Re: Wat hebben we ervan gebakken (Brood)

Heb je wat lekkers geproduceerd? Laat hier die mooie/originele/bijzondere of gewoon lekkere broden maar zien Een verdwaalde taart mag ook! Maak wel even een apart topic aan voor je eigen baksels...
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Merlijn
Warme bakker
Berichten: 522
Lid geworden op: di 09 okt 2012, 10:11

Re: Wat hebben we ervan gebakken

Bericht door Merlijn »

Hier het engelse recept (een post op Google+ in de broodbak gemeenschap, van een Deen) van het rogge brood. Ik heb hem aangepast voor instant gist (20 gr) en de 200 dl zuurdesem vervangen door 100 gr tarwebloem. en de 700 gr cracked rye door 400 gr cracked rye (heel werk met een stamper :-( ) en 100 gr zonnepitten en die eetlepels, 18 gr zout, maar 160 gr suikersiroop gebruikt. geen liter water, 700 gr gebruikt , je krijgt een soort pap. Ik heb onderstaand recept als basis gebruikt, en gecombineert met 2 andere recepten, andere rijstijden en andere baktijden.
20 minuten na het roeren van de pap laten rijzen (niet zichtbaar voor mij althans), in een ingevette broodbus (30 cm) gedaan en gladgestreken, 1 uur laten rijzen (dit was wel zichtbaar) 30 minuten gebakken in een voorverwarmde oven op 240c oven even wijd open en verder gebakken (1 uur) op 200c.
Brood met vorm uit de oven, 30 minuten laten afkoelen in bus voor je hem eruit haalt. in een vochtige theedoek wikkelen (goed rondom alles bedekken!) en enige uren laten afkoelen. Pas de volgende dag aansnijden. Pff heel verhaal!
Ik zal van de week als ik de tijd vind wel een compleet omgewerkt recept in de recepten hoek plaatsen ;-)

a quick rye bread recipy:

2 dl sour-dough (a white one is fine to start with)
1 L water (or malty beer)
700 g cracked rye
500 g rye flower
1 Tbsp of sea salt
1 Tbsp of something sweet (dark sugar, molasses, honey)
2-4 dl of some sort of seed/nuts. (Sunflower, flax, pine, walnuts etc).

Mix everything very thoroughly. This is a wet, sticky dough, with no gluten developement. It wont be pretty.

Cover and rest on the kitchen table till next day.

Put a few dl of the dough in a cup, sprinkle with salt and keep chilled until its time to make a new rye bread.

grease and fill the dough in a fitting tin (mine looks like this http://www.potogpande.dk/images/rugbr%C ... _eva-p.jpg)
Pack the dough firmly and make a smooth flat top with a wet hand.

Make a lot of little holes in the dough with a fork, stick, whatever. Go deep. Think little chimneys that the steam can rise up through. This will prevent the crust from cracking. Poke a lot of holes!

Bake in the middle of a 175°C / 350°F for one hour loosely covered with tinfoil. Remove the tinfoil and bake for another hour. Turn off the oven, and take the bread out of the tin. Put the bread back in the oven for another hour (2 hours with the oven on, one without).

When the bread comes out of the oven, you can brush it with butter/oil to prevent a really hard crust from forming. Wrap the bread in a damp tea towel and put the whole thing in a plastic bag.

Don't cut the bread until the next day.

This bread is eaten every day by every (native) Danish kid for the first 15 years of their lives. After that, we don't know how to let go. :-)

I just made one with the addition of roasted fennel seeds, malt flower and pistachio honey. You can play with this bread in so many ways! 
Vrijheid is het brood en de morgen en de opgaande zon.
Benet
Gebruikersavatar
TigerManZ
Meesterbakker
Berichten: 1986
Lid geworden op: do 27 dec 2012, 08:59
Locatie: In het oosten van de Betuwe

Re: Wat hebben we ervan gebakken

Bericht door TigerManZ »

Tsja.... hoe zal ik dit brood nou eens noemen..... WideBeansWheatBread... of moet het zijn WhiteBeansWheatBread :rofl2:

