Nieuw lid.

Doe eens sociaal, en stel je even voor...
Maar maak hiervoor wel even een eigen topic aan...
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Sonja
Chef stoffer en blik
Berichten: 9
Lid geworden op: vr 27 okt 2017, 14:09

Nieuw lid.

Bericht door Sonja »

Hallo,
Het is voor mij weer tijd om te bakken. Bij tijd en wijle heb ik zoveel zin om dat te doen, dat ik er bijna niet mee wil stoppen. Niet dat ik het nou zo goed kan, want ondanks de workshop die ik met veel plezier bij Levine gevolgd heb, breng ik er maar bitter weinig van terecht. Ik geef de schuld aan het rijzen van het deeg. Dat wil niet ;B . Het vermaledijde spul weigert de dubbele hoeveelheid te verkrijgen. Ondanks de nieuwe douchemuts! :G
Gisteren heb ik een basisbrood gebakken met slechts 4 ingrediënten. Het eindresultaat was te vergelijken met een uit de kluiten gewassen pannenkoek. Wel lekker was het. Stevig, zeg maar keihard, gezond, biologisch brood.
Morgen ga ik Levine's volkorenbrood proberen en ik geloof vast dat men zal zeggen, goh, Sonja, met je 69 jaar heb je een prachtig brood uit de oven getoverd. In heel Leeuwarden is er geen tweede van te vinden.
Oefening baart kunst!
Gebruikersavatar
papagena
Moderator
Berichten: 1864
Lid geworden op: do 08 dec 2011, 20:40
Locatie: Hoogeveen

Re: Nieuw lid.

Bericht door papagena »

Zo, Sonja.... welkom! Hoe is je brood geworden?
Niet bij brood alleen....
Gebruikersavatar
Sonja
Chef stoffer en blik
Berichten: 9
Lid geworden op: vr 27 okt 2017, 14:09

Re: Nieuw lid.

Bericht door Sonja »

Eigenlijk wel goed! Ik ben verbaasd en ook tevreden met het resultaat.
Ik heb het recept van Levine heel nauwkeurig opgevolgd en begrijp na het lezen van de eerste hoofdstukken uit haar boek beter waar ik mee bezig ben. Brood bakken is toch wel een secuur werkje en daar heb ik me in het verleden op verkeken.
Het was een goed begin en morgen volgt hetzelfde brood nog een keer.
Ik heb direct al een vraag. Misschien kun je me daarbij helpen. Ik vind de smaak van zonnebloemolie niet geweldig en zou graag willen weten, wat daar een alternatief voor is. En ook zou ik willen weten of je de bussen beslist moet inbranden. Het gewalm in huis lijkt me niet geweldig.
Dank trouwens voor je reactie.
Gebruikersavatar
papagena
Moderator
Berichten: 1864
Lid geworden op: do 08 dec 2011, 20:40
Locatie: Hoogeveen

Re: Nieuw lid.

Bericht door papagena »

Ik gebruik boter. Blijf dat het lekkerste vinden maar dat is persoonlijk, natuurlijk.
Je hoeft die blikken niet in te branden. Ik maak ze ook maar zelden schoon, behalve wanneer er iets is aangebakt.
Je hoeft ze niet in te vetten maar dat kan wel. Je hebt daar bakspray voor.
Niet bij brood alleen....
Gebruikersavatar
Sonja
Chef stoffer en blik
Berichten: 9
Lid geworden op: vr 27 okt 2017, 14:09

Re: Nieuw lid.

Bericht door Sonja »

Fijn dat het op die manier ook kan.
Laatst gewijzigd door lekkermelig op di 31 okt 2017, 20:19, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: rest van het bericht staat in apart topic
Plaats reactie