Luchtigheid Witte Bolletjes

Voor vragen over waarom brood niet geworden is zoals je had gewild, niet gerezen of misvormd etc. Je bloopers mogen hier ook bij.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Kablau
Chef stoffer en blik
Berichten: 18
Lid geworden op: zo 06 sep 2020, 17:24

Luchtigheid Witte Bolletjes

Bericht door Kablau »

Hallo,

Het lukt mij steeds weer net niet om de perfecte witte bol te maken. Hoe ze er uit zien, en hoe ze smaken is niets op aan te merken.
Ik gebruik het recept uit de broodbijbel, doe er alleen iets meer gist in. Ik heb halfvolle en volle melk geprobeerd maar naar mijn mening moet de binnenkant luchtiger kunnen. Ik heb een foto er bij gedaan hoe het er uit ziet. Een vriend van mij bakt op de exact zelfde manier en die krijgt ze wel luchtiger dan hoe ik ze bak, het zijn best stevige bolletjes en vullen goed. Mocht iemand tips hebben, ik hoor ze graag.

Groet
Rob Afbeelding
Gebruikersavatar
Rik59
Meesterbakker
Berichten: 1326
Lid geworden op: wo 13 dec 2017, 23:26

Re: Luchtigheid Witte Bolletjes

Bericht door Rik59 »

Alstublieft!!...

viewtopic.php?f=63&t=1793
The sound of success is the ‘singing’ loaf - the sound of crackling as the crust cools.
The song of fresh bread


RESPECT, TIJD EN TEMPERATUUR ZIJN DE VOORNAAMSTE GEREEDSCHAPPEN VOOR DE LEKKERSTE EN FRAAISTE BRODEN.
Gebruikersavatar
Kablau
Chef stoffer en blik
Berichten: 18
Lid geworden op: zo 06 sep 2020, 17:24

Re: Luchtigheid Witte Bolletjes

Bericht door Kablau »

Ik waardeer de reactie, maar met een recept ben ik niet echt geholpen. Mijn bolletjes smaken prima, deeg is prima, rijzen gaat prima, maar de structuur is niet wat het volgens mij zou moeten zijn. Dus ben toch echt op zoek naar wellicht techniek adviezen of temperatuur adviezen.
Gebruikersavatar
Rik59
Meesterbakker
Berichten: 1326
Lid geworden op: wo 13 dec 2017, 23:26

Re: Luchtigheid Witte Bolletjes

Bericht door Rik59 »

Dan zou ik zeggen zet eens een recept en werkwijze neer dan kunnen wij er naar kijken...

Het recept wat ik gaf is overigens het meest gewaardeerde recept hier op het forum...

Als je verwacht hier broodbaklessen te krijgen dan ga naar de bakkersschool...
The sound of success is the ‘singing’ loaf - the sound of crackling as the crust cools.
The song of fresh bread


RESPECT, TIJD EN TEMPERATUUR ZIJN DE VOORNAAMSTE GEREEDSCHAPPEN VOOR DE LEKKERSTE EN FRAAISTE BRODEN.
Gebruikersavatar
Kablau
Chef stoffer en blik
Berichten: 18
Lid geworden op: zo 06 sep 2020, 17:24

Re: Luchtigheid Witte Bolletjes

Bericht door Kablau »

Rik59 schreef: ma 07 sep 2020, 06:13 Dan zou ik zeggen zet eens een recept en werkwijze neer dan kunnen wij er naar kijken...

Het recept wat ik gaf is overigens het meest gewaardeerde recept hier op het forum...

Als je verwacht hier broodbaklessen te krijgen dan ga naar de bakkersschool...
Wat een warm welkom op dit forum. Sorry dat ik het gevraagd heb, heb je nog tips voor een bakkerschool?
Gebruikersavatar
Rik59
Meesterbakker
Berichten: 1326
Lid geworden op: wo 13 dec 2017, 23:26

Re: Luchtigheid Witte Bolletjes

Bericht door Rik59 »

Zonder recept en werkwijze kan ik je nog steeds niet antwoorden... :( :(


Het forum draait verder op mensen die voor hun niks zitten en als iemand daar eisen aan gaat stellen dan kan hij/zij antwoorden verwachten...

