Royal Catering pizzaoven

Over ovens in alle soorten en maten
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Rik59
Meesterbakker
Berichten: 1326
Lid geworden op: wo 13 dec 2017, 23:26

Royal Catering pizzaoven

Bericht door Rik59 »

Al enige tijd zie ik deze oven staan voor een zeer aantrekkelijke prijs van € 299,--:
https://www.expondo.nl/royal-catering-p ... bodem-1832

Te mooi om waar te zijn denkt mijn argwanende blik.. dus hier maar eens vragen wat denkt men van deze oven??
De moeite ofwel euro's waard??

Hier kunnen dacht ik ook wel wat broodjes in niet??
Afbeelding
Laatst gewijzigd door Anna op vr 16 mar 2018, 16:42, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Titel aangepast zodat het duidelijk is waar dit topic overgaat.
The sound of success is the ‘singing’ loaf - the sound of crackling as the crust cools.
The song of fresh bread


RESPECT, TIJD EN TEMPERATUUR ZIJN DE VOORNAAMSTE GEREEDSCHAPPEN VOOR DE LEKKERSTE EN FRAAISTE BRODEN.
Gebruikersavatar
BakkerGerrit
Meesterbakker
Berichten: 1400
Lid geworden op: ma 02 okt 2017, 12:48
Locatie: Arnhem
Contacteer:

Re: Ovenvraagje..

Bericht door BakkerGerrit »

De ovenruimte’s lijken mij aan de lage kant voor een busbroodje. 12-14 cm schat ik...... ;B
Gebruikersavatar
Levinebaktbrood
Moderator
Berichten: 5620
Lid geworden op: do 08 dec 2011, 02:00
Locatie: Voorburg
Contacteer:

Re: Ovenvraagje..

Bericht door Levinebaktbrood »

Geen idee of het een goede oven is. Per steen kan je twee ovale niet al te grote vloerbroden kwijt (2 ronde broden past niet). De losse steen in mijn gewone oven is ook 40 cm breed. De hoogte tussen de bakvlakken zal wel voor een probleem kunnen zorgen denk ik.
Kneders: Bear Teddy | Maxima MPM 7L
Ovens: Bosch HBG8755S1
Blog:Uit de keuken van Levine
Auteur van 5 boeken over brood bakken
Gebruikersavatar
Gebaxke
Opboller
Berichten: 195
Lid geworden op: zo 16 jul 2017, 10:57

Re: Ovenvraagje..

Bericht door Gebaxke »

Ik heb eenzelfde oven van caterchef voor pizza, weliswaar maar 1 klep maar voor de rest hetzelfde.
Daar kun je naast pizza prima broodjes en platbrood in bakken. Kwalitatief goed spul, voor de horeca, dus wat minder mooi, maar wel goed.
Gebruikersavatar
Koos de bakker
Deegroller
Berichten: 297
Lid geworden op: vr 22 sep 2017, 22:29

Re: Ovenvraagje..

Bericht door Koos de bakker »

De steen is 1.5 cm dik. Prima voor een enkele pizza. Maar niet geschikt om achter elkaar pizza's te bakken voor een grote groep. Hiervoor kan de steen te weinig warmte opslaan en koelt dan te ver af. Dan zal de steen steeds weer goed op temperatuur gestookt moeten worden. De ideale temperatuur voor pizza's is rond de 350 graden. Maar vanaf 300 graden is ook een goed resultaat mogelijk.
Ik bak al jaren brood in een BBM. Maar nu ben ik begonnen aan het echte werk; broodbakken in een houtoven.
Gebruikersavatar
Gebaxke
Opboller
Berichten: 195
Lid geworden op: zo 16 jul 2017, 10:57

Re: Ovenvraagje..

Bericht door Gebaxke »

Dat ben ik niet met je eens Koos. De temperatuur blijft prima hoog met deze oven. Heb er voor een demo meerdere malen 20-30 pizza's achter elkaar in gebakken met prima resultaat.
Ik durf het bijna niet te zeggen. Ik heb mijn steenoven in de tuin gesloopt nadat ik deze oven een tijdje gebruikt had.
Die steenoven was ook prima maar vond het te veel werk worden. En voor een pizza lover toch een goede vervanger. Maar eerlijk is eerlijk. Nothing beats the wood gestookte steenoven smaak/geur. :D voor een pizza.
Dus ik heb wat gemaakt. Ik rol een paar natte houtblokjes in dubbel aluminiumfolie. Dat rookt en geeft ook een lekker smaak en geurtje af.
Plaats reactie