Gewone BBM broodjes van ClaudiaD

Heb je wat lekkers geproduceerd? Laat hier die mooie/originele/bijzondere of gewoon lekkere broden maar zien Een verdwaalde taart mag ook! Maak wel even een apart topic aan voor je eigen baksels...
Plaats reactie
Gebruikersavatar
ClaudiaD
Gaat de goede kant op
Berichten: 74
Lid geworden op: wo 26 aug 2020, 16:59

Gewone BBM broodjes van ClaudiaD

Bericht door ClaudiaD »

Beste forummers, ik durf hier mijn baksels eigenlijk niet te laten zien, omdat alle anderen zo’n hoog niveau broden hebben. Ik ben al blij als mijn BBM broodje lukt. Omdat ik de ervaring heb dat een brood van meel en bloem, gist , zout en water bij mij niet goed lukt, houd ik mij bij de complete broodbak mixen met gist ( alleen water toevoegen). Ik ben begonnen toen ik bij de DEKAmarkt voor weinig geld (€1,10 per kg) broodmix van Voogd Meelhandel kon kopen. Vooral met het idee dat mijn eigen broden lekker èn goedkoop waren. Tijdens de lockdown ( en nu nog steeds), durfde ik de supermarkt niet in, waardoor ik een voorraad van ca. 14 kg via de webshop gekocht heb. ( ca. €2,20 per kg). Ik heb wat foto’s maar het is niet veel bijzonders.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Gebruikersavatar
allema
Warme bakker
Berichten: 537
Lid geworden op: ma 26 aug 2013, 19:37

Re: Gewone BBM broodjes van ClaudiaD

Bericht door allema »

Kijk eens op de website van Levine, http://www.uitdekeukenvanlevine.nl/, daar staan een aantal recepten onder de receptenindex voor brood uit de BBM, heeft mij ook geholpen in het begin.
Huishoud-oven, Broodbakmachine Panasonic SD-R 2530 KXE
Gebruikersavatar
Elvira
Gaat de goede kant op
Berichten: 51
Lid geworden op: zo 29 dec 2019, 18:38

Re: Gewone BBM broodjes van ClaudiaD

Bericht door Elvira »

Met deze wijze van fotograferen ziet elk broodje er armzalig uit.
Genomen met een
groothoek llens op afstand.

Dit broodje ziet er best wel goed uit.

Neem eens een foto van een broodje in close up
en met een lens met licht tele bereik.

Dan oogt het broodje volkomen anders op de foto.
Gebruikersavatar
ClaudiaD
Gaat de goede kant op
Berichten: 74
Lid geworden op: wo 26 aug 2020, 16:59

Re: Gewone BBM broodjes van ClaudiaD

Bericht door ClaudiaD »

Elvira, dank voor je advies. Het probleem is dat ik fotografeer met een IPhone. Van dichterbij kan ik wel proberen.
Plaats reactie