van de Bear, want ik denk dat er hier enkele tientallen rondlopen. Ben overigens wel benieuwd of jij dan een mening hebt. Dat mag je van mij ook rustig via PM doen, mag je meteen vertellen wat voor betaalbare spiraalkneders je zoal in de aanbieding hebt :-)

Wil
Hoi,
Ik heb zeker een mening!
1 brood maak je met een deegkneder en GEEN keukenmachine, (die hebben andere kwaliteiten!)
2 dit zeg ik niet nu alleen maar roep dit al maanden op soc.media (na te vragen bij Levine)
3 het is onzin dat dit 3000€ moet kosten
4 ik lever ze vanaf 600€ (excl btw), maar uitsluitend uit Europa. (ik haal ze zelf in Italie bij producent)
5 een degelijke KNEDER moet zeker een jaar of 20 mee kunnen gaan, zelfs als hij elke dag gebruikt word!
6 Neem er een met ketting en tandwielen. (ze zijn er ook met rubberen snaren, maar deze drogen uit. en worden zelfs slechter/droger bij stilstaan!)

Kan nog wel een poos doorgaan.
Wil, ik nodig je graag eens uit op de koffie. (of ik kom naar jou met meerdere apparaten) Misschien leuk om eens samen een leuk informatief stuk op papier te zetten. Ik kan je per machine alle voors en tegens aanwijzen, op welke punten te letten bij aanschaf etc.

Het leuke is dat men bij mij een verhaal krijgt van een bakker ipv een gladde verkoper. Ik ben slechts per toeval in de verkoop gerold :-)

als laatste kan ik het volgende melden waarvan bewijs op foto heb;
Ik produceer geen kneders, maar haal ze uit de fabriek. De zelfde fabriek als volgende bedrijven:
ROFCO en Hausler bouwen ze ook niet zelf (de ovens overigens wel!!!)
Maxima en komt van buiten Europa.

Ps; Ik denk overigens dat alle keukenmachines ook lang mee kunnen gaan en goed zijn, alleen bij juist gebruik.
de Keukenmachine is er voor de banketbakker, de deegkneder voor de broodbakker!
(Je pakt immers ook niet de racefiets om boodschappen te gaan doen!)

Voor wie meer wil weten dan hierboven;
Ik ben op 0640996849 of bakkerijapparatuur@gmail.com te bereiken
(en te vinden op FB, Linkedin, twitter en Instagram)

pffff, bellen gaat makkelijker :-)
Gebruikersavatar
Bakkerij wereld
Chef stoffer en blik
Berichten: 11
Lid geworden op: zo 11 sep 2016, 20:11

Re: Bear Teddy is GEEN deegkneder maar een mixer die ook kan kneden

Bericht door Bakkerij wereld »

Chiel schreef:Maar nu blijft de grote vraag nog steeds open: wat dienen wij nu te kopen? Ik denk al een tijdje na over een kneder, aangezien ik momenteel nog steeds alles met de hand doe. Wat stellen jullie voor? De Bear klinkt niet langer als een goede keuze.
Zie antwoord op Wil
Gebruikersavatar
lekkermelig
Beheerder
Berichten: 4006
Lid geworden op: zo 14 okt 2012, 23:23
Locatie: Wageningen
Contacteer:

Re: Bear Teddy is GEEN deegkneder maar een mixer die ook kan kneden

Bericht door lekkermelig »

Jan,

Dat lijkt me nou een mooi plan. Een keer een demo van wat kneedmachines, de verschillen ertussaen bespreken en daar een mooi verhaaltje over opschrijven. Ik neem binnenkort wel een keer contact op.
Dat Rofco zijn kneders niet zelf maakt wist ik wel, ik denk zelfs wel te weten waar ze vandaan komen. Ik meende ooit op de site van Haussler gelezen te hebben dat die kneders Duits fabrikaat waren, maar ik zal me wel vergist hebben met de ovens, want ik kan het niet terugvinden. Ze lijken ook wel heel erg op andere kneders, alleen wat meer toeters en bellen, zoals timer, kleurtjes en verwisselbare kneedkom e.d.

