Weeglepel/Weegschaal (was: Weeglepel)

Voor alle vragen over deegrollers, bakblikken, rijsmandjes, broodmessen, graanmolens, rijskasten en andere gereedschappen.
Gebruikersavatar
Janet79

Weeglepel/Weegschaal (was: Weeglepel)

Bericht door Janet79 »

Ik heb problemen met mijn Action lepelweger.
Gebruikersavatar
Molenbroodje
Opboller
Berichten: 219
Lid geworden op: wo 05 mar 2014, 22:35
Locatie: Oost Brabant

Re: Frans Landbrood..

Bericht door Molenbroodje »

Ik heb ook een lepelweegschaak van de action..... Ja, oke er bestaan vele beteren (ik heb in een apotheek gewerkt en vergelijk nu elke weegschaal met die ze daar hadden ;K ), MAAR... Na even te testen functioneert hij prima! Ik leg hem gewoon op de aanrecht en weeg alles af tot ongeveer 10 gram. Dan gaat hij niet verder, maar dan ligt hij ook zowat al op het aanrecht. Heb ik 16 gram nodig weeg ik 2x 8 gram af. Nog nooit iets mis gegaan door die lepel hier, maar als je hem niet vertrouwd kan je altijd een andere aanschaffen. Levine verkoopt ze ook!
Groetjes Manon,

Fanatieke leergierige hobbybakster
Keukenhulpjes: Bear Teddy!!:) en mijn man helpt maar al te graag met koekjes en taartjes bakken (en vooral opeten)
Gebruikersavatar
lekkermelig
Beheerder
Berichten: 4006
Lid geworden op: zo 14 okt 2012, 23:23
Locatie: Wageningen
Contacteer:

Re: Frans Landbrood..

Bericht door lekkermelig »

Tja, ik heb ook zo'n actionding. Hij zal vast niet extreem nauwkeurig zijn, maar tot een gram of vijf doet ie precies waar ik hem voor heb, namelijk nauwkeuriger wegen dan m'n andere weegschaal. Ik heb ook een dure maar die is al stuk. Zou toch wel aardig zijn om ze te kunnen vergelijken...

Wil
Kneder: Rofco KN15,Bear Varimixer Teddy
Rijskast: Rofco RK48
Ovens: Rofco B40, Manz 30/2, kleioven
Graanmolen: Mockmill Lino 200
Meel: de Zuidmolen en Molen de Vlijt

Blog: Lekkermelig.nl
Gebruikersavatar
Ballie
Meesterbakker
Berichten: 2837
Lid geworden op: ma 14 nov 2011, 18:51
Locatie: Tullepetaonestad (Roosendaal), West Brabant
Contacteer:

Re: Frans Landbrood..

Bericht door Ballie »

Ik heb 'm destijds zelf bij de Lidl aangeschaft. Deze doet het prima. Ook een gewicht van 20 gram weegt 'ie probleemloos af. Nadeel is alleen dat de Lidl ze niet zo vaak heeft liggen. Maar mijn algemene indruk is toch wel dat de spullen die Lidl verkoopt van een heel behoorlijke kwaliteit zijn.
Het leven is goed, in het Brabantse land...
Gebruikersavatar
Levinebaktbrood
Moderator
Berichten: 5620
Lid geworden op: do 08 dec 2011, 02:00
Locatie: Voorburg
Contacteer:

Re: Frans Landbrood..

Bericht door Levinebaktbrood »

Ik zweer bij de Sunartis lepelweegschaal. Doet wat hij moet doen. In de kast liggen nog zeker 20 lepelweegschalen van een goedkoop merk. Had ik gekocht omdat ze voordeliger zijn dan die van Sunartis. Wegen doen ze echter niet, gaan steeds uit, blijven hangen en ga zo maar door. Miskoop van het jaar. Heb ook lepelweegschalen gehad die ze bij Blokker ook verkopen, zelfde verhaal. Goedkoop is soms duurkoop :(
Kneders: Bear Teddy | Maxima MPM 7L
Ovens: Bosch HBG8755S1
Blog:Uit de keuken van Levine
Auteur van 5 boeken over brood bakken
Gebruikersavatar
Judith1973

Re: Weeglepel

Bericht door Judith1973 »

Ik heb een lepelweegschaal van het merk inovalley en die was iets van 25 euro en heb er 2 van Action als reserve.
Ik heb beide lepels wel eens met elkaar vergeleken en ze geven beide het zelfde gewicht aan, kan soms 0,1 gram verschil geven.
De Action lepel hapert af en toe en is wat gammeler, maar als reserve lepel vind ik hem prima.
De lepel van de Blokker is overigens precies hetzelfde als die van de Action, heeft alleen een andere kleur en is 5 euro duurder.
Gebruikersavatar
Anna
Warme bakker
Berichten: 955
Lid geworden op: vr 28 feb 2014, 18:29

Re: Weeglepel

Bericht door Anna »

Goed om te horen Judith!

Ik heb zelf net ook nog zout met de lepelweegschaal (Action) afgewogen en het daarna in bakje op de keukenweegschaal gekieperd. 12,2 op de lepel, 12 op de weegschaal, dat is dus gewoon goed. Ik leg het handvat van de weeglepel nu op de rand van het aanrecht/de gootsteen, zodat de lepel zelf nergens op ligt. Dat lijkt beter te werken, maar mijn vertrouwen in het ding is toch weg (zie topic Frans Landbrood, waar bovenstaande reacties oorspronkelijk stonden). Ik twijfel nu of ik een beter weeglepel ga kopen of toch een klein precisieweegschaaltje. Waarom zouden jullie een lepel nemen en waarom een precisieweegschaal?

De keukenweegschaal heeft zo'n ellendig glazen ding dat al een tig keer gelijmd is. De (knoop)batterij is om de haverklap leeg en hij wijkt ook af als de batterij niet meer vol is.. Ook al niet te vertrouwen. Ik ben nu op zoek naar een weegschaal die een normaal te verkrijgen batterij heeft die niet zo snel leeg is (stekker mag ook) en niet meteen op reset springt als ik ertegenaan stoot of een grote schep meel in de kom doe etc. Iemand een suggestie?
Gebruikersavatar
lekkermelig
Beheerder
Berichten: 4006
Lid geworden op: zo 14 okt 2012, 23:23
Locatie: Wageningen
Contacteer:

Re: Weeglepel

Bericht door lekkermelig »

Ik weeg meestal maar hele kleine hoeveelheden af met mijn action lepel. die moet inderdaad op het randje van een snijplank of een doosje als je boven de 7 gram uitkomt, heb ik gisteren ontdekt. Dat soort hoeveelheden doe ik meestal met mijn gewone weegschaal. Ik had een gewone weegschaal met glazen plateau maar die ging in diggelen en mijn kommen kieperden er heel vaak af.

