Bakkersvak 2019

Hier kan je alles plaatsen wat niet onder de overige categorieën valt, zolang het maar enigszins met de hobby's van je mede-forumleden te maken heeft.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
bakplaat
Meesterbakker
Berichten: 3372
Lid geworden op: vr 09 dec 2011, 00:43
Locatie: Het Land van Maas en Waal.
Contacteer:

Bakkersvak 2019

Bericht door bakplaat »

Vandaag samen met mijn vrouwke weer eens 'Bakkersvak' bezocht...zijn er misschien nog meer forumleden geweest?

Afbeelding

Helaas was ik vorig jaar verhinderd, wegens de naweeën van mijn beenbreuk (dec. 2017)
Het was weer een gezellig evenement en tot grote verassing, geheel onverwachts nog een oud collega ontmoet, (bijna 45 jaar niet meer gezien) en inmiddels ook al jaren gepensioneerd. Langdurig herinneringen opgehaald. :2th:... Wat is er toch veel veranderd sinds onze vroegere jaren in de bakkerij.

We hebben er ook weer veel en mooi brood en gebak gezien.

Afbeelding

Heel opvallend was dat dit jaar de consumptieijs-branche ruimschoots aanwezig was.

Volgend jaar hopen we in de gelegenheid te zijn 'Bakkersvak' wederom te bezoeken.

Afbeelding
___________________________________________________________________________________________________________

Bak ook eens een koekje van ÈIGEN deeg...

Vroeger was het bakken voor mij een MUST...Nu een LUST.
Gebruikersavatar
Melinda
Meesterbakker
Berichten: 2269
Lid geworden op: za 12 jan 2013, 17:29
Locatie: Soest

Re: Bakkersvak 2019

Bericht door Melinda »

Fijn dat je dit jaar weer van de partij kon zijn, Cor. :G
Kneders: Bear Teddy Varimixer | Rofco N15 | KitchenAid KSM 7580 | Ovens: Rofco B40 | Miele Heteluchtoven
:-) Mijn foto's
Gebruikersavatar
Koos de bakker
Deegroller
Berichten: 297
Lid geworden op: vr 22 sep 2017, 22:29

Re: Bakkersvak 2019

Bericht door Koos de bakker »

Is deze beurs ook leuk voor de hobby/thuis bakkers?
Ik bak al jaren brood in een BBM. Maar nu ben ik begonnen aan het echte werk; broodbakken in een houtoven.
Gebruikersavatar
bakplaat
Meesterbakker
Berichten: 3372
Lid geworden op: vr 09 dec 2011, 00:43
Locatie: Het Land van Maas en Waal.
Contacteer:

Re: Bakkersvak 2019

Bericht door bakplaat »

Kijk eens naar de website van... Easyfairs ...de organisator van de beurs.
Deze beurs is voornamelijk gericht op de professionals, zoals de warme bakker in de buurt met hun medewerkers en winkelpersoneel, alsook voor de grote industriële bakkerijen en ook leerlingen uit het beroepsonderwijs en mag zich verheugen op grote belangstelling uit het hele land, vandaar dat het dit jaar voor het eerst drie dagen duurde.
De vele standhouders zetten graag hun handel in de schijnwerpers en noteren daarmee uiteraard liefst zoveel mogelijk orders.
Voor de hobby/thuisbakkers, is het interessant wat demonstraties van bijv. grondstoffenfabrikanten te volgen.
Om toegang te krijgen moet je wel aan een registratiecode zien te komen, die mogelijk verkrijgbaar is via een van de standhouders of probeer het bij een warme bakker in de buurt, als je daar goed mee bent... die krijgt er zeker meerdere via zijn leveranciers, die vaak ook standhouder zijn en daarmee kun je het inschrijfformulier invullen en het toegangsticket printen.
___________________________________________________________________________________________________________

Bak ook eens een koekje van ÈIGEN deeg...

Vroeger was het bakken voor mij een MUST...Nu een LUST.
Gebruikersavatar
Soepkipje
Moderator
Berichten: 794
Lid geworden op: zo 04 dec 2011, 11:59

Re: Bakkersvak 2019

Bericht door Soepkipje »

Koos de bakker schreef: di 12 mar 2019, 23:23 Is deze beurs ook leuk voor de hobby/thuis bakkers?
Koos ik vond het leuk om een keer mee te maken en ook leuk om toen Petra van dit forum toen te ontmoeten, maar verder is dit evenement niet zo interessant voor de hobbybakker.
Eschenfelder graanvlokker (hout), Hawos graanmolen Easy, Panasonic SD-253 en SD-255, 1x Smeg, 1x Siemens en 2x Boschovens
Plaats reactie