Een tijdje geleden was het (dacht ik) Fini die met tuinbonenmeel aan de slag is geweest. Zelf heb ik toen meel gemaakt met de keukenmachine van Witte Bonen. Dat potje wittebonenmeel stond er nog en heb het vandaag gebruikt in een zelf bedacht recept
Het is hier thuis goedkeurend ontvangen, het is al half op gegaan vandaag :G
Zelf heb ik er ook al lekker van gesmikkeld! Het is waarschijnlijk door het wittebonenmeel een wat zoetig brood geworden. Dit denk ik omdat ik geen zoetigheid had toegevoegd. EN het deed me een heel klein beetje aan oliebollen denken. Niet zo vettig maar de smaak heeft er iets van weg, of ik ben helemaal in de war... :lol:
Het smaakt me prima, heb nog wat wittebonenmeel staan dus dat ga ik echt nog eens gebruiken :G

M'n recept:
350gr tarwebloem
100gr wittebonenmeel
50gr tarwemeel
9gr gist
9gr zout
9gr broodverbeteraar (Zuidmolen)
300gr lauw warm water
scheutje zonnebloemolie

Deeg gekneed, zo'n 20-25min met de keukenmachine.
1e rijs op het aanrecht ongeveer 75min. tot het ruim verdubbeld was.
2e rijs in mijn nieuwe rijsmandje (van Levine) ongeveer 60min.

Bakken:
De oven met pizzasteen voorverwarmd op 230°C
15min. op deze temperatuur met een bakje kokend water gebakken.
Daarna nog 25min. op 200°C zonder het bakje water gebakken.

Afbeelding
Heb mijn nieuwe mesje geprobeerd en denk dat ik iets dieper had mogen snijden, of de ovenrijs had iets meer mogen zijn. Wellicht dat de 2e rijs ietsje korter had moeten zijn???

Afbeelding
Helaas is de foto niet zo scherp... Fototoestel was niet thuis en op mijn telefoon zit nu eenmaal niet z'n super camera... Maar ik denk dat jullie een redelijke indruk hebben van het resultaat :G

Groet, Han.
Groet, Han. :)

...levensgenieter...
Gebruikersavatar
Ballie
Meesterbakker
Berichten: 2837
Lid geworden op: ma 14 nov 2011, 18:51
Locatie: Tullepetaonestad (Roosendaal), West Brabant
Contacteer:

Re: Wat hebben we ervan gebakken

Bericht door Ballie »

Gisteren mijn brood voor de hele week gebakken. (sorry, geen foto's deze keer). Gewoon twee tarwe broden met een laagje sesamzaad. Het deeg bestaande uit:

300 gram bloem
200 gram tarwemeel
100 gram roggemeel
36 gram melkpoeder
40 gram suiker
15 gram gebrande moutpoeder
6 gram gist
11 gram zout
360 gram water
1 ei
40 gram boter

Ik had nog een paar zakjes "saladmix" liggen. Dat is een mix van pompoenpitten, pijnboompitten, zonnebloempitten, en vast nog wel wat andere pitten. Deze heb ik er bij 1 brood doorgedaan. Is wel lekker, maar voor een volgende keer haal ik denk ik toch maar wat verse zakjes. Deze bleken al meer dan een jaar in de kast te liggen, en ze smaakten een beetje muffig :(

De suiker (in dit geval overigens vanillesuiker) was weliswaar niet nodig geweest, maar dat vind ik gewoon een lekkere smaak aan het brood geven.

Bij het tweede brood heb ik overigens nog 30 gram water achter gehouden, omdat het deeg, mede door het ei en de boter nogal nat werd. Niet gek, wanneer je bedenkt dat een ei voor ongeveer 70% uit water bestaat. ('t Zijn net mensen ;)).

De broden zijn inmiddels al gesneden en in de vriezer beland. Geen foto's deze keer. Maar dat maak ik een volgende keer wel goed...
Het leven is goed, in het Brabantse land...
Gebruikersavatar
Ballie
Meesterbakker
Berichten: 2837
Lid geworden op: ma 14 nov 2011, 18:51
Locatie: Tullepetaonestad (Roosendaal), West Brabant
Contacteer:

Re: Wat hebben we ervan gebakken

Bericht door Ballie »

Dat kan ik volgende week evt. proberen. Ik heb nog een zakje liggen. (Te lui om 'm weg te gooien :mrgreen:)

Bedankt voor de tip... :2th:
Het leven is goed, in het Brabantse land...
Gebruikersavatar
lekkermelig
Beheerder
Berichten: 4006
Lid geworden op: zo 14 okt 2012, 23:23
Locatie: Wageningen
Contacteer:

Re: Wat hebben we ervan gebakken

Bericht door lekkermelig »

Elizabet schreef:Oh, mooie miche Wil!! Nu ben ik jaloers... Is die 5% rogge de enige aanpassing die je hebt gedaan op t Hamelman-recept?