Ik heb nu een Soehnle optica, met ordinaire AA batterijen en daar ben ik zeer tevreden over. Zijn niet de goedkoopste weegschalen (een euro of 40 geloof ik) maar voldoet perfect, vooral omdat hij erg plat is en dus niet wiebelt en volledig RVS, dus geen geklooi met wankelige glazen platen. Enige nadeeltje is de reactietijd van een seconde of twee a drie, dat kan een nadeel zijn als je bv vloeistof bij aan het gieten ben. Dat moet dus met beleid voor het laatste stukje. Ik heb de mijne gewoon bij de blokker vandaan, omdat ik heel snel een nieuwe nodig had. Op dit moment hebben ze ook de Atrraction in de aanbieden en ze hebben de Page. Beide weegschalen lijken me redelijk vergelijkbaar met de Optica, dwz, laag bij de grond zonder wankelen en gewone batterijen. Ik gebruik mijne nu anderhalf jaar, nog geen nieuwe batterijen nodig gehad.
Als je echt een grote degelijke weger wil moet je eens bij bakery bits kijken naar deze
http://bakerybits.co.uk/bakery-equipmen ... roductinfo
Volgens mij hebben levine en melinda zo'n ding (als ik het goed onthouden heb), met als voordeel: 8 kg max ipv 5, bakkerspercentage en de keuze uit batterijen of netstroom. Leek mij wel een mooie weegschaal als ik mijn garage ga ombouwen tot mini bakkerij, in de keuken hebben we toch al een tekort aan aanrechtruimte en stopcontacten...

Wil
Kneder: Rofco KN15,Bear Varimixer Teddy
Rijskast: Rofco RK48
Ovens: Rofco B40, Manz 30/2, kleioven
Graanmolen: Mockmill Lino 200
Meel: de Zuidmolen en Molen de Vlijt

Blog: Lekkermelig.nl
Gebruikersavatar
Judith1973

Re: Weeglepel

Bericht door Judith1973 »

Anna schreef:Goed om te horen Judith!

Ik heb zelf net ook nog zout met de lepelweegschaal (Action) afgewogen en het daarna in bakje op de keukenweegschaal gekieperd. 12,2 op de lepel, 12 op de weegschaal, dat is dus gewoon goed.
Dit heb ik ook weleens gedaan om te testen of mijn lepelweegschaal en digitale keukenweegschaal (die per gram weegt) hetzelfde aangaven en beiden gaven hetzelfde aan, kan natuurlijk een paar tienden verschil tussen zitten omdat de keukenweegschaal per gram weegt. Gewichten tot zo'n 20 gram weeg ik eigenlijk altijd af op de lepel en de rest op de digitale weegschaal. De Inovalley lepel kan ik wel gewoon plat op het aanrecht neerleggen, de lepel hangt dan iets boven het aanrecht. De action lepel leg ik altijd op de rand van de wasbak omdat anders de lepel op het aanrecht ligt.
Gebruikersavatar
minabakgraag
Jongste bediende
Berichten: 46
Lid geworden op: za 04 feb 2012, 15:39

Re: Weeglepel

Bericht door minabakgraag »

lekkermelig schreef:Ik weeg meestal maar hele kleine hoeveelheden af met mijn action lepel. die moet inderdaad op het randje van een snijplank of een doosje als je boven de 7 gram uitkomt, heb ik gisteren ontdekt. Dat soort hoeveelheden doe ik meestal met mijn gewone weegschaal. Ik had een gewone weegschaal met glazen plateau maar die ging in diggelen en mijn kommen kieperden er heel vaak af.

Ik heb nu een Soehnle optica, met ordinaire AA batterijen en daar ben ik zeer tevreden over. Zijn niet de goedkoopste weegschalen (een euro of 40 geloof ik) maar voldoet perfect, vooral omdat hij erg plat is en dus niet wiebelt en volledig RVS, dus geen geklooi met wankelige glazen platen. Enige nadeeltje is de reactietijd van een seconde of twee a drie, dat kan een nadeel zijn als je bv vloeistof bij aan het gieten ben. Dat moet dus met beleid voor het laatste stukje. Ik heb de mijne gewoon bij de blokker vandaan, omdat ik heel snel een nieuwe nodig had. Op dit moment hebben ze ook de Atrraction in de aanbieden en ze hebben de Page. Beide weegschalen lijken me redelijk vergelijkbaar met de Optica, dwz, laag bij de grond zonder wankelen en gewone batterijen. Ik gebruik mijne nu anderhalf jaar, nog geen nieuwe batterijen nodig gehad.
Als je echt een grote degelijke weger wil moet je eens bij bakery bits kijken naar deze
http://bakerybits.co.uk/bakery-equipmen ... roductinfo
Volgens mij hebben levine en melinda zo'n ding (als ik het goed onthouden heb), met als voordeel: 8 kg max ipv 5, bakkerspercentage en de keuze uit batterijen of netstroom. Leek mij wel een mooie weegschaal als ik mijn garage ga ombouwen tot mini bakkerij, in de keuken hebben we toch al een tekort aan aanrechtruimte en stopcontacten...

Wil
Naar aanleiding van jouw bericht, Wil, ben ik eens op die site gaan kijken, want ik ben toe aan nieuwe weegschaal.
Voor het "tienden van grammen" gebeuren gebruik ik een precisie weegschaaltje (plm. €15,-) maar dat weegt een beetje lastig als je met kilo's gaat werken :lol:
Maar deze weegschaal is echt een mooi ding en ook nog eens 30 jaar garantie!
Heb even verder gezocht en kwam 'm hier in Nederland ook tegen: € 76 + verzendkosten ;B
Toch nog even doorgezocht en gevonden bij Amazon.de voor € 52,- inc. verzendkosten.
Helaas wordt deze weegschaal door de verkoper niet in Nederland geleverd, maar wat een geluk dat ik hem kan laten afleveren bij vrienden in Duitsland!
Overigens is er nog een verkoper die via Amazon.de verkoopt en die vraagt maar liefst € 138,- + verzendkosten voor dezelfde weegschaal!
Rondshoppen loont dus!
Nogmaals bedankt bedankt voor de tip!

