Brioche stelt zich voor

Doe eens sociaal, en stel je even voor...
Maar maak hiervoor wel even een eigen topic aan...
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Brioche
Chef stoffer en blik
Berichten: 24
Lid geworden op: wo 05 jan 2022, 17:39

Brioche stelt zich voor

Bericht door Brioche »

Ik ben een vrouw die deze maand 56 wordt. Ik woon met vriend en dochter van 20 net onder de rivieren.

Ik bak regelmatig brood. Ik had jaren geleden een broodbakmachine maar die heeft jaren geleden de geest gegeven.
Ik ben toen brood met de hand gaan kneden. Zoveel hebben we namelijk niet nodig. Ik heb wel een Siemens handmixertje waarmee ik bijvoorbeeld het brioche recept van Robert van Bekhoven maak. Want dat werkt wel fijner dan dat plakkerige deeg met de hand. Als het dan een bol is ga ik het nog even met de hand kneden.
Maar ik wil nu toch wel gaan sparen voor een planeetmenger. Dan kan ik daar ook taart mee maken en schuim etcetera. Ik denk aan de Maxima 7l.

Nu zei ik vandaag tegen vriend dat ik me wil gaan toeleggen op het bakken van een goed volkorenbrood. Want ik bak nu wel met bv Franse T65 en Amerikaanse bloem. Maar uiteindelijk willen we ook niet altijd wit brood eten. :) Dus vooralsnog heb ik gewoon een pak Volkoren meel uit de supermarkt en daarmee ga ik morgen aan de slag. In het weekend wil ik dan naar de molen fietsen in Den Dungen voor ander meel.
Nou ja, nu hebben we nog een tijgerbrood liggen die ook op moet.
Gebruikersavatar
hjeverts
Warme bakker
Berichten: 789
Lid geworden op: vr 17 jul 2020, 09:00
Locatie: Neede

Re: Brioche stelt zich voor

Bericht door hjeverts »

Welkom op het forum! :)
Groeten Hans,

Kneedmachine: Handen
Oven: AEG BPS33102ZM
Type rijsmiddel: Zuurdesem of Gist
Plaats reactie