Glutenvrije baksels van Renske

Heb je wat lekkers geproduceerd? Laat hier die mooie/originele/bijzondere of gewoon lekkere broden maar zien Een verdwaalde taart mag ook! Maak wel even een apart topic aan voor je eigen baksels...
Plaats reactie
GK-Renske
Chef stoffer en blik
Contacteer:

Glutenvrije baksels van Renske

Bericht door GK-Renske » za 05 jan 2019, 23:03

Eigenlijk bak ik niet zo vaak brood, maar dit jaar heb ik me voorgenomen om het toch weer serieus op te pakken. Ik was op eerste Kerstdag al begonnen. Toen had ik drie glutenvrije broden gebakken. Ze zijn alle drie gelukt en smaakte ook goed.
Het Noorse kerstbrood en mueslibrood zijn met de hand gekneden en het anijsbroodje met de handmixer. Het anijsbroodje is ook niet echt met glutenvrij broodmeel gemaakt, maar met glutenvrij zelfrijzend bakmeel, maar is wel echt een broodje en geen cake.

Dit is het resultaat:

Glutenvrij Noorse Kerstbrood
Afbeelding
Glutenvrij anijsbrood
Afbeelding
Glutenvrij mueslibrood
Afbeelding.

GK-Renske
Chef stoffer en blik
Contacteer:

Re: Glutenvrije baksels van Renske

Bericht door GK-Renske » di 08 jan 2019, 22:45

Glutenvrij zuurdesembrood. Deze foto heb ik al een hele tijd terug gemaakt, maar ik maak dit heerlijke brood nog steeds.

Afbeelding

Voor het maken van de glutenvrije zuurdesem had ik me eerst goed ingelezen hoe dat met glutenmeel en glutenvrije meel ging. Toen ben ik het maar gewoon gaan uitproberen met verschillende soorten glutenvrij meel en na 5 dagen begon het ineens te werken en na 7 dagen was de zuurdesemstarter klaar voor gebruik en kon ik mijn eerste glutenvrij zuurdesembrood maken. https://glutenvrijkookhoekje.nl/glutenv ... arter.html
Ankarsrum Assistent
Brot & Taylor rijstkast
Mijn site: Het Glutenvrije Kookhoekje

GK-Renske
Chef stoffer en blik
Contacteer:

Re: Glutenvrije baksels van Renske

Bericht door GK-Renske » wo 01 jan 2020, 20:24

Mijn eerste glutenvrije brood van dit jaar. Hij is zo goed gelukt en mooi gerezen. :D
Afbeelding
Ankarsrum Assistent
Brot & Taylor rijstkast
Mijn site: Het Glutenvrije Kookhoekje

Plaats reactie