Ank
Gebruikersavatar
ellen
Gaat de goede kant op
Berichten: 88
Lid geworden op: di 16 okt 2012, 17:09

Re: Weeglepel

Bericht door ellen »

Judith,

Ik lees dat jij een weeglepel van het merk Innovalley hebt.
Onlangs heb ik deze ook gekocht bij Conrad. Bij mij is deze lepel geleverd met 1 grote weeglepel erbij met inhoud van 57 ml staat op de doos.
Er staat alleen een schaalverdeling voor tablespoon op. Mag ik vragen hoe jouw Innovalley weeglepel geleverd is en als deze ook met de grote weeglepel geleverd is, kun je hier dan 0,1 gram etc. nauwkeurig op wegen?

Alvast bedankt voor je antwoord.

Groeten van Ellen
Gebruikersavatar
kniss
Gaat de goede kant op
Berichten: 52
Lid geworden op: wo 24 sep 2014, 10:59
Locatie: Amsterdam

Re: Weeglepel

Bericht door kniss »

Voor weegschalen kun je ook goed terecht bij www.weegschaalboer.nl. Levert allerlei typen weegschalen. Omdat ik kittens opvang heb daar een babyweegschaal gekocht die tot een kilo per 2 gram weegt, en daarboven per 5 graag verder kan tot wel 27 kilo. Ook goed bruikbaar voor meel en deeg. Pas onder de 2 gram heb je iets anders nodig, zoals een weeglepel. Groot voordeel vind ik ook dat je er een adapter bij kunt kopen zodat je niet dat gezeur hebt met batterijen. Het is wel een gevaarte, dus niet iets om altijd op je aanrecht te hebben.
Gebruikersavatar
Melinda
Meesterbakker
Berichten: 2269
Lid geworden op: za 12 jan 2013, 17:29
Locatie: Soest

Re: Weeglepel

Bericht door Melinda »

minabakgraag schreef:
lekkermelig schreef:Als je echt een grote degelijke weger wil moet je eens bij bakery bits kijken naar deze
http://bakerybits.co.uk/bakery-equipmen ... roductinfo
Volgens mij hebben Levine en Melinda zo'n ding (als ik het goed onthouden heb), met als voordeel: 8 kg max ipv 5, bakkerspercentage en de keuze uit batterijen of netstroom. Leek mij wel een mooie weegschaal als ik mijn garage ga ombouwen tot mini bakkerij, in de keuken hebben we toch al een tekort aan aanrechtruimte en stopcontacten...
Wil
Naar aanleiding van jouw bericht, Wil, ben ik eens op die site gaan kijken, want ik ben toe aan nieuwe weegschaal.
Voor het "tienden van grammen" gebeuren gebruik ik een precisie weegschaaltje (plm. €15,-) maar dat weegt een beetje lastig als je met kilo's gaat werken :lol:
Maar deze weegschaal is echt een mooi ding en ook nog eens 30 jaar garantie!
Heb even verder gezocht en kwam 'm hier in Nederland ook tegen: € 76 + verzendkosten ;B
Toch nog even doorgezocht en gevonden bij Amazon.de voor € 52,- inc. verzendkosten.
Helaas wordt deze weegschaal door de verkoper niet in Nederland geleverd, maar wat een geluk dat ik hem kan laten afleveren bij vrienden in Duitsland!
Overigens is er nog een verkoper die via Amazon.de verkoopt en die vraagt maar liefst € 138,- + verzendkosten voor dezelfde weegschaal!
Rondshoppen loont dus!
Nogmaals bedankt bedankt voor de tip!
Ank
Klopt, Wil, dat Levine en ik deze weegschaal hebben. Inderdaad gekocht bij Bakerybits. Heb nog geen dag spijt van deze aankoop. Ik gebruik hem met batterij en heb nog geen enkele keer hoeven te vernieuwen. Er is een adapter bij voor noodgevallen, die ligt keurig in de la.
Grote voordelen zijn voor mij een duidelijk display, welke ook verlicht kan worden, handig als het wat donker is. Dus altijd goed te zien. Blijft lang aan (zeker 5 min.), dus ik hoef niet bang te zijn, dat de weegschaal tijdens het wegen uitgaat en ik opnieuw moet beginnen. Dat gebeurde nog wel eens met mijn vorige. :cry: Verder is het een stevige weegschaal. Ook als er een grote kom op staat is het display goed te bekijken. Doorwegen is vanzelfsprekend.
Ik ben er gewoon heel erg blij mee. :2th: ^)^
kniss schreef:Voor weegschalen kun je ook goed terecht bij http://www.weegschaalboer.nl.
De MyWeigh KD8000 is inderdaad ook hier te koop.
Kneders: Bear Teddy Varimixer | Rofco N15 | KitchenAid KSM 7580 | Ovens: Rofco B40 | Miele Heteluchtoven
:-) Mijn foto's
Gebruikersavatar
Anna
Warme bakker
Berichten: 955
Lid geworden op: vr 28 feb 2014, 18:29

Re: Weeglepel

Bericht door Anna »

Had zelf ook al eens naar die KD8000 zitten kijken. Het lijkt me inderdaad een degelijk apparaat. €76 euro vond ik wat veel en wat zoekwerk bracht me bij deze site waar het apparaat (of een die erop lijkt?) €45 kost. De beschrijving en artikelcode lijken verdacht veel op de My Weigh KD8000, het plaatje is alleen anders. Tot nu toe nog niet aangedurfd om hier te bestellen.. Volgens mij stond er eerst ook My Weigh KD8000 ipv "Grammen weegschaal". Iemand ervaring met dit bedrijf?
Gebruikersavatar
Judith1973

Re: Weeglepel

Bericht door Judith1973 »

ellen schreef:Judith,

Ik lees dat jij een weeglepel van het merk Innovalley hebt.
Onlangs heb ik deze ook gekocht bij Conrad. Bij mij is deze lepel geleverd met 1 grote weeglepel erbij met inhoud van 57 ml staat op de doos.
Er staat alleen een schaalverdeling voor tablespoon op. Mag ik vragen hoe jouw Innovalley weeglepel geleverd is en als deze ook met de grote weeglepel geleverd is, kun je hier dan 0,1 gram etc. nauwkeurig op wegen?

Alvast bedankt voor je antwoord.