Wil
Kneder: Rofco KN15,Bear Varimixer Teddy
Rijskast: Rofco RK48
Ovens: Rofco B40, Manz 30/2, kleioven
Graanmolen: Mockmill Lino 200
Meel: de Zuidmolen en Molen de Vlijt

Blog: Lekkermelig.nl
Gebruikersavatar
Bakkerij wereld
Chef stoffer en blik
Berichten: 11
Lid geworden op: zo 11 sep 2016, 20:11

Re: Bear Teddy is GEEN deegkneder maar een mixer die ook kan kneden

Bericht door Bakkerij wereld »

lekkermelig schreef:Jan,

Dat lijkt me nou een mooi plan. Een keer een demo van wat kneedmachines, de verschillen ertussaen bespreken en daar een mooi verhaaltje over opschrijven. Ik neem binnenkort wel een keer contact op.
Dat Rofco zijn kneders niet zelf maakt wist ik wel, ik denk zelfs wel te weten waar ze vandaan komen. Ik meende ooit op de site van Haussler gelezen te hebben dat die kneders Duits fabrikaat waren, maar ik zal me wel vergist hebben met de ovens, want ik kan het niet terugvinden. Ze lijken ook wel heel erg op andere kneders, alleen wat meer toeters en bellen, zoals timer, kleurtjes en verwisselbare kneedkom e.d.
Wil
beste Wil,

De toeters en bellen zijn allemaal opties die ikzelf en rofco ook kan verzorgen tegen meerprijs. Per optie heb ik ook mn mening klaar :-)
Ben afgelopen week nog in de fabriek van de producent geweest in Thienne (omgeving Verona, Italie)
Ik zie je bericht wel tegemoet om een afspraak te maken.

mvg Jan van Snippenberg
Gebruikersavatar
mblom
Stofhapper
Berichten: 3
Lid geworden op: ma 30 jan 2017, 22:06

Re: Bear Teddy is GEEN deegkneder maar een mixer die ook kan kneden

Bericht door mblom »

Beste Jan,

Is er ergens een web site waar ik meer info over jouw machines kan vinden waaronder prijzen?

Grtz,

Mark
Gebruikersavatar
lekkermelig
Beheerder
Berichten: 4006
Lid geworden op: zo 14 okt 2012, 23:23
Locatie: Wageningen
Contacteer:

Re: Bear Teddy is GEEN deegkneder maar een mixer die ook kan kneden

Bericht door lekkermelig »

Beste Mark,
Op dit forum wordt het op prijs gesteld als nieuwe leden zich even voorstellen.
Verder verbieden we het niet om namen van mensen en apparatuur te noemen, maar het is geen topic om promotie te maken, of uitgebreide prijsinfo te verstrekken. We willen commerciële uitingen een beetje beperken.
Wil je informatie hebben, dan kan je dat het beste aan Jan zelf vragen, hij heeft een facebook account en zelfs een 06 nummer achtergelaten.

Wil
Kneder: Rofco KN15,Bear Varimixer Teddy
Rijskast: Rofco RK48
Ovens: Rofco B40, Manz 30/2, kleioven
Graanmolen: Mockmill Lino 200
Meel: de Zuidmolen en Molen de Vlijt

Blog: Lekkermelig.nl
Gebruikersavatar
mblom
Stofhapper
Berichten: 3
Lid geworden op: ma 30 jan 2017, 22:06

Re: Bear Teddy is GEEN deegkneder maar een mixer die ook kan kneden

Bericht door mblom »

Beste Wil,

Mijn excuses als ik forum regels heb overtreden. Was natuurlijk niet mijn bedoeling!

Ik zal Jan rechtstreeks benaderen.

Grtz,

Mark
Gebruikersavatar
apvangoud
Deegkneder
Berichten: 121
Lid geworden op: zo 21 sep 2014, 10:18

Re: Bear Teddy is GEEN deegkneder maar een mixer die ook kan kneden

Bericht door apvangoud »

Mijn Bear Teddy is inmiddels ook (weeral) kapot, lijk hetzelfde euvel als vorige keer te zijn.

