Nieuw hier

Doe eens sociaal, en stel je even voor...
Maar maak hiervoor wel even een eigen topic aan...
Plaats reactie
Gebruikersavatar
MarjanJ
Stofhapper
Berichten: 1
Lid geworden op: za 08 aug 2020, 04:25

Nieuw hier

Bericht door MarjanJ »

Al een poosje lees ik hier op dit forum soms mee.

Brood zelf bakken vind ik leuk en ik heb dat ook wel af en toe gedaan, maar het resultaat kan denk ik beter. Vooral nu ik een nieuwe oven heb, denk ik dat het bakken van brood prettiger en makkelijker wordt. Ook pizza's bak ik graag zelf, en het resultaat is best goed, al zeg ik het zelf. Evengoed wil ik kijken of ik de smaak van het deeg nog kan verbeteren.

Daarom nu veel aan het lezen over de verschillende technieken etc.

Wat ik voor nu vooral heb geleerd op het forum is de manier om een desemstarter te maken. Gisteren was de 2e dag van de starter en het pruttelt al goed. Ik wil het in elk geval 14 dagen laten starten voor gebruik.
Daarnaast heb ik gelezen over het gebruik van een poolish. Dat heb ik gisteren voor het eerst uitgeprobeerd en het resultaat was verrassend. Tot nu toe gebruikte ik altijd recepten met 60% hydratatie. Ik ben nu voorzichtig aan het experimenteren (en verprutsen en fouten maken) met hogere hogere percentages.
Verder gebruikte ik tot nu toe een steen voor het bakken van pizza. Na lezen op dit forum heb ik voor brood een stalen plaat gekocht. Die lijkt me eenvoudiger te reinigen en hij past goed in mijn oven. Het eerste resultaat gisteren was bijzonder goed.
Voor de pizza's heb ik een gietijzeren pizzaplaat gekocht en ik ben benieuwd naar het resultaat de eerste keer.

Ik ben 52 jaar en woon in Zuid-Holland met mijn man. Ik lees graag en veel en ik hou erg van het luisteren van muziek.
Gebruikersavatar
Levinebaktbrood
Moderator
Berichten: 5620
Lid geworden op: do 08 dec 2011, 02:00
Locatie: Voorburg
Contacteer:

Re: Nieuw hier

Bericht door Levinebaktbrood »

Welkom op het forum :)
Kneders: Bear Teddy | Maxima MPM 7L
Ovens: Bosch HBG8755S1
Blog:Uit de keuken van Levine
Auteur van 5 boeken over brood bakken
Plaats reactie