Groeten van Ellen
Hoi Ellen,

Bij mijn lepel zat 1 grote weeglepel met schaalverdeling van tablespoons op de lepel (15, 30 en 45 ml). De totale inhoud van de hele lepel is denk ik 57 ml (want de lepel is iets groter dan 45 ml) De lepel kun je losmaken van het "onderstel" en weegt inderdaad per 0,1 gram nauwkeurig. Zo te lezen hebben we dezelfde lepel. De mijne heeft onlangs per ongeluk een half uur in het afwaswater gelegen en heeft het overleefd, dus deze lepel heeft een ijzersterk gestel :-).
Gebruikersavatar
lekkermelig
Beheerder
Berichten: 4006
Lid geworden op: zo 14 okt 2012, 23:23
Locatie: Wageningen
Contacteer:

Re: Weeglepel

Bericht door lekkermelig »

Ik heb eens een foto van mijn weegschalen gemaakt.
De weeglepel op mijn platte gewone weegschaal gelegd, getarreerd en daarna 28.1 gram zout erop geknikkerd. Ziet er toch nog aardig nauwkeurig uit zou ik zeggen, en dat voor een action lepel van 3 euro. Ik heb wel gezorgd dat de lepel vrijhangt en wat met het contrast van de foto geknoeid zodat je het display van beide weegschalen nog kan lezen.
Afbeeldingweeglepel gewogen by lekkermelig, on Flickr

Het is dan wel een enorme prutlepel, maar prachtige actiefoto toch :G

Wil
Kneder: Rofco KN15,Bear Varimixer Teddy
Rijskast: Rofco RK48
Ovens: Rofco B40, Manz 30/2, kleioven
Graanmolen: Mockmill Lino 200
Meel: de Zuidmolen en Molen de Vlijt

Blog: Lekkermelig.nl
Gebruikersavatar
Ballie
Meesterbakker
Berichten: 2837
Lid geworden op: ma 14 nov 2011, 18:51
Locatie: Tullepetaonestad (Roosendaal), West Brabant
Contacteer:

Re: Weeglepel

Bericht door Ballie »

@Anna: Ik heb even gekeken naar de "grammen weegschaal" en bij artikel code staat duidelijk: MW/KD8000

Lijkt mij duidelijk.
Het leven is goed, in het Brabantse land...
Gebruikersavatar
lekkermelig
Beheerder
Berichten: 4006
Lid geworden op: zo 14 okt 2012, 23:23
Locatie: Wageningen
Contacteer:

Re: Weeglepel

Bericht door lekkermelig »

Anna schreef:Had zelf ook al eens naar die KD8000 zitten kijken. Het lijkt me inderdaad een degelijk apparaat. €76 euro vond ik wat veel en wat zoekwerk bracht me bij deze site waar het apparaat (of een die erop lijkt?) €45 kost. De beschrijving en artikelcode lijken verdacht veel op de My Weigh KD8000, het plaatje is alleen anders. Tot nu toe nog niet aangedurfd om hier te bestellen.. Volgens mij stond er eerst ook My Weigh KD8000 ipv "Grammen weegschaal". Iemand ervaring met dit bedrijf?
Ik ken het bedrijf niet. Ze staab in ieder geval niet op de lijst van officiele verkopers van Myweigh, weegschaalboer wel.
Je kan hem ook in duitsland halen, met een tientje verzendkosten naar Nederland, of vijf euro binnen duitsland, Hier is ie 55 euro, dat is ook al een stuk goedkoper.
http://www.digitalwaagen-shop.de/xtcomm ... ::523.html

Wil
Kneder: Rofco KN15,Bear Varimixer Teddy
Rijskast: Rofco RK48
Ovens: Rofco B40, Manz 30/2, kleioven
Graanmolen: Mockmill Lino 200
Meel: de Zuidmolen en Molen de Vlijt

Blog: Lekkermelig.nl
Gebruikersavatar
Anna
Warme bakker
Berichten: 955
Lid geworden op: vr 28 feb 2014, 18:29

Re: Weeglepel

Bericht door Anna »

Bakerybits staat ook niet op de lijst van officiële verkopers, tja. Ik heb Pinearts maar eens gemaild. Ik kreeg snel antwoord dat het gaat om de originele My Weigh KD8000 en dat het kan zijn dat de afbeelding niet helemaal overeenkomt met de werkelijkheid. Als ik in Groningen woonde zou ik er even heen zijn gegaan, maarja. Ik zal er nog eens over nadenken ;B
Gebruikersavatar
Bakmiep

Re: Weeglepel

Bericht door Bakmiep »

Sligro verkoopt 'm ook mocht je iemand met een pas kennen.
Gebruikersavatar
ellen
Gaat de goede kant op
Berichten: 88
Lid geworden op: di 16 okt 2012, 17:09

Re: Weeglepel

Bericht door ellen »

Judith,

Dankjewel voor je reactie.
Ik was even bang dat ik 0,1 gram droge gist niet nauwkeurig op deze grote lepel af zou kunnen wegen.

Groetjes van Ellen
Gebruikersavatar
Levinebaktbrood
Moderator
Berichten: 5620
Lid geworden op: do 08 dec 2011, 02:00
Locatie: Voorburg
Contacteer:

Re: Weeglepel

Bericht door Levinebaktbrood »

Bakmiep schreef:Sligro verkoopt 'm ook mocht je iemand met een pas kennen.
Wat verkoopt de Sligro ook? Bij de Sligro bij mij om de hoek geen Myweigh weegschalen en ook geen lepelweegschalen. Heb wel een goede andere weegschaal van de Sligro van het merk Escali.

De KD8000 van Myweigh is trouwens wel mijn favoriete weegschaal. De %knop gebruik ik echter zelden. De KD7000 heeft die niet en is iets voordeliger.
Kneders: Bear Teddy | Maxima MPM 7L
Ovens: Bosch HBG8755S1
Blog:Uit de keuken van Levine
Auteur van 5 boeken over brood bakken
Gebruikersavatar
Bakmiep

Re: Weeglepel

Bericht door Bakmiep »

Ik bedoel de 8000. Bij de Sligro ook type 8000, alleen ander naampje erop, maar ziet er exact hetzelfde uit en volgens mij dezelfde mogelijkheden.
Gebruikersavatar
raymonidas
Gaat de goede kant op
Berichten: 83
Lid geworden op: di 20 jan 2015, 23:45
Contacteer:

Re: Frans Landbrood..

Bericht door raymonidas »

Levinebaktbrood schreef:Ik zweer bij de Sunartis lepelweegschaal. Doet wat hij moet doen. In de kast liggen nog zeker 20 lepelweegschalen van een goedkoop merk. Had ik gekocht omdat ze voordeliger zijn dan die van Sunartis. Wegen doen ze echter niet, gaan steeds uit, blijven hangen en ga zo maar door. Miskoop van het jaar. Heb ook lepelweegschalen gehad die ze bij Blokker ook verkopen, zelfde verhaal. Goedkoop is soms duurkoop :(
Hoi Levine,
Op Ebay kocht ik een zeer nauwkeurige weegschaal, €15,-. In het gebruik was het meetbakje veel te klein en ik kon hem gelukkig direct weer doorverkopen. Nu ben ik dus op zoek naar een goed weeg systeem.
Voor de grotere hoeveelheden gebruik ik nu een rvs platte keukenweegschaal. Nadeel is dat de kom vaak over het display staat en dan lastig afleesbaar is. Ik denk sterk over de My Weight KD8000 die ik dan via Pinearts zal gaan kopen.

