Ketex Backbuch

Over brood (en banket) bakken zou je boeken vol kunnen schrijven. En dat gebeurt dus ook.
Hier vind je verschillende boeken over de edele bakkunsten.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
papagena
Moderator
Berichten: 1864
Lid geworden op: do 08 dec 2011, 20:40
Locatie: Hoogeveen

Ketex Backbuch

Bericht door papagena »

Ketex, een van mijn favoriete bakkers heeft zijn recepten gebundeld. Ik heb het inmiddels besteld en ben erg benieuwd naar wat het is. Overigens zijn de verzendkosten wel duurder maar dat mag de pret niet drukken. Ik moet bekennen dat ik een exemplaar met handtekening heb besteld. http://ketex.de/blog/?p=4986
Niet bij brood alleen....
Gebruikersavatar
MarjoleinB
Jongste bediende
Berichten: 45
Lid geworden op: vr 09 dec 2011, 20:11
Locatie: Boxmeer

Re: Ketex Backbuch

Bericht door MarjoleinB »

Bedankt Papagena, dat zal zeker een lekker boek zijn.
Ik ben al langer van plan wat recepten uit te proberen van deze site, moet ik nu toch echt maar eens gaan doen...
Het boek zet ik op mijn verlanglijst(je)!

Groetjes, Marjolein
Gebruikersavatar
Levinebaktbrood
Moderator
Berichten: 5620
Lid geworden op: do 08 dec 2011, 02:00
Locatie: Voorburg
Contacteer:

Re: Ketex Backbuch

Bericht door Levinebaktbrood »

Boek staat ook op mojn verlanglijstje, ben ook fan van zijn blog en recepten.
Kneders: Bear Teddy | Maxima MPM 7L
Ovens: Bosch HBG8755S1
Blog:Uit de keuken van Levine
Auteur van 5 boeken over brood bakken
Gebruikersavatar
papagena
Moderator
Berichten: 1864
Lid geworden op: do 08 dec 2011, 20:40
Locatie: Hoogeveen

Re: Ketex Backbuch

Bericht door papagena »

Die website van Ketex is helemaal top. Mijn beeld is dat dit broodbakforum erbij hoort. http://brotbackforum.iphpbb3.com/forum/ ... 371nx46130
Niet bij brood alleen....
Gebruikersavatar
Soepkipje
Moderator
Berichten: 794
Lid geworden op: zo 04 dec 2011, 11:59

Re: Ketex Backbuch

Bericht door Soepkipje »

Ja hier nog een fan van zijn blog en recepten :G . Op het forum was ik allang niet meer geweest.

Had het boekje (zonder verzendkosten) ook al besteld. (Zie dat het inmiddels voor 1 Euro duurder +verzendkosten ook bij Bol.com) verkrijgbaar is.
Eschenfelder graanvlokker (hout), Hawos graanmolen Easy, Panasonic SD-253 en SD-255, 1x Smeg, 1x Siemens en 2x Boschovens
Gebruikersavatar
Bakkersdochter

Re: Ketex Backbuch

Bericht door Bakkersdochter »

Soepkipje schreef:Ja hier nog een fan van zijn blog en recepten :G . Op het forum was ik allang niet meer geweest.

Had het boekje (zonder verzendkosten) ook al besteld. (Zie dat het inmiddels voor 1 Euro duurder +verzendkosten ook bij Bol.com) verkrijgbaar is.
sopekipje waar heb jij het zonder verzendkosten kunnen bestellen?
Gebruikersavatar
Soepkipje
Moderator
Berichten: 794
Lid geworden op: zo 04 dec 2011, 11:59

Re: Ketex Backbuch

Bericht door Soepkipje »

Alle grote internetboekverkopers in Duitsland zoals amazon.de of bol.de verzenden dit boek gratis (binnen Duitsland). Ik stuur mijn Duitse bestellingen altijd naar een in Duitsland wonende Nederlander die iedere dinsdagavond naar Nederland komt en evt. bestellingen voor mij/ons dan meeneemt. Dat scheelt altijd heel veel.
Eschenfelder graanvlokker (hout), Hawos graanmolen Easy, Panasonic SD-253 en SD-255, 1x Smeg, 1x Siemens en 2x Boschovens
Gebruikersavatar
Levinebaktbrood
Moderator
Berichten: 5620
Lid geworden op: do 08 dec 2011, 02:00
Locatie: Voorburg
Contacteer:

Re: Ketex Backbuch

Bericht door Levinebaktbrood »

Het boek is ook gewoon te bestellen bij Bol. Daar betaal je 1,95 euro verzendkosten. En als je nog meer besteld daar en het bedrag is boven de 20 euro dan verzenden ze de bestelling gratis.

