Soubry 6 granen brood mix

Voor vragen over waarom brood niet geworden is zoals je had gewild, niet gerezen of misvormd etc. Je bloopers mogen hier ook bij.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
MarcVS
Jongste bediende
Berichten: 27
Lid geworden op: zo 10 feb 2019, 15:48

Soubry 6 granen brood mix

Bericht door MarcVS »

Heeft er iemand ervaring met Soubry 6 granen brood mix?
Het recept geeft 60% hydratatie, maar dat geeft bij mij een erg kleverige brij (na 10 min kneden met de superdeeghaak in een KitchenAid Artisan). Ik heb er dan 20 gr bloem bijgestaan (58%), en nog 5 min. gekneed. Het was beter maar toch nog altijd erg kleverig. Ik kon wel een mooi vliesje trekken.
Dan eerste keer opgebold en 45 min laten rijzen. Het deeg zakte vrij plat uit.
In twee stukken gedaan en opnieuw opgebold. Na 1 uur rijzen was het resultaat redelijk, maar toch niet gerezen zoals ik met andere bloem heb.
Het resultaat blijft wat te plat.
Hoe kan ik dit verbeteren?
Gebruikersavatar
Levinebaktbrood
Moderator
Berichten: 5620
Lid geworden op: do 08 dec 2011, 02:00
Locatie: Voorburg
Contacteer:

Re: Soubry 6 granen brood mix

Bericht door Levinebaktbrood »

In het begin van mijn broodbak carrière weleens gebruikt. Raar deeg en niet lekker. Te veel onnodige toevoegingen, dan kan ik net zo goed brood bij de supermarkt halen. Vanaf die tijd meng ik zelf :G.
Kneders: Bear Teddy | Maxima MPM 7L
Ovens: Bosch HBG8755S1
Blog:Uit de keuken van Levine
Auteur van 5 boeken over brood bakken
Gebruikersavatar
papagena
Moderator
Berichten: 1864
Lid geworden op: do 08 dec 2011, 20:40
Locatie: Hoogeveen

Re: Soubry 6 granen brood mix

Bericht door papagena »

Tja, ik heb hier heel lang geleden mee gebakken. Het was relatief duur en het resultaat niet geweldig. Ik meen dat ik ipv 500 gram Soubry, 450 gram Soubry + 50 gram andere bloem heb gebruikt. Ik heb dus wat ander meel toegevoegd. Je gooit tenslotte ook niet gauw een zak meel weg. Je moet het wat uitproberen. De toevoegingen zijn de schuldige.
Niet bij brood alleen....
Plaats reactie