Even voorstellen

Doe eens sociaal, en stel je even voor...
Maar maak hiervoor wel even een eigen topic aan...
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Hanneman438
Stofhapper
Berichten: 1
Lid geworden op: vr 22 sep 2017, 09:10

Even voorstellen

Bericht door Hanneman438 »

Hi, mijn naam is Han, 66 jaar, woon in de haarlemmermeer en heb weinig tot geen ervaring met broodbakken.
Ik heb het ooit geprobeerd met een "blokker" broodbakmachine maar daar kwam een soort baksteen uit.
De tweede was beter maar was na een dag al niet meer lekker, ddarnaast vond ik die haak uit mijn brood peuteren ook niet zo,n goede oplossing.
Eigen deeg maken deed ik als kind al om mijn moeder te helpen en wilde als kind zelfs naar de banketbakkersschool ( ben geboren en getogen in Amsterdam )
Binnenkort ga ik emigreren naar de Filipijnen waar geen echt lekker brood te krijgen is, ik wil het dus zelfs gaan maken.
Uitdaging is wel om het goede meel te krijgen omdat er geen tarweproduktie is in de Filipijnen, bloem is overal maar volkoren meel zal een uitdaging worden.
Ik heb kortgeleden een workshop gevolgd bij Den Hartog en daar een zeer smakelijk volkoren brood gebakken.
Nu ben ik besmet, brood bakken is dus helemaal niet zo moeilijk maar met de juiste ingrediënten en gereedschappen een leuk ambacht.
Haverbrood
Deegkneder
Berichten: 100
Lid geworden op: di 25 apr 2017, 12:09

Re: Even voorstellen

Bericht door Haverbrood »

Han ook welkom op het Broodbakforum, voor je besmetting heb ik maar een oplossing.

Doorbakken op recept. :B:

Mvg Dave
Linker en rechterhand, Maxima MPM 7L, desem starter 3-2013
Verlanglijstje, Famag Grilletta Manufacturer code: IM8/230/10V / 10 speed met 60m timer extra optie.
Gebruikersavatar
willemsingapore
Deegkneder
Berichten: 159
Lid geworden op: do 31 okt 2013, 05:53

Re: Even voorstellen

Bericht door willemsingapore »

Welkom Han,

Dat er geen brood in de Filipijnen is te krijgen is een fabeltje ;B . De Filipijnen staan als rijst eters bekend maar dat neemt niet weg dat men er geen brood eet. Er is vooral veel invloed van de spanjaarden als het om brood gaat. Het meest bekende broodje in de Filipijnen is Pan de Sal :2th: en wordt hoofdzakelijk tijdens het ontbijt gegeten. Behalve dat zijn er nog vele andere broodjes verkrijgbaar alhoewel de meeste van het zoete type zijn.
Er is zeker brood meel / bloem te koop. Ik heb dat regelmatig gekocht toen in daar was. Ook droge gist is geen problem. Waarschijnlijk moet je voor volkoren meel wat langer zoeken maar zeker in de grotere steden moet dit echt wel te vinden zijn. Gewoon bij de lokale bakker vragen waar hij zijn meel vandaan haalt.

Groetjes,

Willem
Gebruikersavatar
papagena
Moderator
Berichten: 1864
Lid geworden op: do 08 dec 2011, 20:40
Locatie: Hoogeveen

Re: Even voorstellen

Bericht door papagena »

Dag Han, welkom op dit forum. Ik hoop dat je op de Filipijnen je draai gaat krijgen en, wie weet zien we tzt nog eens iets van je baksels.
Niet bij brood alleen....
Plaats reactie