Koolhydraatarm brood

Heb je wat lekkers geproduceerd? Laat hier die mooie/originele/bijzondere of gewoon lekkere broden maar zien Een verdwaalde taart mag ook! Maak wel even een apart topic aan voor je eigen baksels...
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Eric Jorem
Stofhapper
Berichten: 4
Lid geworden op: vr 07 okt 2022, 20:25

Koolhydraatarm brood

Bericht door Eric Jorem »

Hallo,

Mijn eerste baksel met de broodvorm uit de oven; had een soortgelijk recept al voor in de broodbakmachine, maar ik ben niet kapot van de vorm van zo'n brood (ik mis de ouderwetse broden die je bij de bakker haalt ;) ).

Ik ben overdonderd van het resultaat; aanvankelijk wilde het niet rijzen (vermoedelijk te warm water gebruikt en de gist vernaggeld, maar niet opgegeven en dankzij een tip van internet (bakpoeder en een beetje citroensap toevoegen en met de hand goed doorkneden); nog een uur of twee laten rijzen en vervolgens afbakken op 190C in de heteluchtoven (mijn vrouw zegt dat ik beter de gewone oven kan gebruiken; ze zal ongetwijfeld gelijk hebben).

Het brood is prima te eten; de korst is wat elastiekerig, maar de consistentie is goed. Ik wil het recept gaan tweaken om het nog beter en lekkerder te maken, maar dit is een hoopvol begin.

Voor de geïnteresseerden (en dat zijn de mensen die hier komen lijkt me ;) ): ingrediënten tarwevezels, tarwegluten, lijnzaadmeel, erythritol, zout, xantaangom, honing (voor de gist), gist.

Afbeelding

Blijkbaar lukt het bakken van een brood beter dan het uploaden van een foto; ik meen de instructie goed opgevolgd te hebben, maar krijg geen foto te zien; ideeën iemand?
Gebruikersavatar
Houtvogel
Opboller
Berichten: 175
Lid geworden op: di 27 jul 2021, 09:21

Re: Koolhydraatarm brood

Bericht door Houtvogel »

Volgens mij kun je pas na een paar geposte berichten foto's toevoegen.
Alles met de hand.
Pegrim-oven.
Gebruikersavatar
De Broodvirtuoos
Deegroller
Berichten: 290
Lid geworden op: di 24 nov 2020, 15:33

Re: Koolhydraatarm brood

Bericht door De Broodvirtuoos »

Eric Jorem schreef: vr 07 okt 2022, 21:31

Blijkbaar lukt het bakken van een brood beter dan het uploaden van een foto; ik meen de instructie goed opgevolgd te hebben, maar krijg geen foto te zien; ideeën iemand?
Ik gebruik deze en werkt perfect: https://postimages.org

- Kies afbeelding uit je galerie.
- Kopieer dan de link van "Hotlink voor fora".
- Plak de link op het forum.
Gerezen brood is geprezen brood.

Spiraalkneder: SM-15.
Planeetmenger: Maxima MPM 7l.
Dough sheeter: TYD-330B.
Rijskast: Rofco-RK-48.
Oven: Rofco-B-40.
Snijmachine: Kalmeijer 11 mm.
Plaats reactie