Kneden in Inventum BM 95

Doe eens sociaal, en stel je even voor...
Maar maak hiervoor wel even een eigen topic aan...
Plaats reactie
Gebruikersavatar
MarianG
Stofhapper
Berichten: 4
Lid geworden op: vr 13 sep 2019, 22:08

Kneden in Inventum BM 95

Bericht door MarianG »

Donderdag weigerde mijn hoogbejaarde HE te gaan kneden. Bakken deed hij al lang niet meer en daardoor ben ik in de oven af gaan bakken wat ook eens een beter resultaat gaf.
Omdat ik heel snel een andere machine wilde en de levertijden momenteel aan de lange kant zijn besloot ik er een In de buurt te kopen via MP. Het werd een Inventum BM95. Praktisch nieuw.
Helaas krijg ik de deeghaak er niet uit. Maar daar kan ik mee leven. Dus dat wordt na het kneden even in water weken voor de restantjes deeg.
Ik heb een proefbrood gebakken van een kant en klaar pakket van Koopmans. Rijzen ging goed maar bij het afbakken is het brood ingezakt. Ik ga toch maar weer liever afbakken in mijn plaatstalen bakblik in de oven.
Er zit een kneedprogramma op deze machine. Heeft iemand hier ervaring met brooddeeg kneden?
Misschien verder nog tips over dit apparaat?
Ik begrijp nu ook wel de klacht van de vorige eigenaar. Het is nogal een pieperig apparaat en ‘s nachts bakken is daarom geen optie. Voor mij niet erg want ik bak overdag maar misschien zijn de signalen uit te zetten?
Gebruikersavatar
Bakker Wim
Chef stoffer en blik
Berichten: 22
Lid geworden op: vr 22 mei 2020, 20:29

Re: Kneden in Inventum BM 95

Bericht door Bakker Wim »

Ik heb zelf een BM75. Deze gebruik ik alleen om te kneden. Na ongeveer 10 minuten is het deeg goed gekneed is mijn ervaring.
Gebruikersavatar
MarianG
Stofhapper
Berichten: 4
Lid geworden op: vr 13 sep 2019, 22:08

Re: Kneden in Inventum BM 95

Bericht door MarianG »

Dank je wel Wim. Ik zie nu net pas een programma “deeg” staan. Nog niet goed het boekje bekeken :shock:
18 min. kneden 30 min rust 42 min rijzen.
Dit ga ik eens proberen.
Plaats reactie