Even voorstellen

Doe eens sociaal, en stel je even voor...
Maar maak hiervoor wel even een eigen topic aan...
Plaats reactie
Gebruikersavatar
DeMotor
Stofhapper
Berichten: 4
Lid geworden op: ma 08 apr 2019, 22:58

Even voorstellen

Bericht door DeMotor »

Goedenavond,

Ik zal me even voorstellen. Ik begin net met het bakken van brood. Ik heb het in het verleden weleens geprobeerd maar dit ging altijd mis. Ik heb onlangs een workshop gevolgd en ben helemaal om. Ik wil wekelijks mijn eigen brood bakken. Ik bak wel pizza's op locatie met een houtgestookte oven Afbeeldingen maak altijd mijn eigen deeg. Door 5 jaar ervaring red ik met goed met pizza's maar ik wil meer weten over de theorie achter brood bakken. Ik ben hier om veel te leren en ook te delen wat ik allemaal uitvoer en natuurlijk wat er mis gaat.

Ik heb een siemens oven type IQ700 HS858GXB6.
Afbeelding
Echt een fantastisch ding. Stoomfunctie , rijs-functie. Ik heb nu 1 keer brood erin gebakken en kom erachter dat ik eigenlijk niets weet van alle functies van deze oven.

Ik heb een spiraalkneder. Weet niet welk merk maar kan een kleine 10 kg deeg per keer draaien.
Gebruikersavatar
BakkerGerrit
Meesterbakker
Berichten: 1400
Lid geworden op: ma 02 okt 2017, 12:48
Locatie: Arnhem
Contacteer:

Re: Even voorstellen

Bericht door BakkerGerrit »

Welkom DeMotor,
Ben je een bakkende motorrijder of een motorrijdende bakker?
Je zult hier voldoende kennis kunnen opdoen. (En we zien graag foto’s van de baksels :D )
Gebruikersavatar
DeMotor
Stofhapper
Berichten: 4
Lid geworden op: ma 08 apr 2019, 22:58

Re: Even voorstellen

Bericht door DeMotor »

Hallo BakkerGerrit,

Geen van 2 en :lol: . Het is een bijnaam in de tijd dat ik nog voetbalde.
Gebruikersavatar
Anna
Warme bakker
Berichten: 955
Lid geworden op: vr 28 feb 2014, 18:29

Re: Even voorstellen

Bericht door Anna »

Welkom DeMotor! Wat heb je een mooie pizzaoven :2th:
Gebruikersavatar
isonic
Stofhapper
Berichten: 1
Lid geworden op: vr 26 jul 2019, 21:46

Re: Even voorstellen

Bericht door isonic »

Hey demotor nu ben ik reuze benieuwd of je al succes hebt gehad om een mooi broodje uit je Siemens te krijgen?

Zelf heb ik een Siemens CN838GRB6 en morgen wordt de keukenmachine geleverd [emoji4], dan ga ik ook een poging wagen om zelf brood te maken (zonder een voetsel vergiftiging op te lopen). Zal vast vaak genoeg misgaan maar dat hoort er nu eenmaal bij.....

Ben erg benieuwd naar je bevindingen en uitprobeersels [emoji4].
Plaats reactie