Voorstellen

Doe eens sociaal, en stel je even voor...
Maar maak hiervoor wel even een eigen topic aan...
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Bierbrouwer
Stofhapper
Berichten: 3
Lid geworden op: vr 01 mar 2019, 14:50

Voorstellen

Bericht door Bierbrouwer »

Hallo, ik ben Louis en kom uit Maastricht. Hobby’s zijn bierbrouwen en piza’s bakken. We hebben sinds drie jaar een zelfgebouwde piza/houtoven in de tuin staan en die wil nu ook gaan gebruiken om brood in te bakken. Vragen m.b.t. brood bakken zullen zeker nog komen.
Gebruikersavatar
BakkerGerrit
Meesterbakker
Berichten: 1400
Lid geworden op: ma 02 okt 2017, 12:48
Locatie: Arnhem
Contacteer:

Re: Voorstellen

Bericht door BakkerGerrit »

Hartelijk welkom Bierbrouwer, je vragen zijn van harte welkom!
Gebruikersavatar
Koos de bakker
Deegroller
Berichten: 297
Lid geworden op: vr 22 sep 2017, 22:29

Re: Voorstellen

Bericht door Koos de bakker »

Welkom bierbrouwer. Ik ben ook een bakker met een pizza(hout) oven. Dus kunnen we mooi ervaring uitwisselen. AfbeeldingAfbeelding
Ik bak al jaren brood in een BBM. Maar nu ben ik begonnen aan het echte werk; broodbakken in een houtoven.
Gebruikersavatar
papagena
Moderator
Berichten: 1864
Lid geworden op: do 08 dec 2011, 20:40
Locatie: Hoogeveen

Re: Voorstellen

Bericht door papagena »

Welkom! Ik ga ervan uit dat je je bierbostel al gebruikt om mee te bakken?
Niet bij brood alleen....
Gebruikersavatar
Bierbrouwer
Stofhapper
Berichten: 3
Lid geworden op: vr 01 mar 2019, 14:50

Re: Voorstellen

Bericht door Bierbrouwer »

Koos de bakker schreef: zo 03 mar 2019, 22:28 Welkom bierbrouwer. Ik ben ook een bakker met een pizza(hout) oven. Dus kunnen we mooi ervaring uitwisselen.
Het enigste brood wat ik tot op heden heb gebakken kwam uit een pakje koopmans. Maar het is inderdaad de bedoeling om recepten te gaan bekijken en dan de ingrdienten te gaan kopen. Overigens vlakbij Maastricht in het plaatsje Mechelen daar licht de Commandeursmolen waar ze de nodige soorten meel verkopen.
Gebruikersavatar
Bierbrouwer
Stofhapper
Berichten: 3
Lid geworden op: vr 01 mar 2019, 14:50

Re: Voorstellen

Bericht door Bierbrouwer »

papagena schreef: ma 04 mar 2019, 01:18 Welkom! Ik ga ervan uit dat je je bierbostel al gebruikt om mee te bakken?
Zoals ik al aangaf aan Koos de bakker, is mijn enigste ervaring de pakjes van Koopmans. Maar daar zal nu wel verandering in komen. Overigens deeg maken voor mijn piza’s, doe ik wel met zelf gekochte ingredienten.
Gebruikersavatar
papagena
Moderator
Berichten: 1864
Lid geworden op: do 08 dec 2011, 20:40
Locatie: Hoogeveen

Re: Voorstellen

Bericht door papagena »

Maakt ook niet uit he. Ik ben zelf ook begonnen met mixen. Broodbakken kan een fijne ontdekkingstocht worden.
Niet bij brood alleen....
Gebruikersavatar
Anna
Warme bakker
Berichten: 955
Lid geworden op: vr 28 feb 2014, 18:29

Re: Voorstellen

Bericht door Anna »

Welkom bierbrouwer! Heb je misschien een foto van je oven? Altijd leuk om te zien ;) Bekijk eens een recept van Levine, op haar website staan allemaal goede recepten, ook handig om te bedenken wat je bij de molen wil gaan kopen. Met gewone bloem en/of (volkoren)meel, gist en water komt je al een heel eind ;)
Plaats reactie