Voorstellen

Doe eens sociaal, en stel je even voor...
Maar maak hiervoor wel even een eigen topic aan...
Plaats reactie
Gebruikersavatar
De thuisbakkerij
Stofhapper
Berichten: 3
Lid geworden op: za 24 aug 2019, 09:57

Voorstellen

Bericht door De thuisbakkerij »

Ik heet Jannette en ben 70 jaar. En dat blijf ik ook, als mensen in de toekomst vragen hoe oud ik ben zeg ik dan 70 jaar. :D
Ook ik bak mijn eigen brood, meer omdat het moet, wegens stofwisselingproblemen kan ik geen brood verdragen uit de bakkerijen, te moeilijk om uit te leggen.
heb al diverse bbm versleten.
Maar het liefst bak ik in jazeker je leest het goed de elektrische grill.
Dat doe ik als volgt, ik neem een cup meel naar keuze, 1 klein theel. bakpoeder, 1 kopje water en wat zout, vaak vervang ik het water door melk en voeg er een eitje aan toe.
Ik laat het deeg 10 min. rusten dan verwarm ik de grill, neem een vel bakpapier en doe daar een flinke schep deeg op, ik vlak het uit tot wrap dikte met een klein snijplankje en vorm het deeg daarmee een beetje rechthoekig. Daarna bak ik het ong. 5 min. Herhalen tot het deeg op is.
Als het brood plakje bijna afgekoeld is eten we het op en het restant gaat in het bakpapiertje in de vriezer.
Het allerfijnste van deze methode is de snelheid tussen bakken en opeten en als tweede dat het niet uitmaakt wat voor meel je gebruikt of kan verdragen. Verder kun je er alles doorheen doen wat je lekker vindt. Nog een voordeel, het kan niet mislukken!!!
Gebruikersavatar
De thuisbakkerij
Stofhapper
Berichten: 3
Lid geworden op: za 24 aug 2019, 09:57

Re: Voorstellen

Bericht door De thuisbakkerij »

Wat heb ik fout gedaan dat er een rode uitroepteken bij mijn voorstellen bericht staat?
Gebruikersavatar
BakkerGerrit
Meesterbakker
Berichten: 1400
Lid geworden op: ma 02 okt 2017, 12:48
Locatie: Arnhem
Contacteer:

Re: Voorstellen

Bericht door BakkerGerrit »

Welkom Jeannette!
Dat rode uitroepteken staat daar omdat we je leeftijd nog moeten checken.....

Grapje :D

Nee hoor, met dat uitroepteken kun je melden als er Iets mis is met het bericht dat je leest. Klik er maar eens op dan kun je het zien..
Gebruikersavatar
De thuisbakkerij
Stofhapper
Berichten: 3
Lid geworden op: za 24 aug 2019, 09:57

Re: Voorstellen

Bericht door De thuisbakkerij »

Dankjewel Gerrit, ik heb even op je link gesnuft ik moet toegeven het vakmanschap spat eraf. :clap: Dat doe ik overigens met plezier. Of ik ervan zou kunnen peuzelen betwijfel ik.
Gebruikersavatar
papagena
Moderator
Berichten: 1864
Lid geworden op: do 08 dec 2011, 20:40
Locatie: Hoogeveen

Re: Voorstellen

Bericht door papagena »

Dag Janette,

Je hebt alles prima gedaan en mij op een geweldig idee gebracht ook nog!
Niet bij brood alleen....
Plaats reactie