Voor de kleine hoeveelheden kijk ik bij Conrad naar de Sunartis weeglepels. Daar zijn twee modellen in te koop. Eentje met enkel een lepel van 28ml inhoud https://www.conrad.nl/nl/sunartis-es494 ... 24216.html en een met een grotere weeg-maatbeker. https://www.conrad.nl/nl/sunartis-es560 ... 24355.html

De grotere lepel heeft nog wat meer extra functies, maar of ik die allemaal ga gebruiken? Denk het niet.

Aangezien ik de slechte ervaring heb met een te klein meetbakje vraag ik mij af of je voor ons doel niet beter de uitvoering met weeg-maat-beker kunt kopen. De duurdere dus.

Aan de andere kant, als je bv deeg afweegt met de KD8000 dan kun je daarna ook bv zout ermee afwegen. Zou dan 1,5gr teveel of te weinig veel uitmaken? Ik weet het niet.

Waar gebruik jij de weeglepel specifiek voor?

grt van Raymond
Spiraalkneder - MyWeigh - inbouwoven - deeg manden
https://www.schrave.nl
Gebruikersavatar
lekkermelig
Beheerder
Berichten: 4006
Lid geworden op: zo 14 okt 2012, 23:23
Locatie: Wageningen
Contacteer:

Re: Weeglepel

Bericht door lekkermelig »

Ik ben Levine weliswaar niet, maar ik kan je ook nog wel wat ongevraagd advies geven over weegschalen.

Ik had eerst een Soehnle, daar ging het wiebelige glazen plateau van stuk. Veel te wankel voor grote hoeveelheden meel. Daarna had ik een andere soehnle, die gaf een week of drie geleden de geest. Waarschijnlijk een beetje water op het display gekomen. Prut spul dus, alhoewel deze wel een jaar meegegaan is en wel stabiel was en vooral plat en makkelijk op te bergen.
Nu heb ik een kd 8000, wat een verschil. Wel behoorlijk groot, maar het weegt echt veel makkelijker, vooral omdat hij vrijwel direct afleest, dus geen drie seconden wachten als je nog een paar grammetjes erbij moet gooien.
Zelf heb ik hem gekocht in Nederland bij een andere club, maar in Duitsland kan je hem sneller en 20 euro voordeliger krijgen. De tent die jij noemt is nog goedkoper, vind het alleen nogal vaag dat ze het merk niet noemen.

Qua weeglepels: ik heb een hele goedkope van de Action, die voldoet bij mij prima, als je er maar op let dat je lepel voldoende kan zakken wanneer je meer dan een gram of 6 weegt. Ik geloof Levine onmiddellijk dat de sunartis goed is, maar ik had ook een lepel van 2 tientjes en die was binnen een maand stuk. Staar je dus niet blind op de prijs. Mijn action lepel doet het na een jaar nog steeds naar tevredenheid.

Weeglepels zijn vooral erg handig voor mini hoeveelheden gist, en eventueel kleine hoeveelheden zout. Als je een broodje maakt gaat er al snel een gram of 8 zout in en als dat 7.5 is proef je het verschil echt niet. Dus ik denk dat je dat net zo goed met een grote weegschaal kan doen. Zeker als je meer broden tegelijk maakt heb je al snel meer dan 10 gram zout en is zo'n weeglepel al niet meer handig.

Succes met je keuze,
Wil
Kneder: Rofco KN15,Bear Varimixer Teddy
Rijskast: Rofco RK48
Ovens: Rofco B40, Manz 30/2, kleioven
Graanmolen: Mockmill Lino 200
Meel: de Zuidmolen en Molen de Vlijt

Blog: Lekkermelig.nl
Gebruikersavatar
raymonidas
Gaat de goede kant op
Berichten: 83
Lid geworden op: di 20 jan 2015, 23:45
Contacteer:

Re: Weeglepel

Bericht door raymonidas »

lekkermelig schreef:Ik ben Levine weliswaar niet, maar ik kan je ook nog wel wat ongevraagd advies geven over weegschalen.

Succes met je keuze,
Wil
Zeker een goede en waardevolle bijdrage. Ik denk dat ik het beste kan beginnen met die MW/KD8000. Als er behoefte is aan een kleiner weeg-vermikje kan ik die altijd nog aanschaffen.

Pinearts is de goedkoopste, vanwege de grote bulk inkoop denk ik. Ze zullen me ook eerst voor de laatste 5% moeten overtuigen dat het echt MyWeight is, hoewel ik het eigenlijk voor 95% wel aanneem.
Spiraalkneder - MyWeigh - inbouwoven - deeg manden
https://www.schrave.nl
Gebruikersavatar
Levinebaktbrood
Moderator
Berichten: 5620
Lid geworden op: do 08 dec 2011, 02:00
Locatie: Voorburg
Contacteer:

Re: Weeglepel

Bericht door Levinebaktbrood »

Ik heb ook de KD8000 weegschaal en die weegt prima. Mijn favoriete weegschaal! Als ik maar een paar broden bak gebruik ik altijd de Sunartis weeglepel om gist en zout af te wegen. Als er voor een groter aantal broden zout en gist afgewogen moet worden (zoals vandaag voor 24 stokbroden ^)^), dan gebruik ik daarvoor de KD8000.
Kneders: Bear Teddy | Maxima MPM 7L
Ovens: Bosch HBG8755S1
Blog:Uit de keuken van Levine
Auteur van 5 boeken over brood bakken
Gebruikersavatar
Levinebaktbrood
Moderator
Berichten: 5620
Lid geworden op: do 08 dec 2011, 02:00
Locatie: Voorburg
Contacteer:

Re: Weeglepel

Bericht door Levinebaktbrood »

Net even gezocht naar de weegschaal bij Pinearts. Ik heb deze gevonden, maar op de foto staat niet de MyWeigh KD8000, maar de 7000 en die is sowieso goedkoper dan de 8000. De 8000 heeft een extra functie, namelijk een %-knopje in het midden.Daarmee kan je volgens de bakkersformule afwegen. Zie dit filmpje.

