Bakkerij van Driel voor al uw bak technische vragen en workshops.

Doe eens sociaal, en stel je even voor...
Maar maak hiervoor wel even een eigen topic aan...
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Bakkerij van Driel
Chef stoffer en blik
Berichten: 15
Lid geworden op: za 28 okt 2017, 18:10
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Bakkerij van Driel voor al uw bak technische vragen en workshops.

Bericht door Bakkerij van Driel »

Hallo allemaal. Mijn naam is Carel van Driel. En ik ben in 1959 letterlijk geboren in de bakkerij.
Samen met mijn vrouw Mechteld hebben we een eigen bakkerij gehad in Dordrecht.
Ik ben brood en banket bakker, maar mijn specialiteit is brood en techniek.
Ik heb meer dan 40 jaar ervaring met bakken, maar als bakker ben je eigenlijk nooit uitgeleerd.
We gaan binnen kort starten met workshops in onze bijzondere bakkerij. Het is namelijk op een groot schip.
Onze bakkerij is lekker ruim en gezellig ingericht, en we hebben de beschikking over professionele apparatuur.
Daar wil ik thuisbakkers en bakkers op weg gaan helpen met het maken van allerlei oude en nieuwe lekkernijen.
Ik ben momenteel bezig met het opstarten van een YouTube kanaal. Op dit kanaal wil ik jullie laten zien, en vertellen hoe je het een en ander het beste kunt doen, en waarom.
Als ik jullie kan helpen, op dit forum, met jullie baktechnische vragen dan hoor ik dat graag.
Mijn uitgangs-punt met de workshops zal zijn dat het thuis te maken moet zijn. Dus ik ga geen gebruik maken van allerlei vage poedertjes en crèmepje. Ik ga zoveel mogelijk pure echte grondstoffen gebruiken. Bloem, meel, roomboter, suiker, enz. Maar boven al goed verkrijgbare grondstoffen.
En belangrijk is dat het in een gewone keuken oven te bakken moet zijn.
Ik hoop dat ik een positieve bijdrage kan en mag gaan leveren aan dit forum, en dat jullie mij gaan volgen op YouTube.
Vriendelijke groeten
Carel van Driel
Plaats reactie