Die tartines had ik laatst ook gemaakt. Vond ze wel erg mooi geworden, maar qua smaak wat vlak, maar ik denk dat dat door t gebruik van tarwedesem ipv roggedesem komt. Ga ze dus binnenkort nog ns maken.
Haha jaloers? Nou dat hoeft niet echt hoor.Ik bakte eerst de mixed flour miche, dat werd een beetje een gatenkaas. Toen de Pointe a Calliere miche van hamelman met 100% lemairemeel en een beetje gluten (20g) om de boel een ietsepietsie steviger te krijgen. Dat leverde prachtig brood op, maar mijn gatenkaas smaakte iets lekkerder.
Nu dus 5 procent van het totaal vervangen door rogge, voor de smaak. Dat mik ik dan volledig in het voordeeg. Vandaag het brood geprobeerd, en het is wel lekker, maar:
de mixed flour miche is toch lekkerder. Dus ik ga nog wat verder proberen, om het deeg iets steviger te krijgen, en in ieder geval om ervoor te zorgen dat je iets minder grote gaten in het geheel krijgt.
Dus het krijgt nog een vervolg, het brood gaat iedere week prima op.
Het tartine brood was hier wel erg smakelijk, maar ook dat kan je best nog wat aan sleutelen. De techniek zonder mixer vind ik wel interessant, dus ik ga dat zeker nog eens proberen.

Wil
Kneder: Rofco KN15,Bear Varimixer Teddy
Rijskast: Rofco RK48
Ovens: Rofco B40, Manz 30/2, kleioven
Graanmolen: Mockmill Lino 200
Meel: de Zuidmolen en Molen de Vlijt

Blog: Lekkermelig.nl
Gebruikersavatar
brood daar zit wat in
Meesterbakker
Berichten: 1855
Lid geworden op: do 21 jun 2012, 21:35
Locatie: Regio Utrecht

Re: Wat hebben we ervan gebakken

Bericht door brood daar zit wat in »

Wat is dit toch een leuk forum. Ik zie zoveel lekkers en mooie broden voorbij komen en zoveel info...Ben van het weekend niet veel thuis en op het forum geweest en dan mis je dus echt wat hahaha
Groet, Marja
Ook te volgen op Insta: bread_at_home_
_________________________________________________________________________________________________________
Kneder BW SM ~ Rofco B20 ~ Bear Teddy Varimixer
Gebruikersavatar
krentebolleke
Gaat de goede kant op
Berichten: 66
Lid geworden op: wo 18 jan 2012, 23:35
Locatie: Kempen (Belgie )

Re: Wat hebben we ervan gebakken

Bericht door krentebolleke »

Wat hebben jullie weer allemaal je best gedaan,prachtige broden gebakken . :kwijl:
Gebruikersavatar
Levensplezier
Warme bakker
Berichten: 867
Lid geworden op: wo 30 jan 2013, 17:40

Re: Wat hebben we ervan gebakken

Bericht door Levensplezier »

Wat een goed idee van die zaden!! :2th:

Mijn cordon brood is ook gelukt, maar zonder scheur erin. Moet je die eerst erin snijden en dan pas de vlecht erop leggen???? Maar hij is wel mooi geworden, en vanzelfsprekend ook weer lekker. Mijn oude, beproefde recept gebruikt.

Afbeelding
Fini
Ik heb een KA Artisan met een speciale kneedhaak en ik bak mijn brood in mijn 4-oven AGA.
Daarnaast heb ik (en wordt er ook regelmatig op gereden) ook een paarse Harley Sportster Screaming Eagle!
Dus:
Pluk de dag, het leven is maar kort!
Gebruikersavatar
Levensplezier
Warme bakker
Berichten: 867
Lid geworden op: wo 30 jan 2013, 17:40

Re: Wat hebben we ervan gebakken

Bericht door Levensplezier »

nu nog even het afgebakken brood. Ik was té snel. Wilde kijken of de foto goed in het bericht kwam. Ja dus.

