Even voorstellen

Doe eens sociaal, en stel je even voor...
Maar maak hiervoor wel even een eigen topic aan...
Plaats reactie
Gebruikersavatar
bakwolf
Stofhapper
Berichten: 1
Lid geworden op: do 24 jan 2019, 18:52

Even voorstellen

Bericht door bakwolf »

...fijn dit broodbakforum te hebben gevonden...sinds enkele maanden heb ik mijn passie voor zelf bakken na jaren weer nieuw leven ingeblazen...zalig,toch dat zelf mengen,vouwen,plooien en kneden!
...en vooral achteraf 'n lekkere boterham...
...momenteel bak ik met beperkte middelen,heb 'n smalle oven in bruikleen en 3 verschillende formaten "bakvormen" uit de kringloopwinkel,waaronder zelfs een gamel :lol:
...maar dat tempert mijn enthousiasme niet...zolang de oven op de gewenste temperatuur blijft,kan er naar mijn mening niet veel fout gaan...
...mijn voorkeur gaat uit naar een eerder volkoren brood dan 'n wit en het gebruik van verse gist (10g/kg gemengd meel +/-50%wit/50%bruin meestal minder wit),15g broodverbeteraar,enkele eetlepels (zonnebloem)olie en 10g zout.
...aangezien ik van afwisseling hou,heb ik enkele soorten bruin in huis gehaald...op het rogge of waldkorn na,merk ik minder verschil qua smaak en structuur dan vroeger in volkoren/meergranen/voltarwe etc.
...eveneens merkte ik,dat je goed moet kijken op de verpakking of de inhoud al dan niet 'n "mix" betreft,dat heb ik namelijk liever zelf in de hand ;B
...blijft mij nog te vermelden,dat ik hier alvast heb bijgeleerd over zuurdesem starten en het gebruik van mout als kleurmiddel,waarvoor dank!
...nog veel succes bij jullie bakproces! :2th:
Gebruikersavatar
Rik59
Meesterbakker
Berichten: 1326
Lid geworden op: wo 13 dec 2017, 23:26

Re: Even voorstellen

Bericht door Rik59 »

bakwolf schreef: vr 25 jan 2019, 03:35 ...fijn dit broodbakforum te hebben gevonden...sinds enkele maanden heb ik mijn passie voor zelf bakken na jaren weer nieuw leven ingeblazen...zalig, toch dat zelf mengen, vouwen, plooien en kneden! je vergeet.. strijken
...en vooral achteraf 'n lekkere boterham... dat lukt bij ons soms ook
...momenteel bak ik met beperkte middelen, heb 'n smalle oven in bruikleen en 3 verschillende formaten "bakvormen" uit de kringloopwinkel,waaronder zelfs een gamel :lol: je hebt wat te doen tijdens het rijzen
...maar dat tempert mijn enthousiasme niet...zolang de oven op de gewenste temperatuur blijft,kan er naar mijn mening niet veel fout gaan... je kan altijd wat houtblokjes bijgooien
...mijn voorkeur gaat uit naar een eerder volkoren brood dan 'n wit en het gebruik van verse gist (10g/kg gemengd meel +/-50%wit/50%bruin meestal minder wit),15g broodverbeteraar, enkele eetlepels (zonnebloem)olie en 10g zout.
...aangezien ik van afwisseling hou,heb ik enkele soorten bruin in huis gehaald...op het rogge of waldkorn na,merk ik minder verschil qua smaak en structuur dan vroeger in volkoren/meergranen/voltarwe etc. hoe komt dat??
...eveneens merkte ik,dat je goed moet kijken op de verpakking of de inhoud al dan niet 'n "mix" betreft,dat heb ik namelijk liever zelf in de hand ;B
...blijft mij nog te vermelden,dat ik hier alvast heb bijgeleerd over zuurdesem starten en het gebruik van mout als kleurmiddel,waarvoor dank! wij wachten op de foto's van de eerste desems... mout geeft ook wel wat smaak.. iets zoeter
...nog veel succes bij jullie bakproces! :2th:

Welkom Bakwolf!!
The sound of success is the ‘singing’ loaf - the sound of crackling as the crust cools.
The song of fresh bread


RESPECT, TIJD EN TEMPERATUUR ZIJN DE VOORNAAMSTE GEREEDSCHAPPEN VOOR DE LEKKERSTE EN FRAAISTE BRODEN.
Gebruikersavatar
Anna
Warme bakker
Berichten: 955
Lid geworden op: vr 28 feb 2014, 18:29

Re: Even voorstellen

Bericht door Anna »

Welkom Bakwolf!
Gebruikersavatar
Levinebaktbrood
Moderator
Berichten: 5620
Lid geworden op: do 08 dec 2011, 02:00
Locatie: Voorburg
Contacteer:

Re: Even voorstellen

Bericht door Levinebaktbrood »

Welkom :G
Kneders: Bear Teddy | Maxima MPM 7L
Ovens: Bosch HBG8755S1
Blog:Uit de keuken van Levine
Auteur van 5 boeken over brood bakken
Plaats reactie