Even voorstellen

Doe eens sociaal, en stel je even voor...
Maar maak hiervoor wel even een eigen topic aan...
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Aemstelledam
Chef stoffer en blik
Berichten: 6
Lid geworden op: vr 23 dec 2016, 21:39

Even voorstellen

Bericht door Aemstelledam »

Goedemiddag allemaal (of alleen iedereen die dit leest ;) ),

Ik ben Martin, 45 jaar oud, getrouwd, vader van 2 kinderen en woonachtig in Blaricum.
Al jaren ben ik af en aan een nobele poging aan het ondernemen om tijd vrij te maken om lekker brood te kunnen bakken. Maar vaak loop ik tegen dezelfde valkuil aan... ik wil te veel en heb te weinig tijd naast mijn werk, twee jonge koters en een moestuinhobby. Maar sinds een paar maanden ben ik weer begonnen! Vol goede moed weer wat meel en bloem gekocht, deze week mijn desem (Bart) opgestart, vormen, gietijzeren pan, Emile Henry 'Pain Maison' uitgepakt en weer lekker aan het rommelen gegaan.
De afgelopen weken eerst weer wat 'no knead bread' broden gemaakt, maar de komende tijd ga ik toch weer lekker zelf aan de kneed :).

Ik hoop hier wat handige tips en tricks te kunnen oppakken waardoor ik mijn hobby naar een hoger niveautje kan tillen :cool:
Gebruikersavatar
De Broodvirtuoos
Deegroller
Berichten: 290
Lid geworden op: di 24 nov 2020, 15:33

Re: Even voorstellen

Bericht door De Broodvirtuoos »

Welkom op dit forum, Martin. Hopelijk kun je nu wat meer tijd vrijmaken voor je hobby.
Gerezen brood is geprezen brood.

Spiraalkneder: SM-15.
Planeetmenger: Maxima MPM 7l.
Dough sheeter: TYD-330B.
Rijskast: Rofco-RK-48.
Oven: Rofco-B-40.
Snijmachine: Kalmeijer 11 mm.
Gebruikersavatar
Adriaantje54
Chef stoffer en blik
Berichten: 10
Lid geworden op: do 08 dec 2022, 15:38

Re: Even voorstellen

Bericht door Adriaantje54 »

Ha..Martin, leuk om te horen dat je ook een 'zonder kneden' brood in de keramische EH bakt.
Hoe lang laat je ze rijzen?
In een afgedekte bak laat ik ze 10 tot 12 uur rijzen..op een koele plek... en daarna, na wat vouwen en opbollen, nog een uur of twee in de gootsteen op een bakje met daar onderin warm water...en dan afdekken met een groot dienblad.
Razend moeilijk om een goede rijsplek te vinden.

Het resultaat is aardig. Maar ik hoop met een keramische broodpan op beter resultaat.
Zag ze bij Fonq voor een redelijk bedrag.
Gebruikersavatar
Anna
Warme bakker
Berichten: 955
Lid geworden op: vr 28 feb 2014, 18:29

Re: Even voorstellen

Bericht door Anna »

Welkom Martin! :)
Plaats reactie