Ik heb het boek gisteren ook besteld. Had nog een kortingsbon van Bol liggen ^)^ .
Kneders: Bear Teddy | Maxima MPM 7L
Ovens: Bosch HBG8755S1
Blog:Uit de keuken van Levine
Auteur van 5 boeken over brood bakken
Gebruikersavatar
Soepkipje
Moderator
Berichten: 794
Lid geworden op: zo 04 dec 2011, 11:59

Re: Ketex Backbuch

Bericht door Soepkipje »

Soepkipje schreef:(Zie dat het inmiddels voor 1 Euro duurder +verzendkosten ook bij Bol.com) verkrijgbaar is.
Ja dat had ik eerder ook al geschreven dat het bij bol.com te krijgen was, maar als ik 3 Euro kan uitsparen dan doe dat graag.

Ben beniuewd hoe snel jij het boek krijgt via bol.com
Eschenfelder graanvlokker (hout), Hawos graanmolen Easy, Panasonic SD-253 en SD-255, 1x Smeg, 1x Siemens en 2x Boschovens
Gebruikersavatar
papagena
Moderator
Berichten: 1864
Lid geworden op: do 08 dec 2011, 20:40
Locatie: Hoogeveen

Re: Ketex Backbuch

Bericht door papagena »

Ik heb het boek al binnen. Mocht je denken er mooie ciabatta of stokbroodrecepten in te vinden, dan heb je pech. Ketex beschrijft Duits brood. En laat ik dat nou juist heerlijk vinden ;)
Hij werkt veel met zuurdesem, voordeeg en gist.
Ik vind het een prachtig boek.
Niet bij brood alleen....
Gebruikersavatar
Ballie
Meesterbakker
Berichten: 2837
Lid geworden op: ma 14 nov 2011, 18:51
Locatie: Tullepetaonestad (Roosendaal), West Brabant
Contacteer:

Re: Ketex Backbuch

Bericht door Ballie »

Helaas is mijn Duits niet meer zo goed als het nooit is geweest. Ik heb al eens geprobeerd om de recepten op zijn site te volgen, maar heb halverwege de handdoek maar in de ring gegooid.
Het leven is goed, in het Brabantse land...
Gebruikersavatar
MarjoleinB
Jongste bediende
Berichten: 45
Lid geworden op: vr 09 dec 2011, 20:11
Locatie: Boxmeer

Re: Ketex Backbuch

Bericht door MarjoleinB »

Ik heb onderstaande review geschreven bij Bol.com en plaats m ook even hier, misschien helpt dat voor de verkoop van dit prima boek! :2th:

In dit boek 31 recepten voor broden welke je in rijsmandjes laat rijzen (of gewoon op een bakplaat, goed opgebold) en 9 busbroden.
De recepten zijn zeer duidelijk en met wat schoolduits goed te volgen.
Duitse melen gebruiken allerlei typenummers maar deze broden zijn prima te maken met meel dat in Nederland te verkrijgen is (eventueel met toevoeging van wat glutenpoeder).
Het zijn allemaal zuurdesembroden en je moet wel een dag van te voren met de voorbereidingen beginnen. De recepten werken vaak met meel/water dat je mengt met zuurdesem die je 16 uur op kamertemperatuur laat staan en een deel deeg met wat gist dat je eerst 2 uur op kamertemp. en 14 uur in de koelkast moet laten staan.
Ik heb er nu 2 broden uit gebakken en ze waren erg lekker!
Verwacht geen recepten voor luchtige duitse broodjes alla Bakker Bart maar wel heerlijke broden waar je op moet kauwen en die een aantal dagen lekker blijven.

Groetjes, Marjolein
Plaats reactie