Ik gaf je een prachtig recept... beproefd en bejubeld door ieder lid hier...
The sound of success is the ‘singing’ loaf - the sound of crackling as the crust cools.
The song of fresh bread


RESPECT, TIJD EN TEMPERATUUR ZIJN DE VOORNAAMSTE GEREEDSCHAPPEN VOOR DE LEKKERSTE EN FRAAISTE BRODEN.
Gebruikersavatar
lekkermelig
Beheerder
Berichten: 4006
Lid geworden op: zo 14 okt 2012, 23:23
Locatie: Wageningen
Contacteer:

Re: Luchtigheid Witte Bolletjes

Bericht door lekkermelig »

Beste Rob,

Ik hou niet eens van witte bolletjes :-), maar:
Het is lastig helpen als we niet weten wat voor recept en werkwijze je precies volgt.
Als iemand je dan een beproefd recept geeft waarmee vrijwel iedereen hier goede bolletjes bakt is het ook niet zo handig om het direct naar de prullenbak te verwijzen. Je zou het ook uit nieuwsgierigheid ook eens kunnen proberen.

Maar ik snap je punt. Als een vriend van jou met hetzelfde recept wel goede bolletjes bakt, wil jij dat natuurlijk ook. Dan kan ik je maar een ding aanraden: ga naar hem toe, ga samen die dingen bakken en kijk hem voortdurend op de vingers. Bij voorkeur heb je ook nog dezelfde oven en temperatuur in de keuken of waar je brood ook moet rijzen, maar dat wordt natuurlijk lastiger.
Goed brood bakken is al lastig, en precies hetzelfde werken als iemand anders ook. Ik heb al heel vaak gezien dat anderen exact dezelfde recepten gebruikten en toch andere (zowel betere als slechtere) resultaten krijgen.
Alleen al het vormen kan een uitdaging op zich zijn, en dan hebben we het nog niet eens over de kwaliteit van kneden en tientallen andere factoren die ook van invloed zijn op het resultaat.

Wil
Kneder: Rofco KN15,Bear Varimixer Teddy
Rijskast: Rofco RK48
Ovens: Rofco B40, Manz 30/2, kleioven
Graanmolen: Mockmill Lino 200
Meel: de Zuidmolen en Molen de Vlijt

Blog: Lekkermelig.nl
Gebruikersavatar
Kablau
Chef stoffer en blik
Berichten: 18
Lid geworden op: zo 06 sep 2020, 17:24

Re: Luchtigheid Witte Bolletjes

Bericht door Kablau »

Dank voor je reactie.

In mijn eerste post had ik vermeld dat ik het recept uit de Broodbijbel gebruik. Het kan natuurlijk zijn dat niemand dat grote boek kent, mijn excuses hiervoor. Ik vond alleen de opmerking, ga naar een bakkersschool erg ongepast. Maar ik ga hierover verder geen discussie voeren, daar is dit forum denk ik niet voor bedoelt.

Ik verwijs het recept ook zeker niet naar de prullenbak, maar ben gewoon benieuwd of iemand tips heeft en dat iemand wellicht tegen hetzelfde issue aan loopt. Dat leek mij in ieder geval de essentie van het subforum "Wat ging er mis"

Helaas is het "even langs gaan" niet makkelijk aangezien we ver uit elkaar wonen. Zou het graag willen :-)

Ik ga het recept proberen en kijken waar ik uit kom. Allen dank voor de reacties.
Gebruikersavatar
Rik59
Meesterbakker
Berichten: 1326
Lid geworden op: wo 13 dec 2017, 23:26

Re: Luchtigheid Witte Bolletjes

Bericht door Rik59 »

Ik heb het recept even gegoogeld.. wat me opvalt is dat tussen 2 rijzen de bolletjes nog een keer platgeslagen worden en weer opgebolt... hier verlies je natuurlijk veel lucht en krijg je de fijne structuur zoals je laat zien op de foto...
Iets meer vocht (naar 65%) zou ook kunnen helpen..

