Interessant leesvoer

Leuk, al die termen, maar wat betekenen ze eigenlijk allemaal?
Plaats reactie
Gebruikersavatar
BakAart

Interessant leesvoer

Bericht door BakAart »

Voor een ieder die zich wil verdiepen in wat hij of zij nu eigenlijk aan het doen is met al die melen en de afzonderlijke ingrediënten die het tot een deeg maken, hoe en waarom processen plaatsvinden, de (samen)werking van de gebruikte bestandsdelen en waarom ze nodig zijn voor het bakken van brood, of juist niet, vindt je onder deze link enorm veel uitgebreide info.

Bijv. wat broodverbeteraar nu eigenlijk doet en vooral waarom het doet wat het doet, wat er tijdens het bakproces exact gebeurt enz enz.
Leesvoer voor techneuten en lange lessen, soms wat taai, dat wel, maar erg boeiend.

http://www.classofoods.com/index.html
Gebruikersavatar
Levensplezier
Warme bakker
Berichten: 867
Lid geworden op: wo 30 jan 2013, 17:40

Re: Interessant leesvoer

Bericht door Levensplezier »

Interessant om te lezen!
Fini
Ik heb een KA Artisan met een speciale kneedhaak en ik bak mijn brood in mijn 4-oven AGA.
Daarnaast heb ik (en wordt er ook regelmatig op gereden) ook een paarse Harley Sportster Screaming Eagle!
Dus:
Pluk de dag, het leven is maar kort!
Gebruikersavatar
BakAart

Re: Interessant leesvoer

Bericht door BakAart »

@ Levensplezier:

Zeker. En ik altijd maar gedacht dat de bakkerij 'n beetje van dit en van dat bij elkaar mengen was, samen met voldoende creativiteit en huppekee, je hebt brood en banket. :)
Nu blijkt er 'n hele wetenschap achter schuil te gaan. Dat is iets wat je je niet realiseert als je 's morgens je plakje kaas op je boterhammetje legt.
Plaats reactie