Afbeelding

Ik heb de nootjes zoveel mogelijk uit het deeg gehaald om er een vlecht van te kunnen maken.
Fini
Ik heb een KA Artisan met een speciale kneedhaak en ik bak mijn brood in mijn 4-oven AGA.
Daarnaast heb ik (en wordt er ook regelmatig op gereden) ook een paarse Harley Sportster Screaming Eagle!
Dus:
Pluk de dag, het leven is maar kort!
Gebruikersavatar
omatje

Re: Wat hebben we ervan gebakken

Bericht door omatje »

fini, leuk dat je de vlecht van links naar rechts gelegen had, zo lijkt het veel interessanter, :2th: eh vlecht van rechts naar links natuurlijk.
Gebruikersavatar
Melinda
Meesterbakker
Berichten: 2269
Lid geworden op: za 12 jan 2013, 17:29
Locatie: Soest

Re: Wat hebben we ervan gebakken

Bericht door Melinda »

Heel creatief, Fini. :2th:
Kneders: Bear Teddy Varimixer | Rofco N15 | KitchenAid KSM 7580 | Ovens: Rofco B40 | Miele Heteluchtoven
:-) Mijn foto's
Gebruikersavatar
TigerManZ
Meesterbakker
Berichten: 1986
Lid geworden op: do 27 dec 2012, 08:59
Locatie: In het oosten van de Betuwe

Re: Wat hebben we ervan gebakken

Bericht door TigerManZ »

Prachtig Fini :G
Groet, Han. :)

...levensgenieter...
Gebruikersavatar
nikki77

Re: Wat hebben we ervan gebakken

Bericht door nikki77 »

@ Fini, hij ziet er heerlijk en creatief uit
Gebruikersavatar
Yvon777

Re: Wat hebben we ervan gebakken

Bericht door Yvon777 »

even tussendoor (ik weet niet waar ik het anders moet plaatsen) ik heb voordeeg net staan rijzen, wil er morgen graag rozijnen in doen. Kan dat zonder het recept aan te passen? (zuurdesembrood) en zo ja wanneer moet ik die rozijnen dan toevoegen, gelijk in het begin morgenvroeg of ergens tussen het rijzen door (ik heb geen flauw idee ;B ) (wil er graag een paar bolletje van maken om vrijdag als lunch mee te nemen naar mn werk)
Gebruikersavatar
Ballie
Meesterbakker
Berichten: 2837
Lid geworden op: ma 14 nov 2011, 18:51
Locatie: Tullepetaonestad (Roosendaal), West Brabant
Contacteer:

Re: Wat hebben we ervan gebakken

Bericht door Ballie »

Nadat het uiteindelijke deeg is gekneed werk je de rozijnen met de hand door het deeg. Daarna laat je het de eerste rijs doorlopen en verwerk je het deeg zoals normaal...
Het leven is goed, in het Brabantse land...
Gebruikersavatar
Levinebaktbrood
Moderator
Berichten: 5620
Lid geworden op: do 08 dec 2011, 02:00
Locatie: Voorburg
Contacteer:

Re: Wat hebben we ervan gebakken

Bericht door Levinebaktbrood »

Vandaag ook weer aan het bakken geweest, onder andere deze Simit, Turkse broodjes met sesamzaadjes

Afbeelding
Kneders: Bear Teddy | Maxima MPM 7L
Ovens: Bosch HBG8755S1
Blog:Uit de keuken van Levine
Auteur van 5 boeken over brood bakken
Gebruikersavatar
Yvon777

Re: Wat hebben we ervan gebakken

Bericht door Yvon777 »

Wauw, mooie kunstwerken, zonde om op te eten :shock:
En ballie, bedank voor je instructies, zo zal ik het morgen gaan doen! dankjewel :2th:
Gebruikersavatar
Melinda
Meesterbakker
Berichten: 2269
Lid geworden op: za 12 jan 2013, 17:29
Locatie: Soest

Re: Wat hebben we ervan gebakken

Bericht door Melinda »

