The Baking Network

Hier kan je alles plaatsen wat niet onder de overige categorieën valt, zolang het maar enigszins met de hobby's van je mede-forumleden te maken heeft.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
lekkermelig
Beheerder
Berichten: 4006
Lid geworden op: zo 14 okt 2012, 23:23
Locatie: Wageningen
Contacteer:

The Baking Network

Bericht door lekkermelig »

Naar aanleiding van een berichtje van Levine op facebook stuitte ik toevallig gisteren op de feestelijke opening van The Baking Network, waarbij Levine blijkbaar ook online cursussen gaat geven.
https://thebakingnetwork.com/begin-here/

Zoals ze het zelf melden:
This baking membership site is set up with forums, courses, skill lessons, a blog, a store and classifieds for baking jobs and baking equipment.

Natuurlijk een paar grote bakkersnamen die zich aan dit netwerk verbinden, maar hebben mensen daar echt een lidmaatschap van over de 100 euro per jaar voor over? Waarbij je volgens mij nog steeds moet betalen voor de cursussen, maar misschien lees ik dat verkeerd? Foundation member, waarbij je je eens per jaar op mag geven om met mede foundation members gezellig in het zelfde forum te kletsen?
Voor dat geld moet het wel hele goede content zijn, ik denk dat je online of met een paar boeken ook heel veel kan leren, alhoewel dat laatste ook aardig in de papieren kan lopen als ik zo op een paar boekenplanken hier kijk....Ik zie voorlopig heel veel gesponsorde links op het netwerk. Er zijn natuurlijk ook een heleboel gratis sites met prachtige informatie en een aantal hele goede facebook groepen.

En voor de duidelijkheid: ik ben helemaal niet tegen geld verdienen met goede informatie en goede diensten, maar wat is dan specifiek de toegevoegde waarde van dit initiatief? Ben wel benieuwd of iemand ervaring met dit netwerk heeft.

Wil
Kneder: Rofco KN15,Bear Varimixer Teddy
Rijskast: Rofco RK48
Ovens: Rofco B40, Manz 30/2, kleioven
Graanmolen: Mockmill Lino 200
Meel: de Zuidmolen en Molen de Vlijt

Blog: Lekkermelig.nl
Gebruikersavatar
Br00dd00s
Gaat de goede kant op
Berichten: 79
Lid geworden op: zo 04 okt 2015, 23:35
Locatie: Berlijn

Re: The Baking Network

Bericht door Br00dd00s »

Als ik me hoed herinner is dit 'netwerk' opgericht Door Theresa Greenway. Via haar Facebookgroep Perfect Sourdough schreef ze af en toe iets over haar 'nieuwe project'. De instructeurs die zijn aangesloten zijn ook allemaal actief bij Perfect Sourdough.

Ik zie de meerwaarde ook niet echt van een mega duur lidmaatschap. Er is enorm veel informatie op Internet te vinden en met een aantal goede boeken kom je inderdaad ook erg ver.

De cursussen van Theresa kun je trouwebs ook bij Udemy kopen, daar kun je gratis lid van worden. Vorig jaar heb ik daar meerdere van haar cursussen gekocht voor 5 euro per curszs. Dat was geloof ik op Black Friday.

Gesendet von meinem Handy
Pluk de dag ...
Gebruikersavatar
Levinebaktbrood
Moderator
Berichten: 5620
Lid geworden op: do 08 dec 2011, 02:00
Locatie: Voorburg
Contacteer:

Re: The Baking Network

Bericht door Levinebaktbrood »

Nog niet veel mensen zullen ervaring hebben met The Baking Network want de site bestaat pas sinds kort en de officiële lancering was pas een paar dagen geleden. Ik heb geen flauw idee wat het gaat worden.

Vooralsnog ga ik daar geen online cursussen aanbieden. Die heb ik niet op de plank liggen, die moeten gemaakt worden en het moet ook nog eens allemaal in het Engels en als ik dat zou gaan doen is dat toekomstmuziek. Wel zijn er (Engelstalige) recepten van mij te vinden. Nu nog maar een paar, maar dat worden er meer. Die recepten zijn gratis voor leden, net als het forum en overige artikelen. Reclame is er trouwens niet te vinden als je ingelogd bent, behalve een paar affiliatielinks.

Voor de online cursussen moet inderdaad betaald worden, ook al ben je lid. De cursussen van Teresa zelf, dezelfde die bij Udemy staan, zijn er uiteraard ook te vinden.

