Voorstellen

Doe eens sociaal, en stel je even voor...
Maar maak hiervoor wel even een eigen topic aan...
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Heersje
Jongste bediende
Berichten: 28
Lid geworden op: di 30 jun 2020, 20:47

Voorstellen

Bericht door Heersje »

Hallo,

Bij deze wil ik me even voorstellen op het forum. Ongeveer een jaar geleden kreeg ik een nieuwe collega die een foodblog bijhoudt (danoi.be) over de italiaanse keuken en kocht ik in de aanbieding bij zus en zo in nijmegen een ferrari pizza oven. Inmiddels naast pizza, bak ik al ons brood zelf met name desem volkorenbrood met meel van de witte molen uit Nijmegen maar ook stokbroodjes en kaisersemmel. Ik gebruik een 6-8 jaar oude kenwood chef met een superdeeghaak en een standaardoven met een 3 cm pizzasteen en een bakje voor stoom. Het thuiswerken met Corona maakt het plannen een stuk gemakkelijker.
Ben wel aan het kijken naar een upgrade met een spiraalkneder en een rofco b10 om wat grotere hoeveelheden te kunnen bakken (en mijn kenwood moet soms behoorlijk zwoegen, en grotere hoeveelheden deeg klimmen) en dan in te vriezen. Dus ik wil hier eens wat rondneuzen en van jullie ervaringen wat opsteken.

Hartelijke groet
Jean-Paul
Gebruikersavatar
papagena
Moderator
Berichten: 1864
Lid geworden op: do 08 dec 2011, 20:40
Locatie: Hoogeveen

Re: Voorstellen

Bericht door papagena »

Welkom Jean-Paul!
Niet bij brood alleen....
Gebruikersavatar
Rik59
Meesterbakker
Berichten: 1326
Lid geworden op: wo 13 dec 2017, 23:26

Re: Voorstellen

Bericht door Rik59 »

Nou bedankt Jean-Paul... ik kan wel inpakken met m'n Trabant-mixer... maar evengoed welkom hoor...
The sound of success is the ‘singing’ loaf - the sound of crackling as the crust cools.
The song of fresh bread


RESPECT, TIJD EN TEMPERATUUR ZIJN DE VOORNAAMSTE GEREEDSCHAPPEN VOOR DE LEKKERSTE EN FRAAISTE BRODEN.
Gebruikersavatar
BakkerGerrit
Meesterbakker
Berichten: 1400
Lid geworden op: ma 02 okt 2017, 12:48
Locatie: Arnhem
Contacteer:

Re: Voorstellen

Bericht door BakkerGerrit »

Welkom op ons forum Jean-Paul.
Mijn deegjes worden gekneed door een oude Tamboer. Doet het nog steeds naar tevredenheid :D .

P.S. We houden van foto’s van je baksels!
Gebruikersavatar
Levinebaktbrood
Moderator
Berichten: 5620
Lid geworden op: do 08 dec 2011, 02:00
Locatie: Voorburg
Contacteer:

Re: Voorstellen

Bericht door Levinebaktbrood »

Welkom Jean-Paul :)
Kneders: Bear Teddy | Maxima MPM 7L
Ovens: Bosch HBG8755S1
Blog:Uit de keuken van Levine
Auteur van 5 boeken over brood bakken
Plaats reactie