Pestobrood, maar dan met de smaak van knoflookbroodjes van Levine

Heb je wat lekkers geproduceerd? Laat hier die mooie/originele/bijzondere of gewoon lekkere broden maar zien Een verdwaalde taart mag ook! Maak wel even een apart topic aan voor je eigen baksels...
Plaats reactie
Gebruikersavatar
brood daar zit wat in
Meesterbakker
Berichten: 1855
Lid geworden op: do 21 jun 2012, 21:35
Locatie: Regio Utrecht

Pestobrood, maar dan met de smaak van knoflookbroodjes van Levine

Bericht door brood daar zit wat in »

Afbeelding

Ik heb van de week deze pestobroden gebakken. Leuk om te doen, maar de smaak viel ons wat tegen. Misschien moet er meer pesto op, maar met de hoeveelheid die ik nu gemaakt had, was het al een knoeiboel.
Zou ik ook de knoflookboter die Levine voor haar knoflookbroodjes gebruikt, hier voor kunnen gebruiken of wordt dat ook knoeiboel door de hoeveelheid boter? Je moet het tussen 2 lagen deeg smeren en het dan snijden en vormen...
Bij het recept van Levine doe je pas na het bakken de knoflookboter op de broodjes.

Iemand een idee??
Groet, Marja
Ook te volgen op Insta: bread_at_home_
_________________________________________________________________________________________________________
Kneder BW SM ~ Rofco B20 ~ Bear Teddy Varimixer
Gebruikersavatar
lekkermelig
Beheerder
Berichten: 4006
Lid geworden op: zo 14 okt 2012, 23:23
Locatie: Wageningen
Contacteer:

Re: Pestobrood, maar dan met de smaak van knoflookbroodjes van Levine

Bericht door lekkermelig »

Ik heb ook ooit wel eens iets dergelijks gemaakt met hartige vulling. Weet niet eens wat er precies in zat, gedroogde tomaten en olijven of zo, maar het luistert best wel nauw. Was destijds wel mooi, maar de smaak was redelijk vlak.
Ik weet niet of je de pesto zelf maakt, maar de smaak van de pesto moet er echt uit knallen wil je het in een brood terug proeven. Pesto uit een potje bevat vaak vooral zout en weinig basilicum. Als je hem zelf maakt zou ik er behoorlijk wat knoflook en goede olie in gooien en misschien wat extra losse pijnboompitten en basilicum blaadjes er tussen smeren, anders vind je niet veel terug. Volgens mij is dit brood misschien wat geschikter voor de nutella variant (die ik echt niet ga bakken,,,)
Ik weet niet of het met knoflookboter gaat werken. Als je het ertussen smeert vind je volgens mij heel weinig terug.

Wil
Kneder: Rofco KN15,Bear Varimixer Teddy
Rijskast: Rofco RK48
Ovens: Rofco B40, Manz 30/2, kleioven
Graanmolen: Mockmill Lino 200
Meel: de Zuidmolen en Molen de Vlijt

Blog: Lekkermelig.nl
Gebruikersavatar
brood daar zit wat in
Meesterbakker
Berichten: 1855
Lid geworden op: do 21 jun 2012, 21:35
Locatie: Regio Utrecht

Re: Pestobrood, maar dan met de smaak van knoflookbroodjes van Levine

Bericht door brood daar zit wat in »

Dank voor je reactie Wil. Idd de pesto is uit een potje, en daardoor de smaak veel te vlak. Toch maar eens proberen met zelf gemaakte pesto en voor de kids eens met nutella, dat zal een feestje zijn voor ze.
Ik waag me ook maar niet aan de knoflookboter er tussen smeren, geloof niet dat dat goed gaat. Maar ohhh die broodjes van Levine zijn wel lekker haha
Groet, Marja
Ook te volgen op Insta: bread_at_home_
_________________________________________________________________________________________________________
Kneder BW SM ~ Rofco B20 ~ Bear Teddy Varimixer
Plaats reactie