Broodmeel mix

Heb je wat lekkers geproduceerd? Laat hier die mooie/originele/bijzondere of gewoon lekkere broden maar zien Een verdwaalde taart mag ook! Maak wel even een apart topic aan voor je eigen baksels...
Plaats reactie
Gebruikersavatar
stevia

Broodmeel mix

Bericht door stevia »

Ureka : na veel geexperimenteer met veel soorten brood mix meel van verschillende molens heb ik nu het voor ons beste meel gevonden. Ben uitgekomen bij koopmans brood mix meel waar ik nu een luchtig brood mee verkrijg.
Bak in een INVENTUM BB M 55 doe er eerst wat vloeibareboter in vervolgens 300 gr broodmeel mix en 145 gr lauwwarm water en controleer na 5 minuten of er nog water bij moet meestal niet.
Zet de stand op programma 3 milt of donker na de piep voor bijvoeging krenten/rozijnen ( bij wit en bruinbrood ) niets bij voegen, dan haal ik het schoepje er uit kneed het met de hand nog even flink door en leg het deeg weer terug in de BB machine om het deeg vervolgens af te bakken.
Dit doe ik ook met krentenbroodmeel mix , dan doe ik de krenten/rozijnen bij het afwegen van het meel droog bij het meel en verder zo als boven.
Plaats reactie