Een half Italiaantje erbij op het forum ...

Doe eens sociaal, en stel je even voor...
Maar maak hiervoor wel even een eigen topic aan...
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Passion for Italy
Chef stoffer en blik
Berichten: 15
Lid geworden op: zo 15 apr 2018, 13:13

Een half Italiaantje erbij op het forum ...

Bericht door Passion for Italy »

Goedemiddag allemaal,

Graag wil ik me even voorstellen op dit forum. Ik ben Sara Affannoso, half Italiaan - half Belg met een passie voor bakken. Omdat bakken, één van mijn hobby's is naast dansen, wilde ik in September starten met de opleiding bakker-banketbakker maar, bij gebrek aan voldoende inschrijvingen is deze niet doorgegaan. Ik heb de handboeken zelf aangeschaft en ben er wekelijks mee aan de slag voor zowel patisserie als brood en de ene week gaat dat al wat beter dan de andere.

Ik hoop hier een groep leuke mensen te leren kennen, veel te leren van jullie en na veel experimenten wie weet, jullie ook eens iets bij te brengen. Daar ik een passie voor Italië heb, hoop ik in de toekomst, ook veel Italiaanse broodjes te kunnen bakken ... en wie weet kan ik jullie hierin wel ooit een keer tips geven ....

Vele groetjes Sara
Gebruikersavatar
StefanDijle
Deegkneder
Berichten: 146
Lid geworden op: wo 28 mar 2018, 19:14

Re: Een half Italiaantje erbij op het forum ...

Bericht door StefanDijle »

Welkom Sara.
Je wilt weten wat ik onlangs uit de oven heb gehaald? Kijk eens daar: https://echtbrood.wordpress.com
Gebruikersavatar
Maciek
Jongste bediende
Berichten: 25
Lid geworden op: za 24 mar 2018, 15:29

Re: Een half Italiaantje erbij op het forum ...

Bericht door Maciek »

Welkom Sara. Ik ben ook vrij nieuw, maar hier vind je veel kennis en ook gezelligheid.
Gebruikersavatar
papagena
Moderator
Berichten: 1864
Lid geworden op: do 08 dec 2011, 20:40
Locatie: Hoogeveen

Re: Een half Italiaantje erbij op het forum ...

Bericht door papagena »

Fijn dat je er bent Sara. Gaat je opleiding nou volgend seizoen wel door? Of ga je jezelf alles leren?
Niet bij brood alleen....
Gebruikersavatar
Passion for Italy
Chef stoffer en blik
Berichten: 15
Lid geworden op: zo 15 apr 2018, 13:13

Re: Een half Italiaantje erbij op het forum ...

Bericht door Passion for Italy »

Ik ben het lekker op mijn eigen tempo aan het leren. Ik moet af en toe wat meer uitzoeken denk ik dan wanneer er een leraar is, die het allemaal uitlegt maar dan is het zeker zo leuk ... en gelukkig weet Google vaak raad ... maar het is zeer leuk om allemaal uit te proberen ...
Gebruikersavatar
Rik59
Meesterbakker
Berichten: 1326
Lid geworden op: wo 13 dec 2017, 23:26

Re: Een half Italiaantje erbij op het forum ...

Bericht door Rik59 »

Welkom Passion

Welke (van wie) cursus doe je (als ik vragen mag..)
The sound of success is the ‘singing’ loaf - the sound of crackling as the crust cools.
The song of fresh bread


RESPECT, TIJD EN TEMPERATUUR ZIJN DE VOORNAAMSTE GEREEDSCHAPPEN VOOR DE LEKKERSTE EN FRAAISTE BRODEN.
Gebruikersavatar
Motormuis
Gaat de goede kant op
Berichten: 52
Lid geworden op: vr 22 sep 2017, 11:40

Re: Een half Italiaantje erbij op het forum ...

Bericht door Motormuis »

Welkom hier op het forum.


Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk
Gebruikersavatar
Passion for Italy
Chef stoffer en blik
Berichten: 15
Lid geworden op: zo 15 apr 2018, 13:13

Re: Een half Italiaantje erbij op het forum ...

Bericht door Passion for Italy »

Hey Rik 59, het zijn twee boeken namelijk handboek voor de bakker en handboek voor de banketbakker. Ze zijn geschreven door een aantal bakkers en het leuke is dat mijn vroegere bakker Dominiek Boonen eraan heeft mee geschreven dus het is een beetje jeugdsentiment ... elke keer als ik aan het bakken ben zie ik mezelf met mijn mama en zusjes in zijn winkel en die van zijn ouders staan ... het is een aanrader ... goede uitleg van de technieken, de grondstoffen, de machines ...
Gebruikersavatar
Rik59
Meesterbakker
Berichten: 1326
Lid geworden op: wo 13 dec 2017, 23:26

Re: Een half Italiaantje erbij op het forum ...

Bericht door Rik59 »

Gracie Bella... :G :G

Heb je misschien ISBN nummers voor me.. kom met mijn vriend Google niet erg ver... :shy:

Ben jaloers op je afkomst... food zit in jou bloed...
Laatst gewijzigd door Anna op di 17 apr 2018, 14:54, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Direct voorgaande berichten hoef je niet te quoten
The sound of success is the ‘singing’ loaf - the sound of crackling as the crust cools.
The song of fresh bread


RESPECT, TIJD EN TEMPERATUUR ZIJN DE VOORNAAMSTE GEREEDSCHAPPEN VOOR DE LEKKERSTE EN FRAAISTE BRODEN.
Gebruikersavatar
Anna
Warme bakker
Berichten: 955
Lid geworden op: vr 28 feb 2014, 18:29

Re: Een half Italiaantje erbij op het forum ...

Bericht door Anna »

Welkom Sara! Wat leuk dat je zo toch zelf maar aan het leren bent geslagen!
Gebruikersavatar
Passion for Italy
Chef stoffer en blik
Berichten: 15
Lid geworden op: zo 15 apr 2018, 13:13

Re: Een half Italiaantje erbij op het forum ...

Bericht door Passion for Italy »

Ciao tutti ,

Bedankt voor de enthousiaste verwelkoming. @ Rik 59, de nummers zijn voor het boek banketbakker ISBN 978 90 78715 72 6 en voor het boek bakker ISBN 978 90 78715 73 3 . Ik ben nog met de basistechnieken bezig maar, als deze boeken erdoor zijn, wil ik graag de boeken van Levine aanschaffen want, daar lees ik alleen maar positieve dingen over ... maar, beginnen bij het begin he en als ik wat ervaring heb, dan gaan we voor het echte werk ....

Ik moet me dit weekend eens even inlezen hoe Flickr werkt want, dan kan ik mijn eerste resultaten eens posten. Ben nog bezig met voeling krijgen met het deeg, de juiste deegtemperatuur verkrijgen ahv berekening en heb een aantal witte broden gebakken, dus veel ervaring heb ik nog niet ....

Ik hoop hier veel van jullie te kunnen leren en een leuke tijd te hebben met mensen met dezelfde passie !
Plaats reactie