Inderdaad kunstwerken, Levine. Ben het met Yvon eens. :2th:
Kneders: Bear Teddy Varimixer | Rofco N15 | KitchenAid KSM 7580 | Ovens: Rofco B40 | Miele Heteluchtoven
:-) Mijn foto's
Gebruikersavatar
bakplaat
Meesterbakker
Berichten: 3372
Lid geworden op: vr 09 dec 2011, 00:43
Locatie: Het Land van Maas en Waal.
Contacteer:

Re: Wat hebben we ervan gebakken

Bericht door bakplaat »

Die zien er bijzonder mooi en lekker uit Levine :2th:
___________________________________________________________________________________________________________

Bak ook eens een koekje van ÈIGEN deeg...

Vroeger was het bakken voor mij een MUST...Nu een LUST.
Gebruikersavatar
TigerManZ
Meesterbakker
Berichten: 1986
Lid geworden op: do 27 dec 2012, 08:59
Locatie: In het oosten van de Betuwe

Re: Wat hebben we ervan gebakken

Bericht door TigerManZ »

Prachtig Levine :G
Groet, Han. :)

...levensgenieter...
Gebruikersavatar
Levensplezier
Warme bakker
Berichten: 867
Lid geworden op: wo 30 jan 2013, 17:40

Re: Wat hebben we ervan gebakken

Bericht door Levensplezier »

@ Levine, wat zijn het mooie broodjes!
Je had het laatst over nigellazaad. Dat wordt ook veel gebruikt in de Turkse broodbakkerij. Die zaadjes zouden ook niet misstaan op die prachtige broodjes. Overigens is nigella wat wij "Juffertje in het Groen" noemen.

Ik heb nog een versierd brood gemaakt. Ik heb de smaak te pakken. Dit keer de 'uitstekende' delen snel met wat water gesmeerd waardoor die meer glanzen.

Afbeelding

Omdat ze iets (nou nogal) wat hoger zijn dan de rest van het brood zijn ze ook wat donkerder geworden, maar dat vind ik eigenlijk wel leuk. De blaadjes heb ik vlak voor het bakken ingesneden.
Fini
Ik heb een KA Artisan met een speciale kneedhaak en ik bak mijn brood in mijn 4-oven AGA.
Daarnaast heb ik (en wordt er ook regelmatig op gereden) ook een paarse Harley Sportster Screaming Eagle!
Dus:
Pluk de dag, het leven is maar kort!
Gebruikersavatar
Melinda
Meesterbakker
Berichten: 2269
Lid geworden op: za 12 jan 2013, 17:29
Locatie: Soest

Re: Wat hebben we ervan gebakken

Bericht door Melinda »

Leuk versierd brood, Fini. :-)
Kneders: Bear Teddy Varimixer | Rofco N15 | KitchenAid KSM 7580 | Ovens: Rofco B40 | Miele Heteluchtoven
:-) Mijn foto's
Gebruikersavatar
Riet
Deegroller
Berichten: 403
Lid geworden op: za 07 apr 2012, 08:37

Re: Wat hebben we ervan gebakken

Bericht door Riet »

Wat een mooi bewerkten broden Fini erg leuk :2th: ik zag laatst een zeeuwse knoop broodblik stond te twijfelen maar misschien bestel ik het wel.

En wat een mooie Simit heb je gemaakt Levine ik heb ergens ook een recept liggen van Simit zal eens kijken of ik het kan vinden.

Hier staat een volkoren brood in de oven.
Groetjes,
Riet
Gebruikersavatar
moedertje2
Gaat de goede kant op
Berichten: 50
Lid geworden op: wo 12 jun 2013, 10:50
Locatie: almere

Re: Wat hebben we ervan gebakken

Bericht door moedertje2 »

Zo, Levine wat een heerlijke broodjes! Dit zijn dus de broodjes waar je mij over mailde. Ze zien er lekker uit!

En wat een prachtig brood Fini, leuk dat je je brood zo mooi versiert! Ik ben ook zo,.. lekker freubelen met je deeg. Ik heb onlangs dit brood gebakken, gewoon voor de fun.