Gemeld bij Beko en kreeg meteen weer een vervangende machine opgestuurd voor de tussentijd. Hopen dat het nog in de garantie gemaakt kan worden, hoewel die termijn al wel even verstreken is...

Doorgaans kneed ik mijn deeg tegenwoordig in de Maxima 10 Liter spiraalkneder, super ding ben er echt tevreden over, zeker voor dat geld maar voor een kleinigheidje of 'op locatie' pak ik de Bear nog al eens maar voor alleen deeg zou ik 'm niet meer aanschaffen en direct voor een spiraalkneder gaan.

We wachten af...
Groeten,
Aart

Bear Teddy Varimixer - ATAG Stoomoven - Maxima 20 liter 2 snelheden spriaalkneder- Famag Grilletta 2-speed spiraalkneder - Maxima EPO XL 2 oven.
Gebruikersavatar
apvangoud
Deegkneder
Berichten: 121
Lid geworden op: zo 21 sep 2014, 10:18

Re: Bear Teddy is GEEN deegkneder maar een mixer die ook kan kneden

Bericht door apvangoud »

Bear is gerepareerd onder garantie! Daar ben ik blij mee, toch weer prima service van Beko!
Groeten,
Aart

Bear Teddy Varimixer - ATAG Stoomoven - Maxima 20 liter 2 snelheden spriaalkneder- Famag Grilletta 2-speed spiraalkneder - Maxima EPO XL 2 oven.
Gebruikersavatar
raymonidas
Gaat de goede kant op
Berichten: 83
Lid geworden op: di 20 jan 2015, 23:45
Contacteer:

Re: Bear Teddy is GEEN deegkneder maar een mixer die ook kan kneden

Bericht door raymonidas »

Helaas is mijn Bear ook kapot gegaan. Gemiddeld eens in de drie weken ingezet om ongeveer 2kg deeg te maken en nooit langzamer dan stand 1, soms een stip onder de 1.
Bij het droog mengen van meel (onbelast) een harde knal en geratel en dat was dan de Bear. 1,5 jaar oud slechts.
Opgestuurd naar Beko die hem doorstuurde naar de fabriek in Denemarken. Hoopte ook op reparatie onder garantie.....
Net gebeld..... €266,- kosten. Maar gedaan, want aan een kapotte Bear heb je ook niets. De hele kop is vervangen, dus de machine is weer zo goed als nieuw.
Ik ga hem niet meer gebruiken, mag in de verkoop.

Wie wil mijn zgan Bear overnemen? rp €575,- Behalve de deeghaak zijn de accessoires niet gebruikt. (Winkelprijs €830,-)

Groet van Raymond.
Spiraalkneder - MyWeigh - inbouwoven - deeg manden
https://www.schrave.nl
Gebruikersavatar
Melinda
Meesterbakker
Berichten: 2269
Lid geworden op: za 12 jan 2013, 17:29
Locatie: Soest

Re: Bear Teddy is GEEN deegkneder maar een mixer die ook kan kneden

Bericht door Melinda »

@ Raymond, misschien heb ik het mis, maar heb je als consument niet 2 jaar garantie?
Kneders: Bear Teddy Varimixer | Rofco N15 | KitchenAid KSM 7580 | Ovens: Rofco B40 | Miele Heteluchtoven
:-) Mijn foto's
Gebruikersavatar
raymonidas
Gaat de goede kant op
Berichten: 83
Lid geworden op: di 20 jan 2015, 23:45
Contacteer:

Re: Bear Teddy is GEEN deegkneder maar een mixer die ook kan kneden

Bericht door raymonidas »

Nee, dat is een misverstand.
Wel is er een conformiteitsbeginsel wat uitgaat van een minimale levensduurverwachting. Zo'n Bear mag niet na 1,5 jaar de geest geven. Doet hij dat toch, dan mogen de reparatiekosten niet doorbelast worden aan de klant die hem nauwelijks gebruikt heeft.

