Donderdag meeldag bij de Lidl

Hier kan je alles plaatsen wat niet onder de overige categorieën valt, zolang het maar enigszins met de hobby's van je mede-forumleden te maken heeft.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
papagena
Moderator
Berichten: 1864
Lid geworden op: do 08 dec 2011, 20:40
Locatie: Hoogeveen

Donderdag meeldag bij de Lidl

Bericht door papagena »

Donderdag weet u mij te vinden: bij de Lidl. Ze hebben weer allerlei bio spullen in de aanbieding waaronder biologisch meel voor 99 cent de kilo. Bio spelt voor 2 euro.
Mooie prijs dacht ik zo. Kortom: de kans is groot dat hier het complete vak om 9.00 uur 's ochtends al is leeggehaald. En nee, ik heb geen aandelen in de Lidl :crazy:
Niet bij brood alleen....
Gebruikersavatar
ghost
Opboller
Berichten: 195
Lid geworden op: do 07 nov 2013, 13:01
Locatie: belgië

Re: Donderdag meeldag bij de Lidl

Bericht door ghost »

Nog nooit gebruikt heb jij ervaring mee , is het te moeite om ermee te bakken?
Gebruikersavatar
papagena
Moderator
Berichten: 1864
Lid geworden op: do 08 dec 2011, 20:40
Locatie: Hoogeveen

Re: Donderdag meeldag bij de Lidl

Bericht door papagena »

Het is prima meel. Ik heb de vorige keer ook het een en ander meegenomen. Ze hebben de gewone bloem, type 550, "strong wheat" type 1050 en volkoren. Spelt hebben ze in naturel, volkoren en half-volkoren.
Niet bij brood alleen....
Gebruikersavatar
Troela
Deegkneder
Berichten: 102
Lid geworden op: wo 02 nov 2016, 20:55
Locatie: Amsterdam

Re: Donderdag meeldag bij de Lidl

Bericht door Troela »

Bedankt voor de tip, ben benieuwd of ze donderdag bij mijn lokale kleine winkeltje nog wat hebben
Bear Teddy en gewone oven
Te Amsterdam
Gebruikersavatar
Bioloogje
Warme bakker
Berichten: 659
Lid geworden op: ma 19 sep 2016, 12:25

Re: Donderdag meeldag bij de Lidl

Bericht door Bioloogje »

Dank voor de tip. Het is nog wel eens per regio verschillend maar dit keer doen ze bij ons in Alkmaar e.o. gelukkig ook mee. Ik lig donderdag daar 's ochtends vroeg ook op de stoep!


Groetjes, Annelies
Groetjes, Annelies
Gebruikersavatar
@3aan
Gaat de goede kant op
Berichten: 66
Lid geworden op: zo 18 dec 2016, 23:01

Re: Donderdag meeldag bij de Lidl

Bericht door @3aan »

Ik heb nu Extra UN = 405? tarwemeel bij de Marokkaanse keten Tanger.nl voor 39 cent de kilo en ook een paar pakken normaal tarwemeel voor 29 cent per kilo, ook een paar pakken fijn zeezout voor 39 cent per kilo, vraag me niet hoe ze het kunnen doen voor dat geld, dat meel is geproduceerd in Duitsland
Niet te vergeten Bruggeman minigist (42 gram) 19 cent p/s

Afbeelding

Hieronder de waarden, zijn van beiden gelijk?!
Afbeelding
Gebruikersavatar
Ballie
Meesterbakker
Berichten: 2837
Lid geworden op: ma 14 nov 2011, 18:51
Locatie: Tullepetaonestad (Roosendaal), West Brabant
Contacteer:

Re: Donderdag meeldag bij de Lidl

Bericht door Ballie »

Dit meel (ik moet eigenlijk zeggen "bloem") zit erg laag in z'n gluten (10%) en is eigenlijk vooral bedoeld voor patisserie.

Als ik kijk naar de supermarktbloem (Jumbo) van ook ongeveer 39 cent per kilo, dan zit daar 11% gluten in. En die gebruik ik eigenlijk alleen maar voor roux en voor pannekoeken.
Het leven is goed, in het Brabantse land...
Gebruikersavatar
@3aan
Gaat de goede kant op
Berichten: 66
Lid geworden op: zo 18 dec 2016, 23:01

Re: Donderdag meeldag bij de Lidl

Bericht door @3aan »

Ik had er al een keer een puur wit mee gebakken, 1 kilo meel, 42 gram gist, 40 gram fijne kristal suiker, 20 gram zeezout, 650 gram water en een vitamine C bruistablet fijngemalen met sinaasappelsmaak ;) mooi luchtig witbrood!

Nu staat er een bijna hetzelfde in de mixer alleen 150 volkoren tarwemeel extra en 50 roggemeel, alleen het water iets aangepast en 3 eierdooiers (dat had ik ergens gelezen) ;)
Gebruikersavatar
Bioloogje
Warme bakker
Berichten: 659
Lid geworden op: ma 19 sep 2016, 12:25

Re: Donderdag meeldag bij de Lidl

Bericht door Bioloogje »

Nou, ik heb ingeslagen : strong wheat flour, whole wheat flour En spelt flour, 2 pakken van elk. Behalve de gewone bloem was er in mijn filiaal niet meer keus. Ik had mijn kleindochter achterop de fiets en durfde dus niet meer in het krat voorop mee te nemen ; beetje zwiebelig fietsen zo. Maar: 12,1 % eiwitten in de strong wheat flower; levert dat mooi, luchtig brood op?[emoji848] ik ben benieuwd!


Groetjes, Annelies
Groetjes, Annelies
Gebruikersavatar
papagena
Moderator
Berichten: 1864
Lid geworden op: do 08 dec 2011, 20:40
Locatie: Hoogeveen

Re: Donderdag meeldag bij de Lidl

Bericht door papagena »

Die 12% moet voldoende zijn voor een fijn brood. In deze krachtbuurt gaat men niet echt voor bio. Heb vanochtend 6 pakken op de fiets gehaald en zoonlief scheurt vanavond nog even met de bolide langs het filiaal. Niemand anders koopt het dus....
Niet bij brood alleen....
Gebruikersavatar
Troela
Deegkneder
Berichten: 102
Lid geworden op: wo 02 nov 2016, 20:55
Locatie: Amsterdam

Re: Donderdag meeldag bij de Lidl

Bericht door Troela »

Bij mijn kleine Lidl was eigenlijk alleen spelt en gewoon tarwemeel. Vond toevallig een pak strong bread flower achteraan, volgens mij is het lemaire meel
Bear Teddy en gewone oven
Te Amsterdam
Gebruikersavatar
AnneMarie63
Jongste bediende
Berichten: 38
Lid geworden op: di 29 sep 2015, 19:32

Re: Donderdag meeldag bij de Lidl

Bericht door AnneMarie63 »

Ik heb het een tijdje geleden eens geprobeerd masr was er eigenlijk niet kapot van...
Gebruikersavatar
Bioloogje
Warme bakker
Berichten: 659
Lid geworden op: ma 19 sep 2016, 12:25

Re: Donderdag meeldag bij de Lidl

Bericht door Bioloogje »

Vanavond al lichtbruine bolletjes met dit meel gebakken. Ik ben tevreden! Zie ook: Baksels van Bioloogje, 2017

https://r.tapatalk.com/shareLink?url=ht ... are_type=t


Groetjes, Annelies
Groetjes, Annelies
Plaats reactie