Afbeelding
Gebruikersavatar
moedertje2
Gaat de goede kant op
Berichten: 50
Lid geworden op: wo 12 jun 2013, 10:50
Locatie: almere

Re: Wat hebben we ervan gebakken

Bericht door moedertje2 »

Ik weet nog niet zo goed hoe ik foto's kan plaatsen maar zie dat mijn foto weg is. Ik probeer het even zo,..

Afbeelding
Gebruikersavatar
Elizabet

Re: Wat hebben we ervan gebakken

Bericht door Elizabet »

Wauw Fini, prachtig! Ik ben juist niet zo van t gefrobel maar die bloem is echt heel mooi. t Brood van moedertje ook trouwens, wat is dat? En de simits ook natuurlijk, lekker zijn die ook.
Gebruikersavatar
omatje

Re: Wat hebben we ervan gebakken

Bericht door omatje »

Fini, je creaties worden steeds mooier. heel leuk gedaan. ik ben ook in voor de versier en zal deze van jou ook wel na apen denk ik.
Bij Levines broodjes kan ik alleen nog zeggen, wat zijn ze mooi om van te watertanden
zelf bezig geweest met een rozijntjes brood
Afbeelding
foto ziet wat bleekjes, een nieuw fototoestel aan t uitproberen, in t echie is het baksel bruiner.
Gebruikersavatar
omatje

Re: Wat hebben we ervan gebakken

Bericht door omatje »

moedertje 2, hoe komt het brood er zo geel uit te zien? wat heb je er boven op gedaan :?:
ziet er wel mooi uit.
Gebruikersavatar
Yvon777

Re: Wat hebben we ervan gebakken

Bericht door Yvon777 »

Over rozijnenbrood gesproken... ik kreeg er ook spontaan zin in :D Dus heb een paar bolletjes gemaakt van half bruin half wit met zuurdesem. Geen flauw idee of het smaakt maar ik heb het in elk geval geprobeerd :D
Afbeelding
(ja ja amateur, dus dan maar met gourmetbakjes en kommetjes ipv rijsmandjes haha

Afbeelding

De tip of mijn oven wel warm genoeg werd.. die heb ik dus maar even gecheckt.. bij 230 graden, gaf hij krap aan 200 graden aan. Ik heb hem dus op max gezet (250 graden) toen werd hij leeg net geen 230.. eenmaal broodjes erin kwam hij niet meer hoger dan 180 :S dus of mn thermometer is niet goed of de oven.. maar nu wel met een beter resultaat (niet blanke broodjes maar bruin :) )

omatje, wat een fantastisch mooi brood, ziet er bijna gepolijst uit, wauw! hoe krijg je zo iets zo mooi (vast met veel ervaring :D)
Gebruikersavatar
omatje

Re: Wat hebben we ervan gebakken

Bericht door omatje »

Yvon je doet mij te veel eer aan, ik ben nog net geen beginneling maar ervaring komt bij mij door alles te proberen en veel afkijken. de glans op dit laatste brood komt door het bestrijken met eidooier met een beetje melk losgeroerd. ik vind jouw oplossing van de gourmet pannetjes wel een goeie :)
Gebruikersavatar
Riet
Deegroller
Berichten: 403
Lid geworden op: za 07 apr 2012, 08:37

Re: Wat hebben we ervan gebakken

Bericht door Riet »

Moedertje2 dat ziet er goed uit :kwijl: is het een hartig brood?

Omatje wat een mooi afbreek rozijnenbrood :2th:

Yvon dat is dan goed gelukt met de gourmetbakjes :2th:
Groetjes,
Riet
Gebruikersavatar
Levinebaktbrood
Moderator
Berichten: 5620
Lid geworden op: do 08 dec 2011, 02:00
Locatie: Voorburg
Contacteer:

Re: Wat hebben we ervan gebakken

Bericht door Levinebaktbrood »

Leuk om te zien al die mooie broden. Wat delen we toch een leuke hobby :D :D
Kneders: Bear Teddy | Maxima MPM 7L
Ovens: Bosch HBG8755S1
Blog:Uit de keuken van Levine
Auteur van 5 boeken over brood bakken
Gebruikersavatar
nikki77

Re: Wat hebben we ervan gebakken

Bericht door nikki77 »

wat een mooie broden/broodjes zijn er weer gebakken
Gebruikersavatar
Riet
Deegroller
Berichten: 403
Lid geworden op: za 07 apr 2012, 08:37