Letwel bij mijn gebruik heb ik hem maar 25x ingezet en nooit meer dan 2kg deeg, altijd maar een batch.

Ik heb wel betaald, maar protest (met onderbouwing) aangetekend bij Beko.

Ben benieuwd......
Spiraalkneder - MyWeigh - inbouwoven - deeg manden
https://www.schrave.nl
Gebruikersavatar
Levinebaktbrood
Moderator
Berichten: 5620
Lid geworden op: do 08 dec 2011, 02:00
Locatie: Voorburg
Contacteer:

Re: Bear Teddy is GEEN deegkneder maar een mixer die ook kan kneden

Bericht door Levinebaktbrood »

Raar verhaal van Beko hoor. Tegen mij zeiden ze iets anders toen mijn Bear kapot ging (ook na 1,5 jaar). Viel binnen de garantie. Dat ik hem uiteindelijk daar niet heb laten repareren is een ander verhaal.
Kneders: Bear Teddy | Maxima MPM 7L
Ovens: Bosch HBG8755S1
Blog:Uit de keuken van Levine
Auteur van 5 boeken over brood bakken
Gebruikersavatar
raymonidas
Gaat de goede kant op
Berichten: 83
Lid geworden op: di 20 jan 2015, 23:45
Contacteer:

Re: Bear Teddy is GEEN deegkneder maar een mixer die ook kan kneden

Bericht door raymonidas »

Oke, ik heb ook van een ander forum lid gelezen dat die van haar buiten de termijn gratis gerepareerd is. Wacht even hun reactie op mijn mail af.
Spiraalkneder - MyWeigh - inbouwoven - deeg manden
https://www.schrave.nl
Gebruikersavatar
lekkermelig
Beheerder
Berichten: 4006
Lid geworden op: zo 14 okt 2012, 23:23
Locatie: Wageningen
Contacteer:

Re: Bear Teddy is GEEN deegkneder maar een mixer die ook kan kneden

Bericht door lekkermelig »

Ik vond het een raar verhaal van die garantie, maar inderdaad, als ik het zo lees
https://www.consuwijzer.nl/elektronica/ ... -in-europa
En als je dit prachtige overheids artikel leest, moet je als consument blijkbaar zelf bewijzen dat het buiten je eigen schuld kapot gegaan is.
https://www.rijksoverheid.nl/onderwerpe ... en-product
Ik ben nog eens zelf verder gaan speuren in de leveringsvoorwaarden van Beko, die geven 6 maanden garantie, behalve als er fabrieksgarantie is voor een langere termiijn
http://www.wodschow.dk/Default.aspx?ID=747

Nou, die is dus gewoon twee jaar. Ik ben geen jurist, maar ik zou gewoon zeggen. Als dit niet goed afgehandeld wordt, laten we dan voortaan deze firma's maar niet meer verblijden met onze klandizie. Of er gewoon eens een keer een of andere consumentenorganisatie of jurist erop af sturen, want die maken volledig gehakt van dit prachtige inconsequente gedoe.
En koop vooral wat anders ! Ik heb trouwens zelf ook een Bear.

Wil
Kneder: Rofco KN15,Bear Varimixer Teddy
Rijskast: Rofco RK48
Ovens: Rofco B40, Manz 30/2, kleioven
Graanmolen: Mockmill Lino 200
Meel: de Zuidmolen en Molen de Vlijt

Blog: Lekkermelig.nl
Gebruikersavatar
raymonidas
Gaat de goede kant op
Berichten: 83
Lid geworden op: di 20 jan 2015, 23:45
Contacteer:

Re: Bear Teddy is GEEN deegkneder maar een mixer die ook kan kneden

Bericht door raymonidas »

Dank Wil.
Goede info!!
Spiraalkneder - MyWeigh - inbouwoven - deeg manden
https://www.schrave.nl
Gebruikersavatar
JanetEvelyn
Stofhapper
Berichten: 2
Lid geworden op: zo 12 mar 2017, 13:51

Re: Bear Teddy is GEEN deegkneder maar een mixer die ook kan kneden

Bericht door JanetEvelyn »

