Voorstellen

Doe eens sociaal, en stel je even voor...
Maar maak hiervoor wel even een eigen topic aan...
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Dekker
Chef stoffer en blik
Berichten: 10
Lid geworden op: wo 09 aug 2017, 12:03

Voorstellen

Bericht door Dekker »

Hoi!

Bij deze even een korte introductie van mijzelf:
Ik woon met mijn gezin op de Veluwe, we hebben twee jonge dochters en ik ben zoon van een echte (niet de "echte" bakkers bakkerij vereniging) broodbakker.
Zoals gezegd ben ik geboren in een bakkerij, maar verhuisden we toen ik 12 was. Ik heb wel als kind veel plezier gehad met het kneden en opmaken van het brood en in mijn tienertijd serieus overwogen om bakker te worden.

In tegenstelling tot veel mensen vind ik versbrood niet lekker ruiken en bak ik dus niet in huis, hierdoor heb ik eigenlijk sinds ik 12 ben nooit iets anders met brood gedaan dan eten (liefst brood van een dag oud, dat smaakt het lekkerste!).
Ik ben wel kieskeurig met brood en koop het dus altijd bij een kleine bakker, fabrieksbrood is niet mijn ding en ik steun graag de kleine ondernemers.

Nu ik zelf kleine kinderen heb vind ik het leuk om ze de ambacht van het brood maken en bakken bij te leren (ok, ze zijn 3 en 1 ;-), en nu we een weber q1200 barbecue hebben bak ik daar regelmatig mijn broden op. Ik "rommel" eigenlijk maar wat aan met de ingrediënten en soms zelfs met een pakje mix, waarna ik er nog pesto, zongedroogde tomaatjes of andere spullen uit de koelkast doorheen gooi.
Hieronder een aantal foto's (de laatste is van een ander eindresultaat dan de eerste foto's en had iets teveel water, maar wel lekker met pesto, tomaat en een teentje knoflook, met roomboter is zo'n brood al bij de lunch op hier in huis).
Het is wel een gas bbq, denk dat kolen er een rook smaak aan gaan geven.
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Afbeelding


En nog wat klein brood.
Afbeelding
Gebruikersavatar
Levinebaktbrood
Moderator
Berichten: 5620
Lid geworden op: do 08 dec 2011, 02:00
Locatie: Voorburg
Contacteer:

Re: Voorstellen

Bericht door Levinebaktbrood »

Welkom op het forum :G
Kneders: Bear Teddy | Maxima MPM 7L
Ovens: Bosch HBG8755S1
Blog:Uit de keuken van Levine
Auteur van 5 boeken over brood bakken
Gebruikersavatar
lekkermelig
Beheerder
Berichten: 4006
Lid geworden op: zo 14 okt 2012, 23:23
Locatie: Wageningen
Contacteer:

Re: Voorstellen

Bericht door lekkermelig »

Welkom.
Nog een goede tip. Plaats je foto's in de goede categorie, dus niet in de voorstelrubriek, en maak je vooral niet zo groot.

Wil
Kneder: Rofco KN15,Bear Varimixer Teddy
Rijskast: Rofco RK48
Ovens: Rofco B40, Manz 30/2, kleioven
Graanmolen: Mockmill Lino 200
Meel: de Zuidmolen en Molen de Vlijt

Blog: Lekkermelig.nl
Plaats reactie