Ikzelf laat mijn deeg voor bolletjes/puntjes meestal 15 minuten als bulk rijzen.. daarna weeg ik af en bol ik op.. daarna kan het rustig nog een uur rijzen... voordat ik het afbak..

Ik bak ze meestal af vanuit een koude start (gebruik nl. dezelfde oven ook als rijskast) maar je kunt ook rustig afbakken met de oven op 220 / 230 graden en evt, terugschakelen..
The sound of success is the ‘singing’ loaf - the sound of crackling as the crust cools.
The song of fresh bread


RESPECT, TIJD EN TEMPERATUUR ZIJN DE VOORNAAMSTE GEREEDSCHAPPEN VOOR DE LEKKERSTE EN FRAAISTE BRODEN.
Gebruikersavatar
Kablau
Chef stoffer en blik
Berichten: 18
Lid geworden op: zo 06 sep 2020, 17:24

Re: Luchtigheid Witte Bolletjes

Bericht door Kablau »

Thanks Rik, hier heb ik wat aan. De volgende keer zal ik gelijk het recept en de werkwijze er bij zetten ;-)
Gebruikersavatar
Rik59
Meesterbakker
Berichten: 1326
Lid geworden op: wo 13 dec 2017, 23:26

Re: Luchtigheid Witte Bolletjes

Bericht door Rik59 »

Graag gedaan Rob... SUC6!!

We love to see pics with beautifull rolls... :D :D
The sound of success is the ‘singing’ loaf - the sound of crackling as the crust cools.
The song of fresh bread


RESPECT, TIJD EN TEMPERATUUR ZIJN DE VOORNAAMSTE GEREEDSCHAPPEN VOOR DE LEKKERSTE EN FRAAISTE BRODEN.
Gebruikersavatar
Levinebaktbrood
Moderator
Berichten: 5620
Lid geworden op: do 08 dec 2011, 02:00
Locatie: Voorburg
Contacteer:

Re: Luchtigheid Witte Bolletjes

Bericht door Levinebaktbrood »

Dat jouw bolletjes compact worden kan meerdere oorzaken hebben. Welke bloem gebruik je en hoe wordt het deeg gekneed? Te kort kneden levert ook compactere bollen op.

Mijn recept is bijna identiek, ik gebruik alleen meer vocht en iets minder suiker en zout. De bloem die ik gebruik is of Amerikaanse patentbloem of Patent extra. Met meer vocht wordt brood luchtiger (van meer gist gaan deeg alleen maar sneller rijzen).

Mijn hoeveelheden: 500 gram bloem, 6 gram instant gist, 9 gram zout, 10 gram suiker, 335 gram volle melk en 30 - 50 gram roomboter.
Kneders: Bear Teddy | Maxima MPM 7L
Ovens: Bosch HBG8755S1
Blog:Uit de keuken van Levine
Auteur van 5 boeken over brood bakken
Gebruikersavatar
Victory
Warme bakker
Berichten: 578
Lid geworden op: wo 11 mar 2020, 16:42

Re: Luchtigheid Witte Bolletjes

Bericht door Victory »

Hier een broodbijbel fan :D

Ik heb al een hele boel recepten gebakken uit de broodbijbel en ook bolletjes.

Mijn ervaring leert dat je er even over doet om te leren hoe je bolletjes opbolt. Hoe vaker je het doet, hoe mooier en hoger je bolletjes worden.

Wat Levine zegt over je soort bloem of meel is ook echt een wereld van verschil. Supermarkt was voor mij uitproberen of het wat was. Zodra ik met goede kwaliteit begon werd het opbollen/opmaken van brood ook beter/makkelijker. Ook dan is het een proces om te leren op het goede moment te stoppen of nog even door te gaan.

