Dus toch maar aanmelden

Doe eens sociaal, en stel je even voor...
Maar maak hiervoor wel even een eigen topic aan...
Plaats reactie
Gebruikersavatar
robert-F8VPE
Chef stoffer en blik
Berichten: 5
Lid geworden op: di 26 dec 2017, 16:44

Dus toch maar aanmelden

Bericht door robert-F8VPE »

Beste thuisbakkers,
Heb vroeger wel brood zelf gebakken totdat ik ontdekte dat in een Belgisch mannenklooster er erg lekker brood werd gebakken voor een prijs waarvoor ik het zelf niet meer doen kon, ook vanwege de drukte in mijn eigen bedrijf.
Ik ben electronics engineer tevens elektromonteur en nog een hele hoop extra cursussen gehad.

Inmiddels zo'n 20 jaar geleden naar het zuidelijk Franse platteland verhuisd en vanwege de darmen verplicht tot het eten van volkorenbrood wat hier erg duur is dus maar weer aan het bakken geslagen.
Dit jaar voor 100€ een oude professionele stoomoven aangeschaft, motor gereviseerd en nieuwe elementen laten maken in China (fabrikant bestaat niet meer) en nu bezig deze van een moderne touchscreen besturing te voorzien waarbij verschillende bakprogramma's als voorkeuze en aan te passen zijn. Dit is uiteraard nog een heel werk. De oven is inmiddels wel al in gebruik maar met de originele bediening.
Ik dank alvast eenieder voor alle goede adviezen en recepten die ik hier gezien heb.
Tot ziens in het forum. P.S. aangezien ik het erg druk heb met werk enz. zal mijn bezoeken aan het forum niet al te geregeld zijn. Alvast een voorspoedig 2018, Robert.
Laatst gewijzigd door robert-F8VPE op wo 27 dec 2017, 14:50, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Levinebaktbrood
Moderator
Berichten: 5620
Lid geworden op: do 08 dec 2011, 02:00
Locatie: Voorburg
Contacteer:

Re: Dus toch maar aanmelden

Bericht door Levinebaktbrood »

Welkom Robert :G
Kneders: Bear Teddy | Maxima MPM 7L
Ovens: Bosch HBG8755S1
Blog:Uit de keuken van Levine
Auteur van 5 boeken over brood bakken
Gebruikersavatar
BakkerGerrit
Meesterbakker
Berichten: 1400
Lid geworden op: ma 02 okt 2017, 12:48
Locatie: Arnhem
Contacteer:

Re: Dus toch maar aanmelden

Bericht door BakkerGerrit »

Ook van mij een warm welkom Robert.
Ik ben benieuwd hoe een gemotoriseerde oven eruit ziet. Kun je in het subforum 'Ovens' een foto plaatsen?
Gebruikersavatar
AndreaB
Chef stoffer en blik
Berichten: 14
Lid geworden op: zo 29 okt 2017, 12:00

Re: Dus toch maar aanmelden

Bericht door AndreaB »

Welkom!
Gebruikersavatar
Anna
Warme bakker
Berichten: 955
Lid geworden op: vr 28 feb 2014, 18:29

Re: Dus toch maar aanmelden

Bericht door Anna »

Welkom Robert!
Plaats reactie