Oude thuisbakker nieuw op dit forum

Doe eens sociaal, en stel je even voor...
Maar maak hiervoor wel even een eigen topic aan...
Plaats reactie
Gebruikersavatar
MichielEldering
Stofhapper
Berichten: 1
Lid geworden op: za 14 okt 2017, 12:50

Oude thuisbakker nieuw op dit forum

Bericht door MichielEldering »

Beste mensen,
Fijn dat ik op dit forum mag rond kijken. Ik ben sinds een paar jaar begonnen met desembrood bakken en ben er eigenlijk alleen fanatieker geworden. Ik bak zelden nog met commerciële gist. #InekeBerentschot (#nachtbrood, #wiebaktmee)is voor mij een grote inspiratiebron geweest en haar liefde voor granen vind ik heerlijk om te volgen. En toen ik het boek van Chad Robertson (#Tartine) las was ik helemaal verkocht. Ik heb een paar dagen in een kleine, bakkerij mogen werken om ook iets van het echte werk te kunnen zien. B.v. 350 hamburgerbroodjes met de hand rollen. Ik weet nu ook dat ik niets leuker vind dan een paar keer in de week brood te bakken dat ik zelf lekker vind. Mijn vriend eet mee maar hij is meer een man van het beleg.
Ik ben regelmatig op Facebook te vinden in groepen over #sourdoug. Op mn eigen pagina(#fb@dasembrood) zet ik graag - zo nu en dan - mn eigen baksels te kijk. Maar eerlijk gezegd voldoet dat nooit. Het gaat mij primair om de smaak en vertrouwd eten (met natuurlijke producten). En dat is lastig te delen op het internet.
Heel benieuwd naar wat ik hier ga leren.
Gebruikersavatar
papagena
Moderator
Berichten: 1864
Lid geworden op: do 08 dec 2011, 20:40
Locatie: Hoogeveen

Re: Oude thuisbakker nieuw op dit forum

Bericht door papagena »

Welkom!
Zo te horen heb je al fijn wat ervaring. Laat eens wat foto's zien.
Niet bij brood alleen....
Plaats reactie