Even voorstellen

Doe eens sociaal, en stel je even voor...
Maar maak hiervoor wel even een eigen topic aan...
Plaats reactie
Gebruikersavatar
bossebol
Stofhapper
Berichten: 1
Lid geworden op: wo 03 okt 2018, 21:43

Even voorstellen

Bericht door bossebol »

Beste bakkers,
Bolleboos was de naam die ik vroeger graag had verdiend. Dat is er nooit van gekomen. Om toch in de richting te komen is het nu bossebol geworden.
Een jaar of 35 werd de Quisinart DLC7 SuperPro intensief gebruikt om o.a. brood met meel van de molen van Hoofddorp te kneden. Enige jaren geleden kreeg ik te horen: "Ik heb er geen zin meer in. Ga jij maar eens lekker met de hand kneden." Dat heb ik een maand volgehouden. Daarna op zoek gegaan naar een vervanger. Door de goede ervaringen Dat werd dit weer een Quisinart. Helaas was net alleen het uiterlijk veranderd, maar in nog sterkere mate de kwaliteit. Er werd 4 jaar lang gerommeld met deze machine. Nog maar zelden werd hij ingezet als deegkneder. Zo goed als de oude Quisinart werkte zo slecht deed de nieuwe het.
Dus tijd om op zoek te gaan naar iets nieuws. Een broodmachine viel al gauw af. Bij vrienden getest, doch niet goed genoeg.
Al zoekende kwam ik o.a. op dit forum. Er ging een wereld voor mij open. Laten er nu "spiraalkneders" bestaan!
Vermoedelijk is dit de oplossing.
Groet,
bossebol
Gebruikersavatar
Rik59
Meesterbakker
Berichten: 1326
Lid geworden op: wo 13 dec 2017, 23:26

Re: Even voorstellen

Bericht door Rik59 »

Welkom Bossche Bol (Ja je kunt em sjiek schrijven!)
Aparte machine die Quisinart DLC7 en zeker om brooddeeg mee te draaien.. wel makkelijk als je brood gelijk gesneden is :B:
Heb in die trant ook nog zoiets ouds en draait voortreffelijk! Quality of the Old Days...
Kan niet anders zeggen dat ik zeer tevreden ben over mijn spiraaltje.. eh de kneder dan hè...
Mocht het je helpen.. https://uitdekeukenvanarden.blogspot.co ... rtest.html
SUC6 and eh... WeLikePics!!
The sound of success is the ‘singing’ loaf - the sound of crackling as the crust cools.
The song of fresh bread


RESPECT, TIJD EN TEMPERATUUR ZIJN DE VOORNAAMSTE GEREEDSCHAPPEN VOOR DE LEKKERSTE EN FRAAISTE BRODEN.
Gebruikersavatar
Levinebaktbrood
Moderator
Berichten: 5620
Lid geworden op: do 08 dec 2011, 02:00
Locatie: Voorburg
Contacteer:

Re: Even voorstellen

Bericht door Levinebaktbrood »

Welkom bossebol :G
Kneders: Bear Teddy | Maxima MPM 7L
Ovens: Bosch HBG8755S1
Blog:Uit de keuken van Levine
Auteur van 5 boeken over brood bakken
Demian
Gaat de goede kant op
Berichten: 77
Lid geworden op: ma 02 jul 2018, 00:51

Re: Even voorstellen

Bericht door Demian »

Welkom bossebol. Ik dacht eerst bij het zien van je nickname aan een Bossche bol ;)

Die Quisinart DLC7 SuperPro, waarover je schrijft, lijkt op de tegenwoordige Magimix Foodprocessor. Bij het Magimix onderdeel (zie afbeelding) staat: Kneedmes, voor het kneden van zwaar deeg, ideaal voor brood, brioches en taartdeeg. Ben in het bezit een Magimix, maar het zou niet in mij opkomen om dat ding voor zwaar deeg te gebruiken. Hoewel ik verwacht dat die Magimix van nu nog steeds de kwaliteit heeft van de machines van vroeger.

Afbeelding
‘In ’t sweet uwes aenschijns sult ghy broot eten’ Genesis 3:19
Plaats reactie