elektrische swing graanmolentjes

Doe eens sociaal, en stel je even voor...
Maar maak hiervoor wel even een eigen topic aan...
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Rachel1965
Stofhapper
Berichten: 2
Lid geworden op: do 20 aug 2020, 14:43

elektrische swing graanmolentjes

Bericht door Rachel1965 »

Hallo ! Even voorstellen; ik ben een amateur brood en koekjesbakster en heb onlangs een elektrisch swing graanmolentje gekocht via Amazon... het ding leek me heel interessant om bloem te maken van quinoa, rijst en dergelijke. Het heeft me 160 euro gekost.
Ik experimenteer graag met "andere" bloem, en tot nu toe met succes.
In het beginstadium van de covid-19 pandemie was het niet makkelijk om bloem te vinden, granen daarentegen vollop verkrijgbaar, vandaar mijn aanschaf.
Het ding is enkele dagen geleden toegekomen en ziet er piekfijn uit ware het niet dat er geen gebruiksaanwijzing bij zit. Op internet al 2 dagen aan het zoeken maar niks gevonden dat mij uitlegt hoe ik het gebruik of schoonmaak, waar ik moet op letten etc. Er zit een klein (Chinees o.d.) foldertje bij waar ik niet wijzer van wordt. Kent iemand dit toestel en hoe ik aan een gebruiksaanwijzing geraak? Mag een Nederlands-, Frans- of Engelstalige versie zijn. Duits kan ook eventueel.
Het toestel is van het merk GAON, het modelnummer is 102-149-935 en op Amazon was het omschreven als "800G acier moulin à farine électrique swing tupe kräutermühle (minuterie 0-5 min, lames timing rectifieuse pour spice-lab, café...)
Het mag ook een gebruiksaanwijzing zijn van een toestel dat hier fel op lijkt.
Ik durf het niet te gebruiken zonder.
Gebruikersavatar
Levinebaktbrood
Moderator
Berichten: 5620
Lid geworden op: do 08 dec 2011, 02:00
Locatie: Voorburg
Contacteer:

Re: elektrische swing graanmolentjes

Bericht door Levinebaktbrood »

Welkom Rachel :)
Kneders: Bear Teddy | Maxima MPM 7L
Ovens: Bosch HBG8755S1
Blog:Uit de keuken van Levine
Auteur van 5 boeken over brood bakken
Gebruikersavatar
Rachel1965
Stofhapper
Berichten: 2
Lid geworden op: do 20 aug 2020, 14:43

Re: elektrische swing graanmolentjes

Bericht door Rachel1965 »

Bedankt! Het forumgebeuren is geheel nieuw voor mij. Ik zit nog elke keer te zoeken hoe ik nu precies een bericht moet plaatsen, hoe ik kan zien of iemand gereageerd heeft.... het neemt bij mij meer tijd in beslag :wtf: .
Ik heb ondertussen info gevonden van een gelijkaardig soort molentje, maar evenwel geen gebruikershandleiding. Ik ga het ding gewoon helemaal bestuderen, vergelijken met wat ik gevonden heb en heel voorzichtig uittesten. Wat ik zelf leer zet ik ook op het forum, dan kan daar in de toekomst gebruik van gemaakt worden mocht iemand hetzelfde overkomen :mrgreen: .
Gebruikersavatar
BakkerGerrit
Meesterbakker
Berichten: 1400
Lid geworden op: ma 02 okt 2017, 12:48
Locatie: Arnhem
Contacteer:

Re: elektrische swing graanmolentjes

Bericht door BakkerGerrit »

Is de molen nog te koop op Amazon? Plaats dan even de link naar de advertentie zodat we kunnen zien om wat voor molen het gaat
Gebruikersavatar
lekkermelig
Beheerder
Berichten: 4006
Lid geworden op: zo 14 okt 2012, 23:23
Locatie: Wageningen
Contacteer:

Re: elektrische swing graanmolentjes

Bericht door lekkermelig »

@BakkerGerrit
Als je op de beschrijving googled die in het starttopic gegeven is kom je vanzelf bij amazon uit.
Er is echt heel weinig tot niets over dat ding te vinden en ik kan best goed zoeken :-). Mijn advies: vraag een handleiding bij je leverancier. Ik verwacht niet dat je daar antwoord krijgt, maar ik verwacht hier nog minder.
Tenzij natuurlijk een van de forumleden heel toevallig ook zo'n ding heeft staan.

