Ik ben ClaudiaD

Doe eens sociaal, en stel je even voor...
Maar maak hiervoor wel even een eigen topic aan...
Plaats reactie
Gebruikersavatar
ClaudiaD
Gaat de goede kant op
Berichten: 74
Lid geworden op: wo 26 aug 2020, 16:59

Ik ben ClaudiaD

Bericht door ClaudiaD »

Hoi, ik ben Claudia. Ik ben een enthousiaste BBM er. Ik bak al meer dan 15 jaar, soms een paar keer per week, soms langere periodes niet. Ik heb meerdere AFK machines van de Blokker gehad. Toen ik de laatste versleten had, was hij niet meer te koop en heb ik een Clatronic BBA 3505 bij Amazon.de gekocht. Deze ziet er hetzelfde uit als de AFK, maar het brood was lekkerder door een krokantere korst aan de bovenkant. Hoewel de Clatronic nog niet kapot was, heb ik uit voorzorg een nieuwe BBM gekocht ( tijdens de lockdown waren alle goedkopere machines uitverkocht). Een Inventum BM55 van de Blokker. In verband met garantie heb ik de andere machines tijdelijk op zolder gezet en bak nu alleen nog maar met de nieuwste. ( ik heb in voorraad verder nog een Lidl machine met 2 roerders en een tweedehands AFK).
Zonder broodmix lukte tot nu toe eigenlijk geen enkel brood, maar sinds kort ( met de bakkers formule) lukt me witbrood met 1 ei en gist heel goed. Het broodje wordt wel 12 cm hoog in de BM55!
Ik bakte altijd broodjes van 333 gram, maar door de lockdown heb ik bij Voogd Meelhandel in Ouddorp een grote bestelling gedaan met hoeveelheden van 2,5 kg. Daardoor houd ik me niet meer aan de 333 gram, maar gebruik nu zelfs nog minder, namelijk 300 gram. Deze broodjes zijn minder hoog en dus gemakkelijk snijdbaar. Op de pakken broodmix staat ook altijd een verhouding. Meestal is het 500 gram mix en 300 ml water ( dus ik gebruik dan 300 gram mix en 180 gram water). Maar soms staat er 500 gram mix en 290 water. ( dan gebruik ik 300 gram en 174 gram water). Ik ben getrouwd, de kinderen zijn het huis uit. Ik vind brood bakken echt leuk, maar ik vind het wel heel vervelend als een broodje mislukt ( laatst was ik de gist vergeten!, dom!)
Gebruikersavatar
BakkerGerrit
Meesterbakker
Berichten: 1400
Lid geworden op: ma 02 okt 2017, 12:48
Locatie: Arnhem
Contacteer:

Re: Ik ben ClaudiaD

Bericht door BakkerGerrit »

Welkom hier Claudia!
Gebruikersavatar
Levinebaktbrood
Moderator
Berichten: 5620
Lid geworden op: do 08 dec 2011, 02:00
Locatie: Voorburg
Contacteer:

Re: Ik ben ClaudiaD

Bericht door Levinebaktbrood »

Welkom Claudia :)
Kneders: Bear Teddy | Maxima MPM 7L
Ovens: Bosch HBG8755S1
Blog:Uit de keuken van Levine
Auteur van 5 boeken over brood bakken
Plaats reactie