Bakkertje...

Hier kan je alles plaatsen wat niet onder de overige categorieën valt, zolang het maar enigszins met de hobby's van je mede-forumleden te maken heeft.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Rik59
Meesterbakker
Berichten: 1326
Lid geworden op: wo 13 dec 2017, 23:26

Bakkertje...

Bericht door Rik59 »

Ik was gister in Tordera op een behoorlijk grote markt..
Zeer veel kleding.. leer.. voedsel en ook levende dieren in kooitjes.. (het laatste ben ik niet gecharmeerd van)…

Ik zag er ook een fraaie groentewinkel.. slagerij en bakker!!
Hij had zeer fraai brood dus even een paar plaatjes van gemaakt...

Afbeelding

Ik kon voor staan omdat ik plaatjes maakte maar achter me stond een flinke rij volk.. langs de muur achter elkaar keurig netjes te wachten... nummertjesapparaat zag je dus niet want ieder sloot netjes achteraan

Afbeelding

Mjammie.. hier krijg je toch zin van.. om te bakken bedoel ik dan hè :shy:

Afbeelding

Wat me wel weer opviel was de gigantische hoeveelheid suikerrommel die men eet en aanbied...
Wanneer gaat men beseffen dat suiker de vijand nr.1 is!!

Niet alleen daar hoor.. maar ook zo.. frisdrank.. zoet broodbeleg etc..
Moet je dan vlees zeg je?? Nee het is simpel om wat leuke zaken met ontbijt te maken..
Zoek op:
Baked eggs in popped beans
Kikkererwtenspread
Rillette van makreel
De bekende zalm uit blik met ei en mayo.. uitje.. bieslook

Stop na het bakken eens een gehaktbrood in die oven / of gemalen vlees met lever en spek (op smaak dan wel hè)
Ik combineer deze zaken veelvuldig..

Als ik weer thuis ben en bak dan is het bijv. een lasagne die ik erna of bij inschuif of quiche.. hartige taart.. makreel uit de oven:
Makreel uit de oven met Marokkaanse kruiden
Indonesische makreel
Horsmakreel uit de oven (kan ook met gewone makreel) deze is super en eet ik regelmatig..
Wel op de markt makreeltjes scoren!!
The sound of success is the ‘singing’ loaf - the sound of crackling as the crust cools.
The song of fresh bread


RESPECT, TIJD EN TEMPERATUUR ZIJN DE VOORNAAMSTE GEREEDSCHAPPEN VOOR DE LEKKERSTE EN FRAAISTE BRODEN.
Gebruikersavatar
BakkerGerrit
Meesterbakker
Berichten: 1400
Lid geworden op: ma 02 okt 2017, 12:48
Locatie: Arnhem
Contacteer:

Re: Bakkertje...

Bericht door BakkerGerrit »

Prachtige bakkerswinkel! :2th:
Demian
Gaat de goede kant op
Berichten: 77
Lid geworden op: ma 02 jul 2018, 00:51

Re: Bakkertje...

Bericht door Demian »

Ziet er ambachtelijk uit. Over suikerrommel gesproken, je hebt gelijk, maar soms bijvoorbeeld wat abrikozenjam op een versgebakken boterham wil ik niet missen. www.eefkooktzo.nl/zelf-abrikozenjam-maken/
‘In ’t sweet uwes aenschijns sult ghy broot eten’ Genesis 3:19
Gebruikersavatar
Rik59
Meesterbakker
Berichten: 1326
Lid geworden op: wo 13 dec 2017, 23:26

Re: Bakkertje...

Bericht door Rik59 »

Demian schreef: wo 03 okt 2018, 18:58 Ziet er ambachtelijk uit. Over suikerrommel gesproken, je hebt gelijk, maar soms bijvoorbeeld wat abrikozenjam op een versgebakken boterham wil ik niet missen. www.eefkooktzo.nl/zelf-abrikozenjam-maken/
Daar zondig ik nu ook mee... croissants met confiture... maar thuis simpel brood
The sound of success is the ‘singing’ loaf - the sound of crackling as the crust cools.
The song of fresh bread


RESPECT, TIJD EN TEMPERATUUR ZIJN DE VOORNAAMSTE GEREEDSCHAPPEN VOOR DE LEKKERSTE EN FRAAISTE BRODEN.
Gebruikersavatar
CarlaB
Deegkneder
Berichten: 168
Lid geworden op: ma 27 okt 2014, 21:08
Locatie: Aan de Zeeuwse kust

Re: Bakkertje...

Bericht door CarlaB »

Wat een vurig betoog Rik voor goed, gezond en lekker eten. Maar ook voor puur en voor zelf aan de slag gaan zodat je echt weet wat er op je bord komt. Heel leuk om te lezen en je suggesties voor de gerechten ga ik opzoeken[emoji106][emoji5]
Aga Cooker - Ankarsrum Assistent
Plaats reactie