Zelf bak ik het recept voor bruine bolletjes van Levine uit "brood uit eigen oven" ik ben namelijk ook geen witte bollen fan 😉 en heb het bovengenoemde recept dus ook niet uitgeprobeerd.
Groetjes Victory

Panasonic SD-2500
Op het moment mijn grootste bakvriend.

Domino mix 5 spiraalkneder
Ik bak in een 90cm fornuis oven

Ik bak voornamelijk hybride (desem/gist) en meestal eigen recepten.
Gebruikersavatar
Kablau
Chef stoffer en blik
Berichten: 18
Lid geworden op: zo 06 sep 2020, 17:24

Re: Luchtigheid Witte Bolletjes

Bericht door Kablau »

Het opbollen gaat inderdaad steeds beter, mooie bolletjes had ik. Ik heb het recept van Cor gevolgd. Enige wat in anders heb gedaan is een bakpapiertje er onder ;-)

Wat ik me nog afvroeg is dat je in veel recepten ziet dat er ei op gesmeerd moet worden, bij dit recept zag ik het niet.
Tja wat zal ik zeggen over het resultaat.......de kleur mocht anders. De binnenkant moet ik nog bekijken die volgt spoedig als ze afgekoeld zijn ;-)

Afbeelding
Gebruikersavatar
Kablau
Chef stoffer en blik
Berichten: 18
Lid geworden op: zo 06 sep 2020, 17:24

Re: Luchtigheid Witte Bolletjes

Bericht door Kablau »

En de binnenkant, lijkt al beter dan ik eerst had.

Afbeelding
Gebruikersavatar
Rik59
Meesterbakker
Berichten: 1326
Lid geworden op: wo 13 dec 2017, 23:26

Re: Luchtigheid Witte Bolletjes

Bericht door Rik59 »

Mooie set bollen Rob... de oventemperatuur mag denk ik bij jou zeker 10 graadjes hoger.. dan denk ik dat je een heel eind bent..

Eistrijken is vaak als plak en glansmiddel

Boter zorgt behalve voor de glans ook voor een lekker zacht bolletje en de daar bij horende smaak...
The sound of success is the ‘singing’ loaf - the sound of crackling as the crust cools.
The song of fresh bread


RESPECT, TIJD EN TEMPERATUUR ZIJN DE VOORNAAMSTE GEREEDSCHAPPEN VOOR DE LEKKERSTE EN FRAAISTE BRODEN.
Gebruikersavatar
Kablau
Chef stoffer en blik
Berichten: 18
Lid geworden op: zo 06 sep 2020, 17:24

Re: Luchtigheid Witte Bolletjes

Bericht door Kablau »

Rik, dank voor je bericht. De bollen zijn inderdaad mooi. Maar ze hadden donkerder gemogen. Oven stond op 250 graden, helaas kan deze niet warmer. Oude recept werden ze wel mooi bruin, ik denk dat het door het stomen komt.
Gebruikersavatar
Rik59
Meesterbakker
Berichten: 1326
Lid geworden op: wo 13 dec 2017, 23:26

Re: Luchtigheid Witte Bolletjes

Bericht door Rik59 »

Dan ietsje langer... of kun je de plaat iets hoger zetten??

Tijden zijn richtlijnen want immers overal zijn omstandigheden anders...
The sound of success is the ‘singing’ loaf - the sound of crackling as the crust cools.
The song of fresh bread


RESPECT, TIJD EN TEMPERATUUR ZIJN DE VOORNAAMSTE GEREEDSCHAPPEN VOOR DE LEKKERSTE EN FRAAISTE BRODEN.
Gebruikersavatar
Levinebaktbrood
Moderator
Berichten: 5620
Lid geworden op: do 08 dec 2011, 02:00
Locatie: Voorburg
Contacteer:

Re: Luchtigheid Witte Bolletjes

Bericht door Levinebaktbrood »