Re: Wat hebben we ervan gebakken

Bericht door Riet »

Vanochtend een volkorenbrood gebakken het recept komt hier vandaan
http://www.broodbakshop.nl/blog/recepten/volkorenbrood/

Afbeelding
Groetjes,
Riet
Gebruikersavatar
CJ-Petra
Meesterbakker
Berichten: 1250
Lid geworden op: za 17 dec 2011, 11:22
Locatie: Bommelerwaard

Re: Wat hebben we ervan gebakken

Bericht door CJ-Petra »

Wow, wat komt er weer een heerlijk voorbij........ :2th:
......het een nog mooier dan het andere....
Grtzz Petra

Rofco B20 | Panasonic SD-255 | Kenwood KMC560
Gebruikersavatar
Yvon777

Re: Wat hebben we ervan gebakken

Bericht door Yvon777 »

ziet er goed uit! :kwijl:
Gebruikersavatar
omatje

Re: Wat hebben we ervan gebakken

Bericht door omatje »

zo te zien heeft iedereen (mooi) brood op de plank
Gebruikersavatar
bakplaat
Meesterbakker
Berichten: 3372
Lid geworden op: vr 09 dec 2011, 00:43
Locatie: Het Land van Maas en Waal.
Contacteer:

Re: Wat hebben we ervan gebakken

Bericht door bakplaat »

Zonder namen te noemen...Wat zijn er toch weer mooie creaties uit jullie ovens getoverd.
Complimenten voor allemaal. :2th: :roll:
___________________________________________________________________________________________________________

Bak ook eens een koekje van ÈIGEN deeg...

Vroeger was het bakken voor mij een MUST...Nu een LUST.
Gebruikersavatar
moedertje2
Gaat de goede kant op
Berichten: 50
Lid geworden op: wo 12 jun 2013, 10:50
Locatie: almere

Re: Wat hebben we ervan gebakken

Bericht door moedertje2 »

Riet: Uw volkoren brood ziet er geweldig lekker uit!

Yvon777: En hoe was de smaak van Uw rozijnenbroodjes?

Omatje: ben jaloers ;S zou zo een bolletje eraf willen breken, wat een prachtig mooi brood. :kwijl:

Nog wat plaatjes van mijn zoete broodjes gevuld met la vaskiri.
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Gebruikersavatar
krentebolleke
Gaat de goede kant op
Berichten: 66
Lid geworden op: wo 18 jan 2012, 23:35
Locatie: Kempen (Belgie )

Re: Wat hebben we ervan gebakken

Bericht door krentebolleke »

Moedertje 2 uw zoete broodjes zien er heerlijk uit,maar wat is eigenlijk vaskiri?
groetjes.
Gebruikersavatar
bakplaat
Meesterbakker
Berichten: 3372
Lid geworden op: vr 09 dec 2011, 00:43
Locatie: Het Land van Maas en Waal.
Contacteer:

Re: Wat hebben we ervan gebakken

Bericht door bakplaat »

Ik denk Krentebolleke...dat Moedertje 'La vache qui rit' bedoelt.Dat zijn die kaaspuntjes die je overal wel kunt kopen.Ze zijn verpakt in een rond doosje.

Mooie broodjes Moedertje :2th:
___________________________________________________________________________________________________________

Bak ook eens een koekje van ÈIGEN deeg...

Vroeger was het bakken voor mij een MUST...Nu een LUST.
Gebruikersavatar
Melinda
Meesterbakker
Berichten: 2269
Lid geworden op: za 12 jan 2013, 17:29
Locatie: Soest

Re: Wat hebben we ervan gebakken

Bericht door Melinda »

Ja, mooie broodjes, Moedertje2.
Kneders: Bear Teddy Varimixer | Rofco N15 | KitchenAid KSM 7580 | Ovens: Rofco B40 | Miele Heteluchtoven
:-) Mijn foto's
Gebruikersavatar
TigerManZ
Meesterbakker
Berichten: 1986
Lid geworden op: do 27 dec 2012, 08:59
Locatie: In het oosten van de Betuwe

Re: Wat hebben we ervan gebakken

Bericht door TigerManZ »