Ook ik heb heb een Bear Teddy, hij is 1,5 jaar oud, ging 2 weken terug kapot. opgestuurd. Beko belde vorige week dat de fabrikant een prijsopgaaf voor me had want er was een nieuwe kop in gekomen. Mijn reactie: hoezo prijsopgaaf, ik heb 2 jaar garantie. Beko zei dat ze de fabrikant altijd volgen. ze zal contact op nemen met Denemarken. nog niets weer gehoord.
Het blijft een vreemd verhaal. het lijkt dat ze met verschillende maten meten. ik heb lang nagedacht voor ik deze machine aanschafte want het is voor mij (en voor velen) erg veel geld en dan krijg je dit.
ik volg de reacties hier dan ook met veel belangstelling.

na computercrash ben ik mijn gegevens voor dit forum kwijt en heb mij opnieuw geregistreerd.

groet, Janet
Gebruikersavatar
lekkermelig
Beheerder
Berichten: 4006
Lid geworden op: zo 14 okt 2012, 23:23
Locatie: Wageningen
Contacteer:

Re: Bear Teddy is GEEN deegkneder maar een mixer die ook kan kneden

Bericht door lekkermelig »

Ik heb mijn login van de consumentenbond nog eens opgesnord om de regels eens na te zoeken.
Ik ben wel benieuwd waar staat dat je twee jaar garantie hebt, dat is namelijk niet standaard zo. Maar misschien heeft beko het wel ergens in zijn leveringsvoorwaarden? In het europese recht staat een periode van twee jaar, maar ons land (NL) vult dat (helaas) anders in.
Nogmaals kort:
Het eerste half jaar heb je altijd garantie, en moet de leverancier aantonen dat jij het product niet normaal gebruikt hebt.
Daarna heb je nog steeds recht op vergoeding, maar ligt de bewijslast bij jou (lastig....), tenzij
- er een aanvullende garantie van de leverancier gegeven wordt
- er een aanvullende fabrieksgarantie is.
Beko laat je aardig in de steek, en Wodschow doet daar aardig in mee. Wodschow geeft op zijn site WEL twee jaar fabrieksgarantie, dus mogelijk moeten ze zich daar wel aan houden. Ook andere leveranciers in NL adverteren met TWEE jaar fabrieksgarantie, bijvoorbeeld hier http://www.bear-webshop.nl/nl/garantie
Wodschow geeft ook aan dat deze machine uitstekend geschikt is voor broodkneden, dus als Beko weer met zijn zwetsverhaal aankomt dat je dat niet met deze machines moet doen en dat je daarom geen garantie krijgt zou ik zeggen dat er mensen de boel aardig lopen te misleiden.

Misschien moeten al die ontevreden Bear gebruikers de koppen eens bij elkaar steken en samen eens kijken of ze juridisch wat kunnen beginnen. Ik blijf erbij, volgens mij klopt het voor geen meter wat ze jullie nu wijsmaken, en staan ze niet sterk. Maar ik ben geen advocaat. Het enige vervelende is dat je zelf kans loopt om voor juridische kosten op te draaien, en dat is meestal hoger dan de prijs van een apparaat.

En tot die tijd gaan we maar eens een paar domeinen registreren, en die bovenaan in de google rankings zien te krijgen. KoopGeenBearTeddy.nl of iets leuks met beko. Ben benieuwd of ze dan wel eens het gesprek aangaan :rofl2:

Eerlijk gezegd zijn er wel nuttigere bezigheden, maar laat je vooral niet alles wijsmaken, dat is mijn boodschap. En succes met de discussies, laat het vooral hier horen.