Als je zoiets in Nederland begint is het al bij voorbaat ten dode opgeschreven. Teresa denkt dat ze internationaal wel wat kan gaan bereiken met The Baking Network. De tijd zal het leren. Haar online cursussen bij Udemy lopen als een speer. Men is in het buitenland blijkbaar wel bereid om daarvoor te betalen. Vooralsnog vind ik het leuk dat ik eraan mag meewerken. Ik verdien er overigens geen cent aan. Ja, dat zeg ik er maar bij voordat men daar ook nog over gaat miepen. Pas als ik online cursussen zou gaan aanbieden kan ik er iets mee gaan verdienen. Maf dat ik me geroepen voel om daar iets over te melden want in feite gaat het niemand wat aan. Maar ja, zo zit de wereld tegenwoordig in elkaar :o. Je wordt als loslopend wild afgeschoten als je niet oppast.
Kneders: Bear Teddy | Maxima MPM 7L
Ovens: Bosch HBG8755S1
Blog:Uit de keuken van Levine
Auteur van 5 boeken over brood bakken
Gebruikersavatar
bakplaat
Meesterbakker
Berichten: 3372
Lid geworden op: vr 09 dec 2011, 00:43
Locatie: Het Land van Maas en Waal.
Contacteer:

Re: The Baking Network

Bericht door bakplaat »

Levinebaktbrood schreef: do 23 nov 2017, 02:02 Maar ja, zo zit de wereld tegenwoordig in elkaar :o. Je wordt als loslopend wild afgeschoten als je niet oppast.

Niet geschoten is...altijd mis. :G ^)^ :rofl: :rofl2: :crazy:
___________________________________________________________________________________________________________

Bak ook eens een koekje van ÈIGEN deeg...

Vroeger was het bakken voor mij een MUST...Nu een LUST.
Gebruikersavatar
jasmon
Deegroller
Berichten: 303
Lid geworden op: ma 02 nov 2015, 20:51
Locatie: Baarn

Re: The Baking Network

Bericht door jasmon »

Levinebaktbrood schreef: do 23 nov 2017, 02:02
Vooralsnog ga ik daar geen online cursussen aanbieden.
pfff, gelukkig anders moet ik mijn uitjes naar Rijswijk nog gaan missen :B: :2th:
Jan

-Rofco N5 kneder, SMEG CPF9IP oven, AEG CD710M combioven -
Gebruikersavatar
CarlaB
Deegkneder
Berichten: 168
Lid geworden op: ma 27 okt 2014, 21:08
Locatie: Aan de Zeeuwse kust

Re: The Baking Network

Bericht door CarlaB »

Mensen hebben altijd een mening over van alles, so be it. Jouw naam en recepten in een rijtje van bakkersnamen die er toe doen is toch hartstikke leuk (en terecht). De hele verdere rest gaat inderdaad niemand wat aan. Ik hoop voor je op een hele plezierige nieuwe ervaring [emoji4]
Aga Cooker - Ankarsrum Assistent
Gebruikersavatar
lekkermelig
Beheerder
Berichten: 4006
Lid geworden op: zo 14 okt 2012, 23:23
Locatie: Wageningen
Contacteer:

Re: The Baking Network

Bericht door lekkermelig »

Hoi Levine,

Ik vond de site er wel aantrekkelijk uitzien, en in ieder geval leuk dat je er aan meedoet. Een reden om wel lid te worden zou kunnen zijn dat het niveau wat hoger ligt omdat je met een lidmaatschap toch eerder de echte fanatiekelingen trekt. En een internationaal gezelschap, dat geeft ook meer variatie en heel andere technieken in het geheel, als dat echt een beetje aanslaat buiten de VS.
Of alles in NL vrijwel gratis moet weet ik niet. Maar als je ergens voor betaalt verwacht je wel dat het kwaliteit heeft. Daar ga ik trouwens met deze site wel vanuit, maar er is wel veel gratis aanbod wat ook goed is. Een online cursus levert natuurlijk wel meerwaarde ten opzichte van een boek, omdat je ook wat handelingen kan zien. Maar een live cursus is toch veel leuker, al is het maar vanwege de interactie met anderen.
En wat betreft de verdiensten: al zou je er miljonair mee worden, dat is toch geen vies woord :DB2: Maar helaas is dat nog niet zo ver :-)

Wil
Kneder: Rofco KN15,Bear Varimixer Teddy
Rijskast: Rofco RK48
Ovens: Rofco B40, Manz 30/2, kleioven
Graanmolen: Mockmill Lino 200
Meel: de Zuidmolen en Molen de Vlijt

Blog: Lekkermelig.nl
Gebruikersavatar
Hans
Chef stoffer en blik
Berichten: 9
Lid geworden op: wo 28 dec 2016, 14:17

Re: The Baking Network

Bericht door Hans »

Hoi Levine,
Ik heb de cursus van Lutz Geissler gevolgd op de chefkoch Academy. Vond ik zeer leerzaam en instructief om te zien wat hij deed. Heb er graag voor betaald. Maar misschien is ons taalgebied te klein. Of je doet het in het Engels.


Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk
Plaats reactie