Bak je soms met hete lucht in plaats van boven-/onderwarmte? Of klopt je oventemperatuur niet? Als je de temperatuur op 250 graden instelt dan zouden de bollen snel moeten kleuren. Ik bak ze op hooguit 230 graden met boven-/onderwarmte en dan zijn ze na ± 10 minuten mooi goudbruin.
Kneders: Bear Teddy | Maxima MPM 7L
Ovens: Bosch HBG8755S1
Blog:Uit de keuken van Levine
Auteur van 5 boeken over brood bakken
Gebruikersavatar
Kablau
Chef stoffer en blik
Berichten: 18
Lid geworden op: zo 06 sep 2020, 17:24

Re: Luchtigheid Witte Bolletjes

Bericht door Kablau »

IK bak inderdaad met hete lucht, tussen de middag nog een set bakken, dus dan ga ik de convetionele stand gebruiken
Gebruikersavatar
Kablau
Chef stoffer en blik
Berichten: 18
Lid geworden op: zo 06 sep 2020, 17:24

Re: Luchtigheid Witte Bolletjes

Bericht door Kablau »

Wat ik me nu begin af te vragen of 15 minuten kneden met de machine niet te lang is en dat ik het deeg overkneed, dat het daarom nog steeds niet luchtig wordt.
Gebruikersavatar
Rik59
Meesterbakker
Berichten: 1326
Lid geworden op: wo 13 dec 2017, 23:26

Re: Luchtigheid Witte Bolletjes

Bericht door Rik59 »

Probeer en kijk hoe het gaat... verander met kleine stapjes....

Ik kneed met mijn machine 12 minuten... na het mengen... je kunt pas over kneden spreken als je deeg gevormd is..
Laatst gewijzigd door Rik59 op za 12 sep 2020, 10:53, 1 keer totaal gewijzigd.
The sound of success is the ‘singing’ loaf - the sound of crackling as the crust cools.
The song of fresh bread


RESPECT, TIJD EN TEMPERATUUR ZIJN DE VOORNAAMSTE GEREEDSCHAPPEN VOOR DE LEKKERSTE EN FRAAISTE BRODEN.
Gebruikersavatar
Victory
Warme bakker
Berichten: 578
Lid geworden op: wo 11 mar 2020, 16:42

Re: Luchtigheid Witte Bolletjes

Bericht door Victory »

Licht eraan wat voor machine je gebruikt. Bij een spiraalkneder is dat bvb veel te lang, bij een keukenmachine zou het goed kunnen zijn.
Wat is de temperatuur van het deeg als je deeg afgekneed is? Bij mij was met de keukenmachine het deeg steevast te warm en dus slap. Kan je een mooi vliesje trekken? Welke bloem gebruik je? Dat heeft echt enorm invloed resultaat. Supermarkt kan je lang niet zo mooi en strak opbollen als Amerikaanse patent. Simpelweg omdat de gluten sterker zijn en dus minder snel kapot gaan.
Groetjes Victory

Panasonic SD-2500
Op het moment mijn grootste bakvriend.

Domino mix 5 spiraalkneder
Ik bak in een 90cm fornuis oven

Ik bak voornamelijk hybride (desem/gist) en meestal eigen recepten.
Gebruikersavatar
Kablau
Chef stoffer en blik
Berichten: 18
Lid geworden op: zo 06 sep 2020, 17:24

Re: Luchtigheid Witte Bolletjes

Bericht door Kablau »

Ik gebruik tarwebloem van een echte molen. Maar kan inderdaad wel eens patentbloem gaan proberen.
Ik heb een Kitchenaid Artisan 4,8 liter met een deeghaak. Ik begin altijd met een kwartier vanaf het moment dat ik de machine aanzet, misschien moet het inderdaad wat langer of korter, blijft leuk om te testen haha.
Gebruikersavatar
Victory
Warme bakker
Berichten: 578
Lid geworden op: wo 11 mar 2020, 16:42

Re: Luchtigheid Witte Bolletjes

Bericht door Victory »

Misschien eens 8 minuten kneden vanaf aanzetten en dan elke minuut controleren of het al afgekneed is. Dan leer je de machine knedingen kennen.
Zo heb ik het bij mijn Kenwood en mijn Domino spiraalkneder gedaan. Als je dichtbij afgekneed komt halve minuutjes doen.
Groetjes Victory

Panasonic SD-2500
Op het moment mijn grootste bakvriend.

