Witte bollen recept

Hier kan je alles plaatsen wat niet onder de overige categorieën valt, zolang het maar enigszins met de hobby's van je mede-forumleden te maken heeft.
Gesloten
Gebruikersavatar
WesleyNL
Deegroller
Berichten: 482
Lid geworden op: vr 17 apr 2020, 17:09

Witte bollen recept

Bericht door WesleyNL »

Gisteren heb ik voor het eerst witte bollen gemaakt en dat was op het eerste gezicht echt wel een succes!
Mooie bollen met een mooi kruim.
Nu, zeg 12 uur later zijn de bollen vrij stevig en veren ze gelijk terug wanneer ik ze indruk en dat terwijl ik ze afgesloten had opgeslagen waardoor ze niet droog zouden moeten worden.

Nu zijn er uiteraard vele recepten over te vinden en iedereen heeft een andere smaak. (De smaak van de bollen is overigens wel goed)
Ikzelf heb ze liever wat zachter en dat ze ingedrukt blijven wanneer je er in knijpt.
Dit zou te maken kunnen hebben met mn bloem en mn werkwijze maar ook aan het gebruikte recept.

Ik ben dus op zoek gegeven naar andere recepten en kwam tot de conclusie dat er zoveel recepten voor witte bollen zijn dat het zonde van het materiaal zou zijn als Ik ze allemaal zou gaan proberen zonder succes. (Nog even mn bloem en techniek weggelaten)

Mijn vraag is dan ook met welk recept jullie succes hebben behaald voor het verkrijgen van super zachte witte bollen die niet compleet terug veren naar de oorspronkelijke vorm wanneer je ze redelijk hard indrukt.

Dan weet ik in ieder geval dat het recept zou moeten werken en dat het alleen nog aan mijn bloem en mijn werkwijze kan liggen wanneer ze compleet terug veren.

Alvast bedankt :)
Mixers: Kenwoon kmix met superdoughhook, Grilletta IM5
Oven: Bosch CSG856R Combi stoomoven.
Gebruikersavatar
papagena
Moderator
Berichten: 1864
Lid geworden op: do 08 dec 2011, 20:40
Locatie: Hoogeveen

Re: Witte bollen recept

Bericht door papagena »

Wesley, hier heb je een soort van episch recept van bakplaat. Heel veel mensen op het forum bakken die. viewtopic.php?f=63&t=1793&p=28396&hilit ... aat#p28396
Niet bij brood alleen....
Gebruikersavatar
WesleyNL
Deegroller
Berichten: 482
Lid geworden op: vr 17 apr 2020, 17:09

Re: Witte bollen recept

Bericht door WesleyNL »

Thanks!

Het ziet er naar uit dat ik die ook “even” ga proberen als zoveel mensen dit lekkere bollen vinden :-)
Ik ben benieuwd!
Mixers: Kenwoon kmix met superdoughhook, Grilletta IM5
Oven: Bosch CSG856R Combi stoomoven.
Gebruikersavatar
Fleet
Chef stoffer en blik
Berichten: 22
Lid geworden op: ma 02 mei 2016, 11:32

Re: Witte bollen recept

Bericht door Fleet »

papagena schreef: wo 29 apr 2020, 13:47 Wesley, hier heb je een soort van episch recept van bakplaat. Heel veel mensen op het forum bakken die. viewtopic.php?f=63&t=1793&p=28396&hilit ... aat#p28396
Heb dit recept gisteren geprobeerd en inderdaad... heerlijk zacht.
Ik ben om. Thx. :thumbup:
Gesloten