volkoren+k

Hier kan je alles plaatsen wat niet onder de overige categorieën valt, zolang het maar enigszins met de hobby's van je mede-forumleden te maken heeft.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
desempedia
Jongste bediende
Berichten: 31
Lid geworden op: do 27 mar 2014, 13:09

volkoren+k

Bericht door desempedia »

volkoren+k en volkoren-k. dat is dus volkoren met kiem en volkoren zonder kiem.
bij een proef met volkoren zonder K met een Bear met gist was het resultaat heel mooi, maar met desem lukte het van geen kant. mijn desem cultuur is al 39 jaar oud en heb de procedure 3 keer geprobeerd. dus de wijze les volkoren+k of volkoren-k.
Gebruikersavatar
Bioloogje
Warme bakker
Berichten: 659
Lid geworden op: ma 19 sep 2016, 12:25

Re: volkoren+k

Bericht door Bioloogje »

desempedia schreef:volkoren+k en volkoren-k. dat is dus volkoren met kiem en volkoren zonder kiem.
bij een proef met volkoren zonder K met een Bear met gist was het resultaat heel mooi, maar met desem lukte het van geen kant. mijn desem cultuur is al 39 jaar oud en heb de procedure 3 keer geprobeerd. dus de wijze les volkoren+k of volkoren-k.
Ik begrijp niet helemaal wat je wil zeggen. Bedoel je dat je desemdeeg -k niet rees?
Groetjes, Annelies
Gebruikersavatar
KeesR
Deegroller
Berichten: 293
Lid geworden op: zo 09 jul 2017, 20:41

Re: volkoren+k

Bericht door KeesR »

Ik gebruik steengemalen volkoren, ik neem aan dat daar ook de kiem in zit. Zo ja, dan maakt het voor mijn geen verschil of ik gist of zuurdesem gebruik.
Gebruikersavatar
desempedia
Jongste bediende
Berichten: 31
Lid geworden op: do 27 mar 2014, 13:09

Re: volkoren+k

Bericht door desempedia »

Ja dat bedoel ik volkoren -k met desem was eerder klompje dan mooi brood. Misschien dat nu bij anderen ook een lampje gaat branden.
Plaats reactie