In de beschrijving bij Pinearts hebben ze het overigens wel over de KD8000, maar de foto erbij klopt dus niet. Beetje vreemd.
Kneders: Bear Teddy | Maxima MPM 7L
Ovens: Bosch HBG8755S1
Blog:Uit de keuken van Levine
Auteur van 5 boeken over brood bakken
Gebruikersavatar
lekkermelig
Beheerder
Berichten: 4006
Lid geworden op: zo 14 okt 2012, 23:23
Locatie: Wageningen
Contacteer:

Re: Weeglepel

Bericht door lekkermelig »

Ik was ook wel even nieuwsgierig. Het plaatje is inderdaad van de kd7000. Het eigenaardige is ook dat het plaatje digitaal bewerkt is, dwz het logo linksonder op de weegschaal ontbreekt. Nou weet ik eerlijk gezegd niet eens of er werkelijk een logo op zit, maar als je in detail naar het plaatje kijkt lijkt het digitaal weggepoetst. Blijft dus een raar verhaal, misschien mogen ze het merk officiëel niet eens verkopen?
Nog eigenaardiger is dat ze het merk niet adverteren terwijl het toch als heel degelijk bekend staat met dertig jaar garantie door de leverancier. Pinearts heeft 2 jaar garantie. Bij andere myweigh weegschalen zie je ook foto's zonder logo trouwens.

En wat betreft de prijs:
In nl bij de officiële leverancier: 76 euro. Dinsdags besteld, woensdag's verstuurd volgens de webshop. Vrijdag proberen uit te zoeken wat er aan de hand was, maar de telefoon werd tot vijf keer toe erop gemikt of niet opgenomen. Uiteindelijk bleek het ding helemaal niet verstuurd, vanwege een computerstoring bij hun verzender. Niemand die dat even meldt, lekker profi dus.
Broodbakforumcollega Anna heeft haar kd8000 in duitsland besteld hier: http://www.digitalwaagen-shop.de/. Woensdag besteld, vrijdag in huis....

Leuk hoor, die nederlandse webshops. Er zijn trouwens ook wel hele goede...

Wil
Kneder: Rofco KN15,Bear Varimixer Teddy
Rijskast: Rofco RK48
Ovens: Rofco B40, Manz 30/2, kleioven
Graanmolen: Mockmill Lino 200
Meel: de Zuidmolen en Molen de Vlijt

Blog: Lekkermelig.nl
Gebruikersavatar
raymonidas
Gaat de goede kant op
Berichten: 83
Lid geworden op: di 20 jan 2015, 23:45
Contacteer:

Re: Weeglepel

Bericht door raymonidas »

Levinebaktbrood schreef:Net even gezocht naar de weegschaal bij Pinearts. Ik heb deze gevonden, maar op de foto staat niet de MyWeigh KD8000, maar de 7000 en die is sowieso goedkoper dan de 8000. De 8000 heeft een extra functie, namelijk een %-knopje in het midden.Daarmee kan je volgens de bakkersformule afwegen. Zie dit filmpje.

In de beschrijving bij Pinearts hebben ze het overigens wel over de KD8000, maar de foto erbij klopt dus niet. Beetje vreemd.
Hoi Levine,
Net de KD8000 besteld bij Pinearts voor €49,94.
Gisterenavond gemailt, maar nog geen reactie gehad. De beschrijving is de KD8000 en dat de foto anders is, zegt mij niets meer dan dat ze te lui zijn om dat ff in orde te maken :-)
Als het goed is krijg ik hem morgen en dan kan ik alle onzekerheden uit de wereld helpen. Hopelijk -en daar ga ik van uit- is het de originele My Weight.

Welke weeglepel van Sunartis gebruik jij? Het grotere model https://www.conrad.nl/nl/sunartis-es560 ... 24355.html
Spiraalkneder - MyWeigh - inbouwoven - deeg manden
https://www.schrave.nl
Gebruikersavatar
raymonidas
Gaat de goede kant op
Berichten: 83
Lid geworden op: di 20 jan 2015, 23:45
Contacteer:

Re: Weeglepel

Bericht door raymonidas »

Net gebeld met Pinearts waar ik mijn nieuwe MW/KD8000 vanmorgen besteld heb.

Het logo is bewust weggepoetst, dat vind ik ook een beetje vreemd verhaal. De verklaring is dusdanig wazig dat ik hem hier niet vermeld. Het is ook bekend dat de foto van de MW/KD7000 is. Het is ook bekend dat MyWeight 30 jaar garantie geeft. Zij geven 2 jaar garantie, omdat 30 jaar garantie geven hun zo 'Tell Sell' achtig in de oren klinkt. Er kan na twee jaar wel gewoon aanspraak op de 30 jaar garantie gemaakt worden via de MyWeight importeur in Duitsland. Er is wel heel duidelijk aangegeven dat je dan exact de voorwaarden van MyWeigh moet volgen, anders gaat het zeker niet lukken. De garantiekaart zit in de doos.

Het is dus wel degelijk de originele MyWeight KD8000 die ik voor €49,94 besteld heb en ik heb hem morgen al in huis. Dus als je door alle vraagtekens en wazigheden heen kunt prikken, heb je voor bijna €30 minder de originele MyWeight apparatuur inclusief de 30 jr garantie.
Spiraalkneder - MyWeigh - inbouwoven - deeg manden
https://www.schrave.nl
Gebruikersavatar
lekkermelig
Beheerder
Berichten: 4006
Lid geworden op: zo 14 okt 2012, 23:23
Locatie: Wageningen
Contacteer:

Re: Weeglepel

Bericht door lekkermelig »

Voor een artikel met een dergelijke prijssetting maak ik me echt niet druk om de garantietermijn hoor. Het klinkt allemaal wat vaag, maar als ze goed telefonisch bereikbaar zijn en ook nog eens snel leveren, zou ik zeggen
Veel plezier ermee, het is een top weegschaal :2th:

Wil
Kneder: Rofco KN15,Bear Varimixer Teddy
Rijskast: Rofco RK48
Ovens: Rofco B40, Manz 30/2, kleioven
Graanmolen: Mockmill Lino 200
Meel: de Zuidmolen en Molen de Vlijt

Blog: Lekkermelig.nl
Gebruikersavatar
brood daar zit wat in
Meesterbakker
Berichten: 1855
Lid geworden op: do 21 jun 2012, 21:35
Locatie: Regio Utrecht

Re: Weeglepel

Bericht door brood daar zit wat in »

Ik ga dit even volgen, ben ook nog op zoek naar een goede weegschaal...
Groet, Marja
Ook te volgen op Insta: bread_at_home_
_________________________________________________________________________________________________________
Kneder BW SM ~ Rofco B20 ~ Bear Teddy Varimixer
Gebruikersavatar
Bakmiep

