bakblikken voorbranden?

Hier kan je alles plaatsen wat niet onder de overige categorieën valt, zolang het maar enigszins met de hobby's van je mede-forumleden te maken heeft.
Gebruikersavatar
bakplaat
Meesterbakker
Berichten: 3372
Lid geworden op: vr 09 dec 2011, 00:43
Locatie: Het Land van Maas en Waal.
Contacteer:

Re: bakblikken voorbranden?

Bericht door bakplaat »

Oké Bart dit is dan wel de orginele stalen broodbus wel voor halve broden maar dat doet er niks aan toe of af.
Zelf heb ik mijn stalen bussen ook eerst met heet water schoongemaakt en goed gedroogd.Daarna met slaolie ingevet en ze een half uur in de hete oven geplaatst.Toen ik ze eruit haalde zagen ze er zo uit:

Afbeelding

Voor elk gebruik vet ik ze steeds in met slaolie en de broden rollen er met gemak uit. :2th:

Aan jou de keuze of je het ook zo wil doen of anders volg je het advies op van Broodbakshop om de bus zonder olie in te branden. ;K
___________________________________________________________________________________________________________

Bak ook eens een koekje van ÈIGEN deeg...

Vroeger was het bakken voor mij een MUST...Nu een LUST.
Gebruikersavatar
barto
Gaat de goede kant op
Berichten: 98
Lid geworden op: za 26 apr 2014, 17:14
Locatie: Utrecht

Re: bakblikken voorbranden?

Bericht door barto »

bakplaat schreef: Aan jou de keuze of je het ook zo wil doen of anders volg je het advies op van Broodbakshop om de bus zonder olie in te branden. ;K

Klopt Cor dit is een halve. Daar heb ik er twee van gekocht en ook nog een groot blik voor een hele.
Ik heb jou manier van inbranden gevolgd.Aangezien jou ervaringen goed zijn. Bedankt voor je advies :2th:

Gr. Bart
Gebruikersavatar
Dries
Deegkneder
Berichten: 120
Lid geworden op: ma 01 dec 2014, 16:26
Locatie: Ergens in de regen in Antwerpen...

Re: bakblikken voorbranden?

Bericht door Dries »

Naar mijn ervaring (met blauwstaal) heb ik bij eerste gebruik de vormen gewassen en dan daarna stevig van van binnen ingevet (met boter) en dan gewoon ineens gebruikt om brood met te bakken. Als je dit voor 4 keer doet dan kan je daarna een pak minder vetstof gebruiken.

Dries
Brood sterft pas als het koud is...

Ankarsum Orginal assisant , Bartscher AT90...
Plaats reactie