Wil
Kneder: Rofco KN15,Bear Varimixer Teddy
Rijskast: Rofco RK48
Ovens: Rofco B40, Manz 30/2, kleioven
Graanmolen: Mockmill Lino 200
Meel: de Zuidmolen en Molen de Vlijt

Blog: Lekkermelig.nl
Gebruikersavatar
Bakker Henk
Deegroller
Berichten: 285
Lid geworden op: zo 11 aug 2013, 01:11

Re: elektrische swing graanmolentjes

Bericht door Bakker Henk »

Beste Rachel,
Ik keek even op deze Amazon-site, en zag dat als je de verschillende plaatjes aanklikt, er wat gebruiksaanwijzende fotootjes te zien zijn.
https://www.amazon.fr/%C3%89lectrique-K ... =8-1-fkmr0

Misschien dat dit een beetje helpt.

Lijkt en leuk dingetje. In ieder geval niet zo duur als een Komo Fidibus classic. € 369,-
Een paar weken geleden heb ik trouwens nog bij een bevriende molenaar 3 oude molentjes gebruikt. Een elektrisch, de 2 andere waren handmatig. Een was er zelfs illegaal in de 2e wereldoorlog gebruikt.
En als je maar heel weinig maalt, doe ik dat in een toevallig gekregen elektrische koffiemolen.
Gebruikersavatar
Levinebaktbrood
Moderator
Berichten: 5620
Lid geworden op: do 08 dec 2011, 02:00
Locatie: Voorburg
Contacteer:

Re: elektrische swing graanmolentjes

Bericht door Levinebaktbrood »

Je kunt deze molen niet vergelijken met een Komo Fidibus classic. Die laatste werkt heel anders, het graan wordt op een steen gemalen. Dat is volgens mij appels met peren vergelijken. Een Komo is een graanmolen, de molen die Rachel heeft is meer een specerijenmolen. De specerijen (of wat je er ook in doet) worden met een mes dat heel snel draait fijngemalen.
Kneders: Bear Teddy | Maxima MPM 7L
Ovens: Bosch HBG8755S1
Blog:Uit de keuken van Levine
Auteur van 5 boeken over brood bakken
Gebruikersavatar
Bakker Henk
Deegroller
Berichten: 285
Lid geworden op: zo 11 aug 2013, 01:11

Re: elektrische swing graanmolentjes

Bericht door Bakker Henk »

Levine. Natuurlijk, je hebt helemaal gelijk. Maar ik kan me voorstellen dat niet iedereen het financieel zo breed heeft om een Komo aan te schaffen. Of misschien het er voor over heeft. En dan is die Gaone van Rachel toch ook een leuke oplossing.
Voor sommige mensen mag een hobby veel geld kosten, terwijl voor andere mensen de kunst immers is dit zo miniem mogelijk te houden.
Ik heb laatst, om een paar gram diastatisch mout te vermalen een elektrische koffiemolen gebruikt. Terwijl ik wel 3 vijzels in huis heb. Eigenlijk niet aan gedacht.
Gebruikersavatar
willemsingapore
Deegkneder
Berichten: 159
Lid geworden op: do 31 okt 2013, 05:53

Re: elektrische swing graanmolentjes

Bericht door willemsingapore »

Als ik op "flour mill" zoek kom ik het zelfde apparaat tegen ook by Amazon. Alleen hier kost het 121 Singapore dollar wat omgerekend 75 Euro is. :o :o Vreemd dat het in Europa 2 keer zo duur is...

https://www.amazon.sg/dp/B08DWT4WSD/ref ... rFbN46BTWV

Groetjes,

Willem
Plaats reactie