ff voorstellen

Doe eens sociaal, en stel je even voor...
Maar maak hiervoor wel even een eigen topic aan...
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Matthijs1988
Chef stoffer en blik
Berichten: 18
Lid geworden op: zo 10 mar 2019, 12:48

ff voorstellen

Bericht door Matthijs1988 »

Hallo medebakkers,

Al een paar jaar lang is brood bakken een hobby van me. Soms goed luchtig brood en soms brood met de structuur van een betonblok, maar al doende leert men. Lekker kneden met de hand, de heerlijke geur in huis, en -hoe lekker smaakt eigen gebakken brood wel niet als het gelukt is-. Al is het alleen maar omdat je eigen energie erin zit verwerkt.Sinds de geboorte van mijn zoontje (al inmiddels ruim een jaar geleden heeft het broodbakken op een laag pitje gestaan, maar inmiddels ben ik weer lekker aan het bakken. Alleen bak ik nu voornamelijk met zuurdesem, en in plaats van doordeweeks bak ik in het weekend. Ik beperk me nu eigenlijk tot de speciale broden. broden die je (althans hier in de buurt) niet bij de bakker kunt halen. Het dagelijkse brood halen we wel bij de bakker/supermarkt.

Mijn veel terugkerende baksels zijn:
- Gewoon eenvoudig zuurdesembrood (gebakken in een Pyrex ovenschaal als een soort van doorzichtige "Dutch oven")
- Pizza (er is een wens om zelf ooit een buitenoven te maken)
- Kaasuienbroodjes
- Notenrozijnenbrood

Ik kwam dit forum kort geleden tegen en zag dat hier veel kennis en mooie recepten bij zitten waar ik zeker mijn voordeel mee kan doen. Daarnaast lijkt het me leuk om zo nu en dan wat baksels/ervaringen te delen.

Groet, Matthijs
Gebruikersavatar
Levinebaktbrood
Moderator
Berichten: 5620
Lid geworden op: do 08 dec 2011, 02:00
Locatie: Voorburg
Contacteer:

Re: ff voorstellen

Bericht door Levinebaktbrood »

Welkom Matthijs :G
Kneders: Bear Teddy | Maxima MPM 7L
Ovens: Bosch HBG8755S1
Blog:Uit de keuken van Levine
Auteur van 5 boeken over brood bakken
Gebruikersavatar
Anna
Warme bakker
Berichten: 955
Lid geworden op: vr 28 feb 2014, 18:29

Re: ff voorstellen

Bericht door Anna »

Welkom Matthijs! Leuk dat je het bakken weer opgepakt hebt, er gaat niets boven eigengebakken brood ;) Je avatar laat al een prachtig broodje zien, dat smaakt naar meer!
Plaats reactie