Kwarkbolletjes

Heb je wat lekkers geproduceerd? Laat hier die mooie/originele/bijzondere of gewoon lekkere broden maar zien Een verdwaalde taart mag ook! Maak wel even een apart topic aan voor je eigen baksels...
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Monica

Kwarkbolletjes

Bericht door Monica »

Ze zijn zo lekker. Ik heb ze goed weg moeten bergen, anders zou ik ze achter elkaar opeten.

Afbeelding
Gebruikersavatar
Molenbroodje
Opboller
Berichten: 219
Lid geworden op: wo 05 mar 2014, 22:35
Locatie: Oost Brabant

Re: Kwarkbolletjes

Bericht door Molenbroodje »

Nu ben ik wel nieuwsgierig wat er allemaal inzit/ recept ;B
Groetjes Manon,

Fanatieke leergierige hobbybakster
Keukenhulpjes: Bear Teddy!!:) en mijn man helpt maar al te graag met koekjes en taartjes bakken (en vooral opeten)
Gebruikersavatar
Peetje
Deegkneder
Berichten: 137
Lid geworden op: di 15 apr 2014, 20:29

Re: Kwarkbolletjes

Bericht door Peetje »

Ja ik ook!
Heb honderd jaar geleden (zo grappig, dat zegt mijn dochter altijd, ze is zes, maar weet sommige dingen al honderd jaar) wel eens een poging gedaan. maar toen heb ik het zonder recept geprobeerd en had alleen wel een pizzadeeg gemaakt, volkomen mislukt natuurlijk. het was in mijn studententijd en al mijn mislukkingen op bakgebied werden opgegeten door een huisgenoot. Heel grappig. dan zei ik:" niet opeten, dit is echt mislukt, nog erger dan de vorige keer toen het mislukt was". Hij beweerde altijd dat het heel lekker was...
Die huisgenoot heb ik niet meer, dus graag een recept!

Groetjes, Petra
Gebruikersavatar
Monica

Re: Kwarkbolletjes

Bericht door Monica »

Ik heb een recept gebruikt dat nog van het oude forum afkomstig is. Ik heb het wel wat aangepast en wil het hier en daar nog wel verfijnen, want ik ben er nog niet 100% tevreden over. Ik weet dat ik ze jaren geleden regelmatig maakte, maar na een bakpauze van een jaar of drie, moet ik er weer even inkomen. Net na het bakken zijn ze het lekkerst, een dag later vind ik ze lekkerder met een beetje boter erop.
In het originele recept zit 375 gr. bloem en 80 gr. suiker. In het originele recept zaten geen rozijnen en ook geen vanille-aroma en boter. (Ik heb er dus eigenlijk gewoon een heel ander recept van gemaakt ^)^ ). Rozijnen zouden misschien zelfs nog iets meer mogen.

Dit is het recept wat ik nu gebruikt heb:
100 gr. gele rozijnen geweekt in heet water
2 eieren
2 el suiker
20 gr. boter
250 gr. magere kwark
1 mespuntje zout
zakje bakpoeder
1 tl vanille-aroma
325 gr. tarwebloem

Ik heb eerst de ingrediënten gemengd zonder de bloem, daarna met een mixer de bloem erdoor gemixt met de deeghaken. Het is nogal plakkerig deeg. Ik heb met twee lepels bolletjes geprobeerd te maken.
Ik heb er 12 bolletjes van gemaakt.
20 minuten op 200 graden

Ik zag op dit forum ook nog ergens een link naar kwarkbolletjes van Rudolph van Veen van 24Kitchen: http://www.24kitchen.nl/recepten/kwarkb ... et-krenten
Plaats reactie