Domino mix 5 spiraalkneder
Ik bak in een 90cm fornuis oven

Ik bak voornamelijk hybride (desem/gist) en meestal eigen recepten.
Gebruikersavatar
bakplaat
Meesterbakker
Berichten: 3372
Lid geworden op: vr 09 dec 2011, 00:43
Locatie: Het Land van Maas en Waal.
Contacteer:

Re: Luchtigheid Witte Bolletjes

Bericht door bakplaat »

Kablau schreef: vr 11 sep 2020, 12:36 Het opbollen gaat inderdaad steeds beter, mooie bolletjes had ik. Ik heb het recept van Cor gevolgd. Enige wat in anders heb gedaan is een bakpapiertje er onder ;-)
Wat ik me nog afvroeg is dat je in veel recepten ziet dat er ei op gesmeerd moet worden, bij dit recept zag ik het niet.
Tja wat zal ik zeggen over het resultaat.......de kleur mocht anders. De binnenkant moet ik nog bekijken die volgt spoedig als ze afgekoeld zijn ;-)
___________________________________________________________________________________________________________________________________

Zelf bak ik, (Cor) mijn bolletjes en ook alle andere broodjes, zo op de plaat zonder bakpapier...dit heeft voor mij geen enkele meerwaarde.
Ook het bestrijken met ei laat ik achterwege. Als je je broodjes direct uit de oven bestrijkt met een kwastje boter of margarine krijg je vanzelf een mooie glans op de korst, die hierdoor dan ook lekker zacht wordt.

Bolletjes van Cor:

1)witte:

Afbeelding

2) bruine:

Afbeelding

3) krente-rozijnenbollen:

Afbeelding

Deze 3 broodjessoorten zijn alle afgewerkt, zoals hierboven beschreven.
___________________________________________________________________________________________________________

Bak ook eens een koekje van ÈIGEN deeg...

Vroeger was het bakken voor mij een MUST...Nu een LUST.
Gebruikersavatar
RedYssel
Deegroller
Berichten: 352
Lid geworden op: do 27 feb 2020, 18:34

Re: Luchtigheid Witte Bolletjes

Bericht door RedYssel »

Die structuur komt ook wel door het gebruik van vaak boter en melk in dit soort recepturen!.
De bakkerij waar ik werk gebruikt een kleinbroodpoeder met iets lactose er in maar verder geen boter.
Boter vaak boven de 5% zorgt voor een mindere luchtigheid maar toch wel die volle/kleffe bolletjes smaak.
Ik mag zelf graag wel eens 20/30% volle melk gebruiken in het deeg op het totaal aan vocht puur omdat de kleuring door de melksuikers echt beter word. Het laten rijzen van de bolletjes "Bolletjes rijs'' is toch wel minimaal 2 uur.
Passie voor de ambacht!.
Gebruikersavatar
bakplaat
Meesterbakker
Berichten: 3372
Lid geworden op: vr 09 dec 2011, 00:43
Locatie: Het Land van Maas en Waal.
Contacteer:

Re: Luchtigheid Witte Bolletjes

Bericht door bakplaat »

Victory schreef: di 08 sep 2020, 23:33 Mijn ervaring leert dat je er even over doet om te leren hoe je bolletjes opbolt. Hoe vaker je het doet, hoe mooier en hoger je bolletjes worden.
Ok helemaal mee eens :thumbup: Kijk ook eens naar deze manier van...

Opbollen ...Teamwork :D
Laatst gewijzigd door bakplaat op vr 06 nov 2020, 00:25, 1 keer totaal gewijzigd.
___________________________________________________________________________________________________________

Bak ook eens een koekje van ÈIGEN deeg...

