Beste broodbakkers...

Doe eens sociaal, en stel je even voor...
Maar maak hiervoor wel even een eigen topic aan...
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Arie
Deegkneder
Berichten: 102
Lid geworden op: di 31 mar 2020, 21:17
Locatie: Leiden

Beste broodbakkers...

Bericht door Arie »

Ik ben Arie uit Leiden en wil me graag even voorstellen.
Jaren geleden, ik was pas met AOW, heb ik aan de hand van een cursusboek broodbakken van de marine geprobeerd gezond, lekker, eenvoudig, voedzaam en oorspronkelijk knip volkoren te bakken. Mijn zoon heeft als kok bij de marine gevaren. Omdat ik verzot ben op hele halfjes volkoren knip (met twee krokante kapjes) heb ik 4 kleine blauwstalen bakblikken voor halfjes gekocht, 15 x 10 x 8,5 cm., die passen alle vier precies in mijn oven. Min of meer toevallig kwam ik op de website van Broodsmakelijk met een voor mij interessant verhaal hoe je deze blikken kunt inbranden en ze ook goed kunt onderhouden. Ik besloot de bakblikken weer in ere te herstellen.
Afbeelding
En als je dan van die mooie bakblikken hebt, tja… dan ga je toch maar weer proberen om je eigen boterhammetje te bakken. Inknippen doe ik nog niet, eerst maar me maar eens de techniek van het bakken van een fatsoenlijk gerezen halfje volkoren eigen maken.
Laatst gewijzigd door Arie op wo 01 apr 2020, 16:47, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
papagena
Moderator
Berichten: 1864
Lid geworden op: do 08 dec 2011, 20:40
Locatie: Hoogeveen

Re: Beste broodbakkers...

Bericht door papagena »

Welkom Arie, laat maar gauw eens een broodje zien!
Niet bij brood alleen....
Gebruikersavatar
Rik59
Meesterbakker
Berichten: 1326
Lid geworden op: wo 13 dec 2017, 23:26

Re: Beste broodbakkers...

Bericht door Rik59 »

Hoi Arie Welkom!!

Dat blauwe kookboekje van de marine is net zo leuk (jubileumboek) met raasdonders en nooitgedagt :D :D en de befaamde nasi van de marine natuurlijk,,

Have fun hier en we love pics!!
The sound of success is the ‘singing’ loaf - the sound of crackling as the crust cools.
The song of fresh bread


RESPECT, TIJD EN TEMPERATUUR ZIJN DE VOORNAAMSTE GEREEDSCHAPPEN VOOR DE LEKKERSTE EN FRAAISTE BRODEN.
Gebruikersavatar
BakkerGerrit
Meesterbakker
Berichten: 1400
Lid geworden op: ma 02 okt 2017, 12:48
Locatie: Arnhem
Contacteer:

Re: Beste broodbakkers...

Bericht door BakkerGerrit »

Welkom op ons forum Arie!
Leuk dat je ook halfjes gaat bakken. Ik kijk uit naar de foto”s......
Gebruikersavatar
Arie
Deegkneder
Berichten: 102
Lid geworden op: di 31 mar 2020, 21:17
Locatie: Leiden

Re: Beste broodbakkers...

Bericht door Arie »

papagena schreef: di 31 mar 2020, 22:39 Welkom Arie, laat maar gauw eens een broodje zien!
Dank je wel voor je welkom, Papagena. Wat foto's van m'n brood betreft: Ik doe mijn best... :)
Mijn dagelijks brood... :D
Gebruikersavatar
Arie
Deegkneder
Berichten: 102
Lid geworden op: di 31 mar 2020, 21:17
Locatie: Leiden

Re: Beste broodbakkers...

Bericht door Arie »

Rik59 schreef: wo 01 apr 2020, 05:30 Hoi Arie Welkom!!

Dat blauwe kookboekje van de marine is net zo leuk (jubileumboek) met raasdonders en nooitgedagt :D :D en de befaamde nasi van de marine natuurlijk,,

Have fun hier en we love pics!!
Dank je wel voor je welkomstwoorden, Rik. Ja, de marine... Zelf zat ik Hollandse jongen bij de Limburgse Jagers, mijn zoon deed het beter, werd kok bij de marine, dus ook nu nog wordt ik regelmatig verwend met een blauwe hap, ook al is hij allang niet meer in dienst... :D
Mijn dagelijks brood... :D
Gebruikersavatar
Arie
Deegkneder
Berichten: 102
Lid geworden op: di 31 mar 2020, 21:17
Locatie: Leiden

Re: Beste broodbakkers...

Bericht door Arie »

BakkerGerrit schreef: wo 01 apr 2020, 11:45 Welkom op ons forum Arie!
Leuk dat je ook halfjes gaat bakken. Ik kijk uit naar de foto”s......
Dank je wel, Bakker Gerrit, voor je welkomstwoorden. Ik heb al veel foto's van je gezien :) Ze zijn voor mij een stimulans om het steeds weer, en dan steeds weer beter, te proberen. De mijne kunnen daar voorlopig niet aan tippen, maar toch zal ik ze posten, dat lijkt mij voorlopig de beste manier om betere en mooiere halfjes knip volkoren te bakken... :D :D
Mijn dagelijks brood... :D
Plaats reactie