Hoi, ik ben Goku, even voorstellen :D

Doe eens sociaal, en stel je even voor...
Maar maak hiervoor wel even een eigen topic aan...
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Goku
Gaat de goede kant op
Berichten: 54
Lid geworden op: di 15 sep 2020, 11:00

Hoi, ik ben Goku, even voorstellen :D

Bericht door Goku »

Hallo beste bakkers,

Ik ben Goku. Ik ben een hobby bakker, nu ruim een jaar aan de slag en sinds de eerste dag eet ik vrijwel alleen nog mijn eigen brood.

Het afgelopen jaar heb ik veel geleerd; tientallen boeken gelezen en echt veel filmpjes gevolgd op Youtube. Van geen ervaring ben ik in mijn repertoire gegroeid naar zuurdesem brood, graan malen, brioche deeg maken. Biologisch graan en meel koop ik bij de molen en af en toe gebruik ik nog een mix om met smaken te experimenteren.

Mijn huidige uitdaging is om een lekkere Waldkorn mix na te maken en op te bouwen met verschillend granen en zaden. Ik kom daar nog niet helemaal uit, maar er komt straks nog wel een vraagje over in het forum denk ik.
Mixen en kneden doe ik met de hand, omdat het me rust brengt.
Mijn favoriete werktuig is een gietijzeren broodpan voor een goed bakresultaat, en op de tweede plek komt mijn graanmolen.
Ik zou nog wel een kleine broodoven willen kopen, maar ik wacht tot ik weer een keer verhuis, en de keuken wat beter kan aanpassen aan mijn hobby.

Groetjes en tot in het forum!


Goku
Gebruikersavatar
Rik59
Meesterbakker
Berichten: 1326
Lid geworden op: wo 13 dec 2017, 23:26

Re: Hoi, ik ben Goku, even voorstellen :D

Bericht door Rik59 »

Welkom Goku

Kijk even het filmpje voor je Waldkorn gaat maken... https://www.npo3.nl/keuringsdienst-van- ... KN_1709869
The sound of success is the ‘singing’ loaf - the sound of crackling as the crust cools.
The song of fresh bread


RESPECT, TIJD EN TEMPERATUUR ZIJN DE VOORNAAMSTE GEREEDSCHAPPEN VOOR DE LEKKERSTE EN FRAAISTE BRODEN.
Gebruikersavatar
Goku
Gaat de goede kant op
Berichten: 54
Lid geworden op: di 15 sep 2020, 11:00

Re: Hoi, ik ben Goku, even voorstellen :D

Bericht door Goku »

Hoi Rik,

Dank je wel voor het welkom :D .
Het filmpje is wel bekend, het is leuk en informatief, maar ik trek me niet zoveel aan van de vooroordelen hoor. Het filmpje legt met zo de nadruk dat het volkoren moet zijn en dat volkoren gezond is en anders niet.

Als je zelf brood maakt kun je het zo volkoren maken als je wilt toch? Soms doe ik dat, lekker 100% volkoren en zuurdesem.
Maar eerlijk gezegd vind ik een mix van vers gemalen tarwe of spelt met een deel rogge en bloem ook heel lekker.
Ik ben absoluut fan van het rogge voor de smaak en structuur.



Goku
Gebruikersavatar
Rik59
Meesterbakker
Berichten: 1326
Lid geworden op: wo 13 dec 2017, 23:26

Re: Hoi, ik ben Goku, even voorstellen :D

Bericht door Rik59 »

Het filmpje laat zien dat Walkorn een merknaam is en bestaat uit bloem met een kleurtje (donker moutmeel)

Verder laat men zien dat het niets met volkoren te maken heeft en hoever een aantal pro bakkers afgezakt zijn qua liefde voor het vak... :( :(
The sound of success is the ‘singing’ loaf - the sound of crackling as the crust cools.
The song of fresh bread


RESPECT, TIJD EN TEMPERATUUR ZIJN DE VOORNAAMSTE GEREEDSCHAPPEN VOOR DE LEKKERSTE EN FRAAISTE BRODEN.
Gebruikersavatar
Kneedhaak 2.0
Gaat de goede kant op
Berichten: 98
Lid geworden op: do 23 apr 2020, 12:38

Re: Hoi, ik ben Goku, even voorstellen :D

Bericht door Kneedhaak 2.0 »

Psies, bakkers krijgen dure grondstoffen via de bulk geleverd. Merknaam moet in ere gehouden worden.
Heeft m.i. weinig met een "echt" brood te maken. Gevalletje "U vraagt, wij draaien" ;)
Plaats reactie