Vroeger was het bakken voor mij een MUST...Nu een LUST.
Gebruikersavatar
Bantam
Deegroller
Berichten: 268
Lid geworden op: zo 18 okt 2020, 20:24
Contacteer:

Re: Luchtigheid Witte Bolletjes

Bericht door Bantam »

bakplaat schreef: vr 06 nov 2020, 00:11 Opbollen (teamwork) :eh:
Oeps. Dat is snel. Het vraagt ook veel ervaring om dat te aan te leren.
""" WATER + DESEM + BLOEM + TIJD + BROODBAKFORUM """
Gebruikersavatar
RedYssel
Deegroller
Berichten: 352
Lid geworden op: do 27 feb 2020, 18:34

Re: Luchtigheid Witte Bolletjes

Bericht door RedYssel »

[mention]bakplaat [/mention] Strakke bollen! Ziet er goed uit zo denken dat je ze zo bij de bakker gekocht hebt![emoji12]
Passie voor de ambacht!.
Gebruikersavatar
bakplaat
Meesterbakker
Berichten: 3372
Lid geworden op: vr 09 dec 2011, 00:43
Locatie: Het Land van Maas en Waal.
Contacteer:

Re: Luchtigheid Witte Bolletjes

Bericht door bakplaat »

Dat meen je vast niet. :crazy: Heb ze echt wel zelf gebakken hoor. :!:
___________________________________________________________________________________________________________

Bak ook eens een koekje van ÈIGEN deeg...

Vroeger was het bakken voor mij een MUST...Nu een LUST.
Gebruikersavatar
RedYssel
Deegroller
Berichten: 352
Lid geworden op: do 27 feb 2020, 18:34

Re: Luchtigheid Witte Bolletjes

Bericht door RedYssel »

bakplaat schreef:Dat meen je vast niet. :crazy: Heb ze echt wel zelf gebakken hoor. :!:
Niet zo bedoeld zo goed zijn ze[emoji23]
Passie voor de ambacht!.
Gebruikersavatar
Kablau
Chef stoffer en blik
Berichten: 18
Lid geworden op: zo 06 sep 2020, 17:24

Re: Luchtigheid Witte Bolletjes

Bericht door Kablau »

Inmiddels zijn we al weer een tijdje verder. Nog wat aanpassingen aan mijn recept gedaan. Meer vocht, en een vitamine C tabletje. ;-)
Zo zien ze er tegenwoordig uit, helemaal happy mee.

Afbeelding
Afbeelding
Gebruikersavatar
Bantam
Deegroller
Berichten: 268
Lid geworden op: zo 18 okt 2020, 20:24
Contacteer:

Re: Luchtigheid Witte Bolletjes

Bericht door Bantam »

Prachtig.
De Bolletjes liggen mooi te glunderen. :thumbup:
""" WATER + DESEM + BLOEM + TIJD + BROODBAKFORUM """
Gebruikersavatar
Anke
Gaat de goede kant op
Berichten: 69
Lid geworden op: wo 19 aug 2020, 09:52

Re: Luchtigheid Witte Bolletjes

Bericht door Anke »

Ze zien er mooi uit! Ben je ook tevreden met de binnenkant?

Verstuurd vanaf mijn E5823 met Tapatalk

Gebruikersavatar
Kablau
Chef stoffer en blik
Berichten: 18
Lid geworden op: zo 06 sep 2020, 17:24

Re: Luchtigheid Witte Bolletjes

Bericht door Kablau »

Jazeker, binnekant is nu prima!
Gebruikersavatar
TigerManZ
Meesterbakker
Berichten: 1986
Lid geworden op: do 27 dec 2012, 08:59
Locatie: In het oosten van de Betuwe

Re: Luchtigheid Witte Bolletjes

Bericht door TigerManZ »

MMMmmm lekker!
Groet, Han. :)

...levensgenieter...
Plaats reactie