OOohhhh wat komen er allemaal prachtige broden/broodjes voorbij!
Mijn complimenten voor jullie allemaal :2th:
Krijg ook zin om te bakken maar heb deze maand minder tijd omdat ik elke week een dag extra werk....
Dan maar lekker meelezen en genieten van jullie werk :G

Omatje, je avatar deed me schrikken ;) Ik dacht, Omatje ziet er slecht uit.... :rofl:
Groet, Han. :)

...levensgenieter...
Gebruikersavatar
Melinda
Meesterbakker
Berichten: 2269
Lid geworden op: za 12 jan 2013, 17:29
Locatie: Soest

Re: Wat hebben we ervan gebakken

Bericht door Melinda »

TigerManZ schreef:Omatje, je avatar deed me schrikken ;) Ik dacht, Omatje ziet er slecht uit.... :rofl:
Daar schrok/schrik ik nou ook van, Omatje. :o
Kneders: Bear Teddy Varimixer | Rofco N15 | KitchenAid KSM 7580 | Ovens: Rofco B40 | Miele Heteluchtoven
:-) Mijn foto's
Gebruikersavatar
omatje

Re: Wat hebben we ervan gebakken

Bericht door omatje »

avatar. dacht dat jullie er wel om zouden lachen
het is een beeltenis van een erfstuk en vooral die ene tand wijst naar mijn idee naar te veel snoepen van al de lekkere dingen des levens
Gebruikersavatar
TigerManZ
Meesterbakker
Berichten: 1986
Lid geworden op: do 27 dec 2012, 08:59
Locatie: In het oosten van de Betuwe

Re: Wat hebben we ervan gebakken

Bericht door TigerManZ »

Hihi... Omatje, hij is zeker leuk hoor maar de eerste aanblik verraste me nogal...
En met de uitleg erbij is het voor jou ook nog eens een bijzonder stuk!
Groet, Han. :)

...levensgenieter...
Gebruikersavatar
Levensplezier
Warme bakker
Berichten: 867
Lid geworden op: wo 30 jan 2013, 17:40

Re: Wat hebben we ervan gebakken

Bericht door Levensplezier »

Omatje, wat ben ik blij met de verandering van de avatar. Ook ik schrok me steeds een hoedje. Die ene tand is inderdaad een goede verwijzing naar al het zoets dat wij zo naar binnen werken. Misschien kun je er nog een bij de tandarts halen en daar een fotootje van maken. :rofl: :rofl: :rofl:
Fini
Ik heb een KA Artisan met een speciale kneedhaak en ik bak mijn brood in mijn 4-oven AGA.
Daarnaast heb ik (en wordt er ook regelmatig op gereden) ook een paarse Harley Sportster Screaming Eagle!
Dus:
Pluk de dag, het leven is maar kort!
Gebruikersavatar
Melinda
Meesterbakker
Berichten: 2269
Lid geworden op: za 12 jan 2013, 17:29
Locatie: Soest

Re: Wat hebben we ervan gebakken

Bericht door Melinda »

Nou Omatje, ik ben ook blij met je nieuwe avatar hoor. Ik schrok er iedere keer van.
Zo'n lekker broodje of in dit geval deegkneder is veel lieflijker om te zien toch?
En we worden liever niet herinnerd aan rotte tanden (die zien wij hier dagelijks veel te veel, ja echt. ;-) )
Zolang we maar goed poetsen, gaat het best goed! :lol:
Dus gewoon genieten van al dat lekkers. :2th:
Kneders: Bear Teddy Varimixer | Rofco N15 | KitchenAid KSM 7580 | Ovens: Rofco B40 | Miele Heteluchtoven
:-) Mijn foto's
Gebruikersavatar
krentebolleke
Gaat de goede kant op
Berichten: 66
Lid geworden op: wo 18 jan 2012, 23:35
Locatie: Kempen (Belgie )

Re: Wat hebben we ervan gebakken

Bericht door krentebolleke »

Bedankt Cor voor de opheldering,wist echt niet wat dat zou kunnen zijn.
Groetjes
Gebruikersavatar
omatje

Re: Wat hebben we ervan gebakken

Bericht door omatje »

so sorry, niet bedoeld dat jullie zo zouden schrikken. was als een geintje bedoeld. :) ;) ik als ouwe heks die zoete broodjes bakt.
Plaats reactie