Kort voorgesteld

Doe eens sociaal, en stel je even voor...
Maar maak hiervoor wel even een eigen topic aan...
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Hendrik
Chef stoffer en blik
Berichten: 6
Lid geworden op: di 04 jul 2017, 22:58

Kort voorgesteld

Bericht door Hendrik »

Hoi iedereen,

Ik heb het geluk gehad om op te groeien in een huis waar bijna dagelijks brood gebakken werd/wordt. Mijn moeder is een vroege vogel, dus voor schooltijd stond er dagelijks heerlijk vers brood op de ontbijttafel (zij slaagt er nog steeds in om prima brood te bakken met slechts één rijs). Ze gebruikte toen meel van graan dat mijn vader maalde in een elektrische steenmolen en vervolgens zelf uitzeefde. Het graan kochten we bij een boer in Frankrijk (wij woonden niet zo ver van de grens, in België). Ik kreeg dus via hen het bakvirus mee, dat na lang sluimeren ruim anderhalf jaar geleden bij mij de kop opstak.

Ondertussen ben ik zelf getrouwd en vader van vier kinderen. Voor ons gezin bak ik zo goed als al ons dagelijks brood. De oven (een gewone thuisoven) weet dus wat te doen. :G Ik bak zowel gistbroden als desembroden, per bakbeurt meestal 2 broden van elk 1 à 1,2 kg deeg. Kneden doe ik met een Bear Teddy Varimixer of manueel met de 'vouwtechniek' die ik leerde via het boek 'Hoe bak ik brood' van Emmanuel Hadjiandreou. Dat boek vormt samen met het eerste (en aansluitend ook het tweede) boek van Levine mijn 'bakbijbel'. Beide boeken zitten ondertussen vol met briefjes en aantekeningen.

Groetjes en alvast bedankt voor alle tips die ik reeds kon nalezen op dit forum!
Hendrik
Gebruikersavatar
Levinebaktbrood
Moderator
Berichten: 5620
Lid geworden op: do 08 dec 2011, 02:00
Locatie: Voorburg
Contacteer:

Re: Kort voorgesteld

Bericht door Levinebaktbrood »

Welkom op het forum Hendrik :G
Kneders: Bear Teddy | Maxima MPM 7L
Ovens: Bosch HBG8755S1
Blog:Uit de keuken van Levine
Auteur van 5 boeken over brood bakken
Plaats reactie