Wil
Kneder: Rofco KN15,Bear Varimixer Teddy
Rijskast: Rofco RK48
Ovens: Rofco B40, Manz 30/2, kleioven
Graanmolen: Mockmill Lino 200
Meel: de Zuidmolen en Molen de Vlijt

Blog: Lekkermelig.nl
Gebruikersavatar
raymonidas
Gaat de goede kant op
Berichten: 83
Lid geworden op: di 20 jan 2015, 23:45
Contacteer:

Re: Bear Teddy is GEEN deegkneder maar een mixer die ook kan kneden

Bericht door raymonidas »

Zie mijn draadje 'Bear Teddy is geen deegkneder, maar een mixer die ook kan kneden'
Dat is het verhaal van Beko naar mij toe als antwoord op een mail die ik hen stuurde pas geleden. In mijn eerste telefoongesprek -1,5 jaar geleden- heb ik aangegeven brooddeeg te gaan kneden en ze hebben mij geen negatief koopadvies voor de Bear Teddy gegeven. Na 1,5 jaar en zegge en schrijve 25 deegjes (van max 2kg) later heeft ook mijn Teddy het begeven.

In het telefoongesprek voorafgaand aan het versturen gaven ze aan, dat ze de machine terug zouden sturen en wat garantie betreft, afwachten wat Wodschow aangeeft. Vorige week het telefoontje van Beko dat de garantie verlopen was en de reparatiekosten €266,20 zijn. Dat heb ik onder protest betaald. Daarna een mail verzonden naar Beko met oa de mededeling dat ik mij beroep op het conformiteit beginsel. D.w.z. dat ik van een Bear mag verwachten dat hij langer dan 1,5 jaar en 25 batches mee moet gaan. In die mail heb ik nog aangeboden de transportkosten te willen betalen, maar niet de reparatiekosten. Nadat ik door Wil op de 2 jaar garantie van Wodschow was gewezen weer een mail erachteraan dat ik het gehele bedrag terug wil hebben en een gerepareerde machine. De dame die het behandeld is er maandag weer.....

Fijne zondag verder en tot de volgende post!
Spiraalkneder - MyWeigh - inbouwoven - deeg manden
https://www.schrave.nl
Gebruikersavatar
Br00dd00s
Gaat de goede kant op
Berichten: 79
Lid geworden op: zo 04 okt 2015, 23:35
Locatie: Berlijn

Re: Bear Teddy is GEEN deegkneder maar een mixer die ook kan kneden

Bericht door Br00dd00s »

Misschien is het een idee om hier eens een e-mail over te sturen aan de redactie van Kassa?

Gesendet von meinem GT-I9295 mit Tapatalk
Pluk de dag ...
Gebruikersavatar
raymonidas
Gaat de goede kant op
Berichten: 83
Lid geworden op: di 20 jan 2015, 23:45
Contacteer:

Re: Bear Teddy is GEEN deegkneder maar een mixer die ook kan kneden

Bericht door raymonidas »

Update,

Vandaag bericht van Beko dat ze achter de schermen 'druk doende zijn' en er een onderhandeling gaande is met Wodschow.
Beetje vaag allemaal, want ik wil gewoon mijn gerepareerde machine en het betaalde geld terug hebben.

Maar goed, over het algemeen is een respectvolle en vriendelijke benadering van elkaar beter dan de hakken in het zand te drukken en het mes in de tafel te rammen.

So far

Fijne dag allemaal

Grt van Raymond.
Spiraalkneder - MyWeigh - inbouwoven - deeg manden
https://www.schrave.nl
Gebruikersavatar
raymonidas
Gaat de goede kant op
Berichten: 83
Lid geworden op: di 20 jan 2015, 23:45
Contacteer:

Re: Bear Teddy is GEEN deegkneder maar een mixer die ook kan kneden

Bericht door raymonidas »

Vanmiddag heb ik een belletje gehad van Beko. Mijn Teddy is gerepareerd en komt weer naar huis terug. Het door mij betaalde bedrag -voor de reparatie- krijg ik volledig terugbetaald.
Dit vind ik een goede professionele oplossing en ik ben er blij mee.

Beko bedankt !!!

Grt van Raymond.
Spiraalkneder - MyWeigh - inbouwoven - deeg manden
https://www.schrave.nl
Gebruikersavatar
Melinda
Meesterbakker
Berichten: 2269
Lid geworden op: za 12 jan 2013, 17:29
Locatie: Soest

Re: Bear Teddy is GEEN deegkneder maar een mixer die ook kan kneden

Bericht door Melinda »

Heel mooi opgelost, zoals het ook hoort. Fijn voor jou. :2th:
Kneders: Bear Teddy Varimixer | Rofco N15 | KitchenAid KSM 7580 | Ovens: Rofco B40 | Miele Heteluchtoven
:-) Mijn foto's
Gebruikersavatar
lekkermelig
Beheerder
Berichten: 4006
Lid geworden op: zo 14 okt 2012, 23:23
Locatie: Wageningen
Contacteer:

Re: Bear Teddy is GEEN deegkneder maar een mixer die ook kan kneden

Bericht door lekkermelig »

Nou Raymond,

Dat heeft Beko dan uiteindelijk toch voor jou op een nette manier opgelost!

Wil
Kneder: Rofco KN15,Bear Varimixer Teddy
Rijskast: Rofco RK48
Ovens: Rofco B40, Manz 30/2, kleioven
Graanmolen: Mockmill Lino 200
Meel: de Zuidmolen en Molen de Vlijt

Blog: Lekkermelig.nl
Gebruikersavatar
JanetEvelyn
Stofhapper
Berichten: 2
Lid geworden op: zo 12 mar 2017, 13:51

Re: Bear Teddy is GEEN deegkneder maar een mixer die ook kan kneden

Bericht door JanetEvelyn »

ik heb vandaag mijn machine ook weer terug gekregen, gerepareerd en wel.
Dinsdag nog contact met Beko gehad. het probleem met de fabrikant was dat zij de garantie lieten ingaan op factuur datum dat aan Beko is geleverd, dat is natuurlijk heel vreemd.
ik ben blij dat het is opgelost.

groet Janet
Gebruikersavatar
Marijn
Chef stoffer en blik
Berichten: 5
Lid geworden op: wo 12 feb 2014, 13:19

Re: Bear Teddy is GEEN deegkneder maar een mixer die ook kan kneden

Bericht door Marijn »

Heb 2 weken geleden mijn Bear naar Beko gestuurd vanwege mankementen. Op de dag dat ik mijn eerste mail hierover naar Beko stuurde was hij exact 2 jaar oud. Vandaag kreeg ik hem terug uit Denemarken; er is een nieuwe kop op gezet. Hij is onder garantie gerepareerd, en Beko heeft het keurig voor me afgehandeld!
Marijn
Gebruikersavatar
Melinda
Meesterbakker
Berichten: 2269
Lid geworden op: za 12 jan 2013, 17:29
Locatie: Soest

Re: Bear Teddy is GEEN deegkneder maar een mixer die ook kan kneden

Bericht door Melinda »

Mooi Marijn. :2th:
Kneders: Bear Teddy Varimixer | Rofco N15 | KitchenAid KSM 7580 | Ovens: Rofco B40 | Miele Heteluchtoven
:-) Mijn foto's
Haverbrood
Deegkneder
Berichten: 100
Lid geworden op: di 25 apr 2017, 12:09

Re: Bear Teddy is GEEN deegkneder maar een mixer die ook kan kneden

Bericht door Haverbrood »

Toch weer goede service van BEKO.

:2th:
Linker en rechterhand, Maxima MPM 7L, desem starter 3-2013
Verlanglijstje, Famag Grilletta Manufacturer code: IM8/230/10V / 10 speed met 60m timer extra optie.
Gebruikersavatar
MarjoleinB
Jongste bediende
Berichten: 45
Lid geworden op: vr 09 dec 2011, 20:11
Locatie: Boxmeer

Re: Bear Teddy is GEEN deegkneder maar een mixer die ook kan kneden

Bericht door MarjoleinB »

Hoi,

Bij mijn Bear Teddy was ook de kop kapot en hij mocht ook een retourtje Denemarken maken.
Ik ben de machine 4 weken kwijt geweest maar hij is zonder kosten gerepareerd.
In oktober heb ik m 4 jaar dus dat vind ik keurig netjes opgelost van Beko.

Groetjes, Marjolein
Plaats reactie