Re: Weeglepel

Bericht door Bakmiep »

raymonidas schreef: Het is dus wel degelijk de originele MyWeight KD8000 die ik voor €49,94 besteld heb en ik heb hem morgen al in huis. Dus als je door alle vraagtekens en wazigheden heen kunt prikken, heb je voor bijna €30 minder de originele MyWeight apparatuur inclusief de 30 jr garantie.
Ik ben benieuwd. Laat het even weten als je de weegschaal binnen heb en alles inderdaad zo is als hun zeggen.
Gebruikersavatar
lekkermelig
Beheerder
Berichten: 4006
Lid geworden op: zo 14 okt 2012, 23:23
Locatie: Wageningen
Contacteer:

Re: Weeglepel

Bericht door lekkermelig »

Ja, wel interessant.
En als je het allemaal te vaag vindt haal je hem gewoon in Duitsland voor slechts tien euro meer.
Ik zou het persoonlijk wel weten, maar ik heb er nu al een :-). Ik heb dan ook een meer dan gezonde afkeer van partijen die allerlei rookgordijnen optrekken, maar dat zal wel een zakelijke tik zijn.

Wil
Kneder: Rofco KN15,Bear Varimixer Teddy
Rijskast: Rofco RK48
Ovens: Rofco B40, Manz 30/2, kleioven
Graanmolen: Mockmill Lino 200
Meel: de Zuidmolen en Molen de Vlijt

Blog: Lekkermelig.nl
Gebruikersavatar
miesje1959
Meesterbakker
Berichten: 1524
Lid geworden op: do 20 feb 2014, 18:20
Locatie: kop van Noord-Holland

Re: Weeglepel

Bericht door miesje1959 »

ik heb er vandaag een bestel bij http://www.rapidscales.co.uk/search?con ... rch=Search
voor 50,94 pond (UK) dat komt neer op 71,54 euro.

De afbeelding bij pinearts ziet er wel anders uit dan de afbeelding bij rapidscales, maar daar is hij wel een stuk duurder.
Toen ik hem bestellde had ik nog niet bij deze discussie gekeken. Ben benieuwd of het de kd 8000 is, maar dan ben je natuurlijk wel goedkoop uit.
Astrid

Bear Teddy kneder - Manz oven 10/1 en Manz oven 30/2- Panasonic SD-2500WXE -
Gebruikersavatar
Melinda
Meesterbakker
Berichten: 2269
Lid geworden op: za 12 jan 2013, 17:29
Locatie: Soest

Re: Weeglepel

Bericht door Melinda »

raymonidas schreef:Net gebeld met Pinearts waar ik mijn nieuwe MW/KD8000 vanmorgen besteld heb.
Het is dus wel degelijk de originele MyWeight KD8000 die ik voor €49,94 besteld heb en ik heb hem morgen al in huis. Dus als je door alle vraagtekens en wazigheden heen kunt prikken, heb je voor bijna €30 minder de originele MyWeight apparatuur inclusief de 30 jr garantie.
Ben benieuwd of er dan ook een adapter bij zit. Zo ja, dan is jouw weegschaal wel heel goedkoop.
Ik ben in elk geval zeer content met deze weegschaal. Gebruik hem al een hele tijd met erg veel plezier.
Kneders: Bear Teddy Varimixer | Rofco N15 | KitchenAid KSM 7580 | Ovens: Rofco B40 | Miele Heteluchtoven
:-) Mijn foto's
Gebruikersavatar
raymonidas
Gaat de goede kant op
Berichten: 83
Lid geworden op: di 20 jan 2015, 23:45
Contacteer:

Re: Weeglepel

Bericht door raymonidas »

Volgens de beschrijving zit er een net-adapter en batterijen bij. Vet gedrukt zelfs !! :G
Laatst gewijzigd door Ballie op do 12 mar 2015, 22:39, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Overbodige quote verwijderd. Het is niet nodig om het direct voorgaande bericht (volledig) te quoten...
Spiraalkneder - MyWeigh - inbouwoven - deeg manden
https://www.schrave.nl
Gebruikersavatar
raymonidas
Gaat de goede kant op
Berichten: 83
Lid geworden op: di 20 jan 2015, 23:45
Contacteer:

Re: Weeglepel

Bericht door raymonidas »

miesje1959 schreef:ik heb er vandaag een bestel bij http://www.rapidscales.co.uk/search?con ... rch=Search
voor 50,94 pond (UK) dat komt neer op 71,54 euro.

De afbeelding bij pinearts ziet er wel anders uit dan de afbeelding bij rapidscales, maar daar is hij wel een stuk duurder.
Toen ik hem bestellde had ik nog niet bij deze discussie gekeken. Ben benieuwd of het de kd 8000 is, maar dan ben je natuurlijk wel goedkoop uit.
Enne: BTW??? Inklaringskosten zijn er niet binnen Europese lidstaten (vrij goederenverkeer)
Spiraalkneder - MyWeigh - inbouwoven - deeg manden
https://www.schrave.nl
Gebruikersavatar
miesje1959
Meesterbakker
Berichten: 1524
Lid geworden op: do 20 feb 2014, 18:20
Locatie: kop van Noord-Holland

Re: Weeglepel

Bericht door miesje1959 »

De prijs die ik noemde heb ik hem voor gekocht dat is de werkelijke prijs die op de site staat. (incl). bij orders boven de 40 pond worden geen verzendkosten in rekening gebracht.
Astrid

Bear Teddy kneder - Manz oven 10/1 en Manz oven 30/2- Panasonic SD-2500WXE -
Gebruikersavatar
raymonidas
Gaat de goede kant op
Berichten: 83
Lid geworden op: di 20 jan 2015, 23:45
Contacteer:

Re: Weeglepel

Bericht door raymonidas »

raymonidas schreef:Volgens de beschrijving zit er een net-adapter en batterijen bij. Vet gedrukt zelfs !! :G
De nieuwe weegschaal is binnen. Absoluut 100% origineel My Weigh, inclusief batterijen en adapter. Garantiekaart voor de onzinnige 30 jaar garantie etc etc.

Afbeelding
Spiraalkneder - MyWeigh - inbouwoven - deeg manden
https://www.schrave.nl
Gebruikersavatar
lekkermelig
Beheerder
Berichten: 4006
Lid geworden op: zo 14 okt 2012, 23:23
Locatie: Wageningen
Contacteer:

Re: Weeglepel

Bericht door lekkermelig »

Nou, een koopje dus :2th:

Ik ga de hele avond zitten huilen in een hoekje :crazy: , ik heb er niet eens een adapter bij (ook niet echt nodig denk ik, maar goed....)


