Hallo allemaal

Doe eens sociaal, en stel je even voor...
Maar maak hiervoor wel even een eigen topic aan...
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Toniabaktweer
Jongste bediende
Berichten: 36
Lid geworden op: za 10 jul 2021, 14:11
Locatie: Amersfoort

Hallo allemaal

Bericht door Toniabaktweer »

Ik ben Tonia en ik bak weer brood.
Tot ongeveer 10-11 jaar geleden heb ik veel brood gebakken, daarna door omstandigheden eigenlijk niet meer. Eerst omdat er geen gelegenheid voor was, daarna omdat ik er een beetje bang voor was het weer op te pakken (ik was er van overtuigd dat het absoluut niet meer zou lukken, hoe moeilijk kan je het jezelf maken). Een poosje geleden zei mijn zoon (28) dat hij het toen ik veel bakte zo lekker vond als we 's avonds een kapje van het overdag gebakken brood aten. Dus ik dacht dat ik het maar weer moest gaan proberen. Eerst een starterspakket met 10 soorten meel en een groot pak gist gekocht. Dat ging prima en de broden waren heel smakelijk maar, ondanks het feit dat ik er bolletjes, batards en boules van bakte vond ik het toch een beetje saai: de melen waren gemixt, er zitten toevoegingen bij, zaden, pitten, broodverbeteraar e.d., dus het was toch niet helemaal "eigen" brood. Een cursus aangeschaft bij Marije bakt brood, om mijn eerste "angst" om weer zelf te gaan bakken te overwinnen. Toen ging het snel: het blog van Levine weer opgezocht, Levine's boeken uit de bibliotheek geleend (en op mijn verlanglijstje gezet om zelf te hebben), website van de Weekendbakery bekeken, dit forum uitgebreid doorgespit, nieuw rijsmandje besteld. Op 2 manieren desem gemaakt (manier van Levine en de broodbakschool) en daar inmiddels een paar heerlijke broden meegebakken en ik geloof dat ik weer helemaal terug ben in broodland. Vanaf begin mei eten we inmiddels weer heerlijk eigen gebakken brood (en eerlijk is eerlijk: de kliko heeft 2x een volkorenbrood die dienst kan doen als stoeptegel te eten gekregen).
Kortom: ik ben blij hier te zijn.
Gebruikersavatar
hjeverts
Warme bakker
Berichten: 789
Lid geworden op: vr 17 jul 2020, 09:00
Locatie: Neede

Re: Hallo allemaal

Bericht door hjeverts »

Welkom op het forum Tonia! :)

Plaats gerust eens wat van je baksels :)
Groeten Hans,

Kneedmachine: Handen
Oven: AEG BPS33102ZM
Type rijsmiddel: Zuurdesem of Gist
Gebruikersavatar
papagena
Moderator
Berichten: 1864
Lid geworden op: do 08 dec 2011, 20:40
Locatie: Hoogeveen

Re: Hallo allemaal

Bericht door papagena »

Zo... een hele weg afgelegd! Welkom in Broodland.
Niet bij brood alleen....
Gebruikersavatar
Levinebaktbrood
Moderator
Berichten: 5620
Lid geworden op: do 08 dec 2011, 02:00
Locatie: Voorburg
Contacteer:

Re: Hallo allemaal

Bericht door Levinebaktbrood »

Welkom op het forum en welkom terug in Broodland :)
Kneders: Bear Teddy | Maxima MPM 7L
Ovens: Bosch HBG8755S1
Blog:Uit de keuken van Levine
Auteur van 5 boeken over brood bakken
Plaats reactie