Veel plezier ermee!

Wil
Kneder: Rofco KN15,Bear Varimixer Teddy
Rijskast: Rofco RK48
Ovens: Rofco B40, Manz 30/2, kleioven
Graanmolen: Mockmill Lino 200
Meel: de Zuidmolen en Molen de Vlijt

Blog: Lekkermelig.nl
Gebruikersavatar
Melinda
Meesterbakker
Berichten: 2269
Lid geworden op: za 12 jan 2013, 17:29
Locatie: Soest

Re: Weeglepel

Bericht door Melinda »

Nou, Raymond, jij boft. Gefeliciteerd hoor. Je hebt een hele mooie weegschaal. Zul je heel veel plezier aan beleven. :2th:
lekkermelig schreef:Ik ga de hele avond zitten huilen in een hoekje , ik heb er niet eens een adapter bij (ook niet echt nodig denk ik, maar goed....)
Ach toch Wil, nou heb ik wel medelijden met jou. :lol:
Mooi dat die adapter erbij zit, maar om eerlijk te zijn, ik heb hem nog nooit nodig gehad. Dus dat valt ook weer mee.
Droog je tranen en aan de bak! :rofl2:
Kneders: Bear Teddy Varimixer | Rofco N15 | KitchenAid KSM 7580 | Ovens: Rofco B40 | Miele Heteluchtoven
:-) Mijn foto's
Gebruikersavatar
brood daar zit wat in
Meesterbakker
Berichten: 1855
Lid geworden op: do 21 jun 2012, 21:35
Locatie: Regio Utrecht

Re: Weeglepel

Bericht door brood daar zit wat in »

Wauw, ik ga dit onthouden!
Heel veel plezier er mee.
Groet, Marja
Ook te volgen op Insta: bread_at_home_
_________________________________________________________________________________________________________
Kneder BW SM ~ Rofco B20 ~ Bear Teddy Varimixer
Gebruikersavatar
miesje1959
Meesterbakker
Berichten: 1524
Lid geworden op: do 20 feb 2014, 18:20
Locatie: kop van Noord-Holland

Re: Weeglepel

Bericht door miesje1959 »

Raymond heel veel plezier met je koopje. Ik heb meer betaald....veel meer, maar dat is nu eenmaal gebeurt en kan ik niet meer terug draaien, jammer maar ik ben nu al blij met de weegschaal die ik nog niet in huis heb.

Wil, niet huilen hoor en zeker niet in een hoekje want dan zit je helemaal zielig te zijn :rofl2:
Astrid

Bear Teddy kneder - Manz oven 10/1 en Manz oven 30/2- Panasonic SD-2500WXE -
Gebruikersavatar
raymonidas
Gaat de goede kant op
Berichten: 83
Lid geworden op: di 20 jan 2015, 23:45
Contacteer:

Re: Weeglepel

Bericht door raymonidas »

Shit happens.
Het geld ben je over twee dgn vergeten en voor de komende jaren heb je lol van de hele fijne wegerd.
Ik heb hem ingesteld op de snelste respons en 5 minuten auto-off. Wat je er ook op zet, hij is vrijwel direct stabiel en erg duidelijk afleesbaar.
Net wat uitgeprobeerd met de %-toets voor de bakkersformules. Werkt echt handig.
De komende tijd ervaren of ik nog wel een weeglepel erbij nodig heb. Dan kies ik voor Sunartis die Levine heeft met het maatbekertje erbij (de grotere variant). Maar voorlopig nog niet.
Laatst gewijzigd door Anonymous op za 14 mar 2015, 13:32, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Overbodige quote verwijderd. Het is niet nodig om het direct voorgaande bericht (volledig) te quoten...
Spiraalkneder - MyWeigh - inbouwoven - deeg manden
https://www.schrave.nl
Gebruikersavatar
Riet
Deegroller
Berichten: 403
Lid geworden op: za 07 apr 2012, 08:37

Re: Weeglepel

Bericht door Riet »

Hoe heb jij hem ingesteld op 5 min auto-of
Groetjes,
Riet
Gebruikersavatar
raymonidas
Gaat de goede kant op
Berichten: 83
Lid geworden op: di 20 jan 2015, 23:45
Contacteer:

Re: Weeglepel

Bericht door raymonidas »

Riet schreef:Hoe heb jij hem ingesteld op 5 min auto-of
Zie gebruiksaanwijzing.....

Responstijd en automatisch uitschakelen:
1. De weegschaal staat uit.
2. druk 'hold' in en houdt hem vast, druk ook 'on' in en laat beide knoppen weer los.
3. de weegschaal voert de opstart controles uit (9999...8888...7777... enz)
4. de weegschaal komt daarna in zijn instelmodus.
5. je ziet nb0 op het display dit is de instelling van de respons tijd. nb0 is de langzaamste nb2 de snelste.
6. druk op 'mode' om een andere responstijd te kiezen.
7. druk op 'tara' om de gekozen responstijd te bevestigen
8. Nu verschijnt 'off0' op het display wat betekend dat de 'auto-off' functie uitgeschakeld is
9. druk op 'mode' om de auto-off in te schakelen. off1 is uitschakelen na 2 minuten en off2 is uitschakelen na 5 minuten.
10 bevestig je instelling door op 'tara' te drukken.

Aan de achterzijde van het apparaat zie je twee zwarte schakelaartjes. De een is om de achtergrondverlichting van het display uit/aan te zetten. De andere om toets geluiden in of uit te zetten.

Veel plezier met je MyWeigh.

groet van Raymond en een fijn weekend.
Spiraalkneder - MyWeigh - inbouwoven - deeg manden
https://www.schrave.nl
Gebruikersavatar
Riet
Deegroller
Berichten: 403
Lid geworden op: za 07 apr 2012, 08:37

Re: Weeglepel

Bericht door Riet »

Dank je wel Raymond, ik heb m een jaar of twee en het is een heerlijke weegschaal, maar ik heb geen idee waar ik de handleiding heb gelaten ;S
Groetjes,
Riet
Gebruikersavatar
raymonidas
Gaat de goede kant op
Berichten: 83
Lid geworden op: di 20 jan 2015, 23:45
Contacteer:

Re: Weeglepel

Bericht door raymonidas »

Riet schreef:Dank je wel Raymond, ik heb m een jaar of twee en het is een heerlijke weegschaal, maar ik heb geen idee waar ik de handleiding heb gelaten ;S
ff googlen....

http://www.scalemanuals.com/myweighmanu ... Manual.pdf
Spiraalkneder - MyWeigh - inbouwoven - deeg